جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
شرایط آزمون سردفتری 1401- شرایط اختصاصی/ شرط سنی برای خانم ها- مسیر ایرانی
شرایط آزمون سردفتری 1401 چیست؟ این یکی از رایج ترین سوالات متقاضیان این آزمون است. آزمون سردفتری یکی از آزمون های پرطرفدار فارغ التحصیلان رشته حقوق می باشد. این آزمون معمولا هر چند سال یکبار برگزار می شود

شرایط آزمون سردفتری 1401- شرایط اختصاصی/ شرط سنی برای خانم ها

 


شرایط آزمون سردفتری 1401 چیست؟ شرایط اختصاصی این آزمون چه هستند؟ شرایط آزمون سردفتری برای خانم ها چه است؟ و ... این موارد از رایج ترین سوالات متقاضیان این آزمون است. آزمون سردفتری یکی از آزمون های پرطرفدار فارغ التحصیلان رشته حقوق می باشد. این آزمون معمولا هر چند سال یکبار برگزار می شود و متقاضیان زیادی خواستار شرکت در آزمون سردفتری هستند. همانند سایر آزمون های حقوقی، شرکت کنندگان در آزمون سردفتری باید دارای شرایط خاصی باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند.

شرایطی که معمولا از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مرجع اصلی آزمون سردفتری اعلام می شود. مطابق با آزمون سردفتری سال 97  و دفترجه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱، شرایط آزمون سردفتری 1401 شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد. متقاضیان باید حائز همه  شرایط آزمون سردفتری باشند تا بتوانند در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 شرکت کنند. در ادامه به طور کامل شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سردفتری 1401 توضیح داده شده است.

 

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401

 

شرایط عمومی آزمون سردفتری 1401 از جمله موارد اولیه ای است که متقاضیان این آزمون باید داشته باشند.شرایط عمومی معمولا مانند سایر آزمونها به ویژه آزمون های حقوقی از جمله قضاوت و وکالت است. معمولا شرایط عمومی آزمون سردفتری برگزار شده در سال های مختلف، تغییر خاصی نمی کند . همچنین با توجه به اینکه هنوز دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری 1401 منتشر نشده، لذا شرایط عمومی آزمون سردفتری 1401 که در ادامه آمده، براساس شرایط آزمون سردفتری 97 استخراج و ارائه شده است.

 

 شرایط عمومی شرکت در آزمون سردفتری 1401 عبارتند از:

 

۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان برگزاری آزمون (برای آقایان).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵-  نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.

۶- متقاضیان در زمان انتصاب به سردفتری اسناد رسمی باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائیهای جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان اعتیاد نداشته باشند .

۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید در زمان صدور ابلاغ سردفتری به شغل قضاوت، وکالت دادگستری، عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری و بانکها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اشتغال داشته باشند.

۸- مطابق ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی حدنصاب سنی متقاضیان باید حداقل ۲۴ سال (متولدین ۲۵/۹/۱۳۷۷) حداکثر ۵۰ سال (متولدین ۲۵/۹/۱۳۵۱) باشند. ایثارگران مشمول بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف می باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401

 

علاوه بر شرایط عمومی آزمون سردفتری، متقاضیان برای شرکت در آزمون سردفتری 1401 باید شرایط اختصاصی آن را نیز دارا باشند. با توجه به اطلاعیه دفترجه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱، شرایط اختصاصی ثبت نام این آزمون عبارتند از:

 

  •  مدرک کارشناسی و بالاتر حقوق قضائی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتراسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
تذکرمهّّم: افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.
  •  وفق بند (۳) ماده (۶) قانون دفاتر اسناد رسمی داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری.
  •  وفق بند (۶) ماده (۶ ) قانون دفاتر اسناد رسمی، دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.
  • داشتن مدرک تحصیلی حوزوی حداقل سطح دو و بالاتر با تایید شورای عالی حوزه های علمیه (برای طلاب شیعه) و یا دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای عالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت (برای اهل تسنن)
  •  دارا بودن مدرک اجتهاد یا افتاء از مراجع مسلم که صحت صدور آن باید به تایید رئیس قوه قضائیه یا مرجع مورد تایید ایشان برسد.
 


سایر شرایط شرکت در آزمون سردفتری


چه افرادی نمی توانند در آزمون سردفتری شرکت کنند 

این یک سوال رایج داوطلبان آزمون سردفتری است که چه افرادی ممنوعیت شرکت در آزمون سردفتری دارند. با توجه به ماده 15 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران، وکلای دادگستری و قضات نمی توانند در آزمون سردفتری شرکت کنند. 

به موجب ماده 15 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سر دفتران و دفتریاران، متقاضیان نباید به مشاغل قضاوت، وکالت، عضویت در موسسات دولتی یا وابسته به دولت و شهرداری ها، عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت های تجاری و بانک ها یا موسسات بیمه ای و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت مبادرت ورزیده و اشتغال داشته باشند


شرایط سنی آزمون سردفتری 1401

 

در خصوص شرایط سنی آزمون سردفتری 1401 سن متقاضیان شرکت در آزمون سردفتری طبق ماده 9 قانون دفاتر اسناد رسمی، در زمان ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی، باید حداقل 24 و حداکثر 50 سال باشد. یعنی حداکثر سن برای سردفتری و شرکت در این آزمون 50 سال می باشد. 

 

 

شرایط آزمون سردفتری 1401 برای خانم ها (شرایط سردفتری اسناد رسمی برای خانم ها)

 

شرایط آزمون سردفتری که در بالا تحت عنوان شرایط عمومی و اختصاصی مطرح شد، برای همه متقاضیان اعم از آقایان و خانم ها یکسان است. یعنی محدودیت جنسیتی وجود ندارد و هر متقاضی خانم که شرایط بالا را داشته باشد، می تواند در آزمون سردفتری شرکت کند.

 

 

سهمیه ها در آزمون سردفتری 1401

 

آزمون سردفتری 1401 همانند بسیاری از آزمون های دیگر دارای سهمیه های خاص است که افراد واجد شرایط می توانند از آنها استفاده کنند. سهمیه های آزمون سردفتری 1401 عبارتند از:

  • افراد ایثارگر و جانبازان با حداقل 10% جانبازی
  • آزادگان دارای حداقل 3 ماه سابقه اسارت
  • رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جنگیدن در جبهه
  • فرزندان و همسران شهدا
  • فرزندان و همسران جانبازان دارای حداقل 25% جانبازی
  • فرزندان و همسران آزادگان
  • فرزندان و همسران رزمندگان دارای حداقل 1 سال سابقه مبارزه داوطلبانه در جبهه

مشمولین ضروری است. گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح حسب مورد (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان ،ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط درج نمایند. در غیر اینصورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

اصلاحیه: وفق بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ایثارگران مشمول بند فوق از شرط حداقل و حداکثر سن معاف می باشند.

قبولی در آزمون سردفتری 1401

 

برای قبولی در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 باید همه مواد امتحانی عمومی و اختصاصی به دقت مطالعه شود. این مواد امتحانی عبارتند از:

  • ادبیات فارسی (ضریب ۲)
  • عربی ( ضریب ۱)
  • اطلاعات عمومی و هوش ( ضریب ۱)
  • احکام شرعی ( ضریب ۲)
  • حقوق ثبت ( ضریب ۳)
  • حقوق مدنی ( ضریب ۳)
  • حقوق جزا ( ضریب ۲)
  • حقوق تجارت ( ضریب ۲)
  • قانون و آئین نامه های دفاتر اسناد رسمی ( ضریب ۳)

توجه: آزمون نمره منفی دارد.

لازم به توضیح  است براساس مفاد ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (%۷۰) امتیاز میانگین  نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند  به عنوان پذیرفته  شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شوند.

منابع آزمون سردفتری 1401 به صورت رسمی اعلام نمی شود و داوطلبان باید از منابع پیشنهادی موجود برای مطالعه استفاده کنند. از جمله منابع بسیار مفید سوالات آزمون سردفتری سالهای گذشته است. در لینک های زیر می توانید مجموعه کامل آنها را دانلود کنید :

سردفتری بدون آزمون

یکی از راه های ورود به شغل سردفتری یا به قولی سردفتر شدن، قبولی در آزمون سردفتری است. طبق قوانین موجود راه های دیگری غیر از آزمون هم وجود دارد. 

برای مثال مطابق با ماده 69 قانون دفتر اسناد رسمی، سردفتری که در حال بازنشسته شدن است می تواند فردی را به عنوان جانشین خود در نظر گرفته و معرفی کند. 

 


 

سوالات رایج متقاضیان آزمون سردفتری

شاید سوال شما هم باشد...

 

  • شرط سنی آزمون سردفتری چیست؟

طبق آخرین آگهی آزمون سردفتری، سن متقاضی باید بین بیست و چهار تا پنجاه سال باشد
 

  • شرایط آزمون سردفتری برای خانم ها چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی آزمون برای خانم ها و آقایان یکسان است. توضیحات کامل در متن مقاله آمدده است.
 

  • شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سردفتری 1401 چه هستند؟

همه شرایط عمومی و اختصاصی آزمون که متقاضیان باید دارا باشند در همین مقاله کامل توضیح داده شده است.

 

  • آزمون سردفتری چند سال یکبار برگزارمی شود؟

آزمون سردفتری هر چند سال یکبار برگزار می شود و روند برگزاری منظمی ندارد. به عنوان مثال آزمون قبلی در سال 97 برگزار شده است.

 

 

سایر مقالات مرتبط با آزمون سردفتری

 

 
 

1401/3/11

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
نووری:
سلام با کاردانی غیر مرتبط ، با کارشناسی حقوق ثبت اسناد و املاک میشه آزمون سردفتری داد؟اگر خیر راه حل چیه؟
پنجشنبه 4 آبان 1402
+
3
-
3
ارسال
کارشناس سایت:
سلام، کارشناسی حقوق ثبت اسناد و املاک جزو رشته های مجاز است و از طرفی به "پیوسته" بودن مدرک کارشناسی اخذ شده اشاره ای نشده است.لذا اگر منظورتان داشتن کارشناسی ناپیوسته است، به نظر می رسد مشکلی نداشته باشید.
پنجشنبه 4 آبان 1402
+
2
-
2
ارسال
مهسا:
با سلام. من با رشته کارشناسی غیر مرتبط اگر ارشدم رو از رشته های حقوق که دربالا مطرح شده انتخاب کنم امکانش هست که بتونم سر دفتر بشم. ممنون بخاطر سایت و اطلاعات خوبتون????
سه شنبه 22 آذر 1401
+
8
-
8
ارسال
کارشناس سایت:
قابل توجه داوطلبان گرامی: کارت شرکت در آزمون سردفتری 1401 روز سه شنبه از طریق سایت سنجش در دسترس قرار می گیرد. آزمون نیز طبق اعلام قبلی جمعه 25 آذر برگزار خواهد شد.
دوشنبه 21 آذر 1401
+
0
-
0
ارسال
مرادی:
سلام برای حقوق ثبت و قانون و آیین نامه های دفاتر اسناد رسمی چی بخونیم بهتره؟
یکشنبه 20 آذر 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
جزوه طلایی سردفتری ویژه حقوق ثبت و قانون و آیین نامه های دفاتر اسناد رسمی در فروشگاه موجود است. موفق باشید
دوشنبه 21 آذر 1401
+
0
-
0
ارسال
اسلامی:
سلام ببخشید اگر شرایط آزمون سردفتری ۱۴۰۱ (مثلا شرایط سنی آزمون سردفتری) تغییر کنه ممکنه دوباره سایت برای ثبت نام باز بشه؟
شنبه 12 آذر 1401
+
1
-
1
ارسال
سمیه:
ببخشید سایت ثبت نام آزمون سردفتری کجاست. ممکنه هنوز برای ثبت نام باز باشه؟
دوشنبه 7 آذر 1401
+
2
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام . با تغییراتی از امسال، ثبت نام ازمون سردفتری در سایت سازمان سنجش انجام می شود. البته زمان ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ به پایان رسیده است.
شنبه 12 آذر 1401
+
0
-
0
ارسال
محمدیان رشنو:
سلام من همه شرایط آزمون سردفتری رو دارم ولی سهمیه ایثارگری ندارم. چقدر احتمال قبولیم هست؟
چهارشنبه 2 آذر 1401
+
1
-
2
ارسال
کارشناس سایت:
سلام . الزامی به داشتن سهمیه ایثارگران در آزمون سردفتری نیست و شما با سهمیه آزاد هم می توانید قبول شوید.
دوشنبه 7 آذر 1401
+
1
-
0
ارسال
کمالی:
شرایط آزمون سردفتری برای خانم ها باید آسونتر بشه ...لطفا بخشی از ظرفیت آزمون سردفتری ۱۴۰۱ رو به خانمها اختصاص بدید. این کار به تحکیم خانواده و اقتصاد اون کمک زیادی می کنه
شنبه 28 آبان 1401
+
1
-
1
ارسال
فاطمه علویان:
با سلام لطفا به مسوولین بگید شرایط آزمون سردفتری رو کمی آسونتر کنند تا عده بیشتری بتونن شرکت کنند (برادرم شرکت کرد ولی من نتونستم) و ضمنا بگید وقت ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ خیلی کم بود
چهارشنبه 25 آبان 1401
+
1
-
2
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله این موضوع توسط تعدادی از دوستان دیگر نیز اعلام شده بود که به دلیل اعلام ناگهانی زمان ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ و فرصت محدود ثبت نام ازمون سردفتری امسال، برخی داوطلبان دچار مشکل شده اند.
شنبه 28 آبان 1401
+
1
-
0
ارسال
عظیم زاده:
سلام در مورد منابع آزمون سردفتری به طور کلی و منابع آزمون 1401 توضیحات بیشتری دارید؟تشکر
چهارشنبه 25 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام، منابع آزمون سردفتری 1401 تفاوتی با منابع آزمون سردفتری دوره گذشته (آزمون سردفتری 97) نداشته . برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله مجزا با عنوان " بهترین منابع آزمون سردفتری 1401 کدامند؟ مواد امتحانی- منابع عمومی و تخصصی" رو از بخش جستجوی بالای صفحه بیابید و مطالعه کنید.
شنبه 28 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
سادات:
شرایط آزمون سردفتری امسال برای خانمها فرق نکرده بود؟
چهارشنبه 18 آبان 1401
+
2
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام خیر، شرایط آزمون سردفتری 1401 برای خانمها و آقایان یکسان بود.
شنبه 21 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
ناشناس:
سلام راسته که میگن تغییرات آزمون سردفتری ۱۴۰۱ توی مراحل بعدی زیاده؟
چهارشنبه 18 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. با توجه به اجرای "قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار" در سال جاری، پیش بینی می شود که تغییرات آزمون سردفتری 1401 در مراحل بعدی (پس از آزمون کتبی) قابل توجه باشد. این تغییرات می تواند شامل تغییر در نحوه انتخاب پذیرفته شدگان مرحله کتبی، افزایش ظرفیت پذیرش و تغییرات (یا حتی حذف مرحله مصاحبه شفاهی) باشد که برای اطمینان از کم و کیف آن باید منتظر تصمیم مراجع ذیربط بود.
شنبه 21 آبان 1401
+
1
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که تمدید مهلت ثبت نام ازمون برای یک روز انجام شده و امروز دوشنبه هم ثبت نام و ویرایش امکان پذیر است. ضمنا طبق اصلاحیه، دفتریاران از شرط سنی 50 سال معاف شدند.
دوشنبه 16 آبان 1401
+
2
-
3
ارسال
سلام:
سلام با توجه به اینکه حقوق یک بحث کلی است وبنده هم با مدرک ارشد جزا هم با توجه به کلی بودن ثبت نام کردم وهزینه پرداخت کردم آیا راه حلی وجود دارد
یکشنبه 15 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام، چنانچه ثبت نام شما نهایی شده باشد، امکان برگشت وجه وجود ندارد. به هرحال می توانید با تلفنهای اعلام شده در اطلاعیه مندرج در سایت سنجش هم مشکل را مطرح نمایید شاید راه حلی عنوان شود.
دوشنبه 16 آبان 1401
+
0
-
1
ارسال
مرضیه:
سلام وقت بخیر کارشناسی فقه وحقوق اسلامی می تونه درازمون سردفتری شرکت کند یانه؟ممنون میشم پاسخ بدین
یکشنبه 15 آبان 1401
+
1
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام ، در متن آگهی گفته شده الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق، اما به نظر می رسد تاکید روی فقه و مبانی حقوق بوده و رشته شما هم مجاز باشد. در مجموع حسب تشخیص و صلاحدید خودتان باید عمل کنید یا این که از تلفنهای اعلام شده در آگهی و سازمان ثبت سوال کنید.
دوشنبه 16 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
سعیده کریمی:
سلام من از دانشگاه پیام نور کارشناسی رشته حقوق دارم بدون هیچ گرایشی میتونم تو آزمون سردفتری شرکت کنم
یکشنبه 15 آبان 1401
+
1
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام همانطور که در پاسخ نفرات قبلی هم اعلام شد، در متن شرایط اختصاصی گرایشهای مورد نیاز رشته حقوق به تفکیک مشخص شده اند و از عنوان کلی رشته حقوق استفاده نشده، بنابراین به نظر می رسد فقط این گرایشها مجاز باشند. (بجز دارندگان سابقه دفتریاری). برای اطمینان از تلفنهای اعلام شده در آگهی یا سازمان ثبت سوال کنید.
دوشنبه 16 آبان 1401
+
2
-
0
ارسال
نعیم زاده:
با سلام، آیا معافیت از شرط سنی برای ایثارگران توی آزمون سردفتری لحاظ میشه یا خیر؟
یکشنبه 15 آبان 1401
+
1
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام، بله طبق اطلاعیه ثبت نام اعمال می شود (هرچند گزارشهایی در خصوص اخلال سامانه سنجش در این خصوص توسط برخی داوطلبان گزارش شده بود که احتمالا تا الان رفع شده باشد.)
دوشنبه 16 آبان 1401
+
1
-
2
ارسال
صبا:
سلام وقت بخیر بنده کارشناسی حقوق قضایی از یه شهر وارشد حقوق خصوصی از شهر دیگه دارم متفاوت هستن محل هاشون باتوجه به این توی قسمت کد محل دانشگاه نمیدونم کدوم رو وارد کنم ایا ملاک اخرین مدرک تحصیلی است؟
یکشنبه 15 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام با توجه به این که ارشد حقوق خصوصی جزو رشته های مورد نیاز آزمون سردفتری نیست لذا منطقا باید با کارشناسی حقوق قضایی شرکت کنید و کد گرایش قضایی باید درج شود
یکشنبه 15 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
احمد:
آیا مدرک کارشناسی حقوق تنها هم میتونه ثبت نام کنه
شنبه 14 آبان 1401
+
4
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام همانطور که در متن شرایط اختصاصی مشاهده می کنید، گرایشهای مورد نیاز رشته حقوق به تفکیک مشخص شده اند و از عنوان کلی رشته حقوق استفاده نشده، بنابراین فقط این گرایشها مجاز هستند. (بجز دارندگان سابقه دفتریاری)
یکشنبه 15 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
سرافراز:
ببخشید آزمون سردفتری 1401 غیر از کتبی مرحله شفاهی هم داره؟
جمعه 13 آبان 1401
+
1
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله، مصاحبه شفاهی آزمون سردفتری در کنار گزینش و تایید پزشکی از مهمترین مراحل بعدی برای قرار گرفتن در لیست قبولی نهایی است.
یکشنبه 15 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
اعظم:
سلام.ایا دفتریار دوم هم میتونه برای ازمون سردفتری شرکت کنه ؟؟
پنجشنبه 12 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. دفتریاران دوم چنانچه دارای مدرک کارشناسی در غیر از رشته های اصلی (اعلامی در بند اول شرایط مدرک تحصیلی مندرج در متن مقاله بالا) باشند در صورت ارایه مدرکی دال بر داشتن سه سال سابقه کاری دفتریاری مجاز به شرکت خواهند بود.(وفق بند ۳ ماده ۶ قانون دفاتر اسناد رسمی)
پنجشنبه 12 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
Amanu:
سلام وقت بخیر بنده کارشناسی ارشد فقه حقوق هستم آیا حتما باید سابقه دفتر یاری داشته باشم یا نه
پنجشنبه 12 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام خیر طبق آگهی ثبت نام منتشره، در صورت داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی (گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی) از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر، نیاز به سابقه دفتریاری ندارید.
پنجشنبه 12 آبان 1401
+
1
-
1
ارسال
Reyhan:
سن ۲۴ سال زمان اخذ پروانه شرطه یا ثبت نام ؟؟؟ بعضی جاها میگن تو زمان ثبت نام شر ط نیس
چهارشنبه 11 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
در آزمون دوره قبل ، ملاک محاسبه زمان، تا روز برگزاری آزمون بود اما در آگهی امسال تصریح نشده و موضوع مبهم است.
پنجشنبه 12 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
ترانه:
سلام فرزندان جانبازان بالای ۲۵٪ هم شامل سهمیه معافیت از محدودیت سنی میشن ؟؟ من ۲۲ سال کامل هستم میتونم شرکت کنم با سهمیه ؟
چهارشنبه 11 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام، تسهیلات بند"چ" ماده 88 قانون برنامه توسعه ششم، "شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰٪)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵٪) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه" می شود. (برای اطمینان بیشتر موضوع را از مراجع ذیربط از جمله سازمان ثبت جویا شوید).
پنجشنبه 12 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
na-far:
سلام من شنیدم ثبت نام آزمون سردفتری 1401 شروع شده. درسته؟ هزینه ثبت نام چقدره؟ سایت ثبت نام آزمون کدومه؟ ممنون
چهارشنبه 11 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله ثبت نام آزمون سردفتری 1401 شروع شده و با 200هزار تومان هزینه ثبت نام از سایت سازمان سنجش قابل انجام است. (اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون سردفتری 1401 را از باکس کناری بالای صفحه دریافت کنید.)
چهارشنبه 11 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
محمد:
سلام وقتتون بخیر ببخشید متولد اسفند ۷۷ می تونه تو ازمون سردفتری شرکت کنه؟
چهارشنبه 11 آبان 1401
+
1
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز ، داشتن حداقل 24 سال تمام از شرایط شرکت در آزمون سردفتری است.
چهارشنبه 11 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
مطهره:
بهتره مسوولین در شرایط آزمون سردفتری برای خانمها تسهیلاتی قرار بدهند چون سردفتر خانم خیلی کم داریم و همه دفاتر رو آقایون قبضه کرده اند
پنجشنبه 5 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
علیرضا:
من تا الان فکر می کردم آزمون سردفتری که میگن همون سردفتری ازدواج و طلاقه ولی می بینم که سردفتری اسناد رسمی هم داریم. اطلاعات ما مردم توی این موارد کلا کمه چون اطلاع رسانی ضعیفه
پنجشنبه 5 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
میرحسینی:
ببخشید من شنیدم شغل سردفتری برای خانمها بدون آزمون هست و این که آیا سردفتر خانم الان داریم که مشغول به کار باشه؟ ممنون از شما
یکشنبه 1 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
شرکت در آزمون سردفتری 1401 جزو شرایط همه داوطلبان است و خانمها نیز باید در آزمون سردفتری شرکت کنند. / بله همانند گذشته، همچنان امکان انتخاب شغل سردفتری برای خانمها وجود دارد.
دوشنبه 2 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
محلوجیان:
سلام . طبق چیزی که مسوولین گفتند کمتر از دو ماه تا تاریخ برگزاری آزمون سردفتری 401 مونده (28 آذر) ولی هیچ خبری از اگهی ثبت نام ازمون نیست!!
یکشنبه 1 آبان 1401
+
0
-
0
ارسال
n-b:
سلام تا شرایط جدید سردفتری اعلام نشه انگیزه خوندن نداریم!
جمعه 29 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز. اگرچه احساس شما قابل درک است اما زمان اعلام شرایط جدید سردفتری 1401 و انتشار اطلاعیه آزمون سردفتری 401 مشخص نیست لذا بهتر است از هم اکنون مطالعه منابع ازمون سردفتری را آغاز کنید تا از رقبا عقب نمانید.
جمعه 29 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
ناشناس:
با طرح تسهیل کسب و کارها هر تغییری در آزمون سردفتری 1401 ممکنه
دوشنبه 25 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
توکل:
بیزحمت هروقت ثبت نام آزمون سردفتری امسال شروع شد لینک ثبت نام آزمون رو بذارید
جمعه 22 مهر 1401
+
0
-
1
ارسال
بحرینی:
سلام اطفا سهمیه ایثارگران در آزمون سردفتری 1401 رو اعلام کنید
سه شنبه 19 مهر 1401
+
0
-
2
ارسال
نیک نژاد:
با این حساب که میگید احتمالا اواخر مهر زمان ثبت نام آزمون خواهد بود
شنبه 16 مهر 1401
+
1
-
0
ارسال
مرتضوی:
سلام آیا خبر جدیدی از زمان دقیق ثبت نام آزمون سردفتری 1401 و زمان دقیق برگزاری آزمون دارید؟
جمعه 15 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز، رسما خبری اعلام نشده اما جهت اطلاع شما و سایر علاقه مندان، بر اساس توییت رییس کمیسیون اصل 90 مجلس، زمان دقیق برگزاری آزمون سردفتری 1401 روز 28 آذر ماه خواهد بود و مراحل اطلاع رسانی توسط سازمان سنجش در حال نهایی شدن است. اخبار موثق از ثبت نام آزمون سردفتری و برگزاری آن از طریق سایت مسیر ایرانی منتشر خواهد شد. موفق باشید.
شنبه 16 مهر 1401
+
1
-
0
ارسال
معصومه:
سلام. ممنون از مطالب خوبتون. به نظر من سردفتر خانم نیاز جامعه ما هست و من میخوام امسال تلاش کنم و به خواست خدا قبول بشم
سه شنبه 12 مهر 1401
+
1
-
0
ارسال
نویدی:
سلام می بخشید من متولد آذر 77 هستم و سوالم اینه که آیا شرط سنی سردفتری اجازه میده من توی ازمون سردفتری 1401 ثبت نام کنم یا نه؟ از هرکی می پرسم دقیق نمیدونه
سه شنبه 12 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز شما باید منتظر آگهی ثبت نام آزمون 401 باشید تا مشخص شود که مبنای تعیین حداقل سن شرکت در آزمون سردفتری امسال، زمان ثبت نام است یا زمان آزمون. به دلیل همین ابهام کسی پاسخ دقیق سوال شما را نمی داند
جمعه 15 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
نورالهی:
سلام بهترین منابع آزمون را هم که داشته باشی وقتی خبری از خود آزمون بیرون ندهند نمیتوان شروع کرد.
دوشنبه 11 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
نیکنام:
درود بر شما. آیا آزمون سردفتری سخت است و لطفا بفرمایید برای آزمون سردفتری چه بخوانیم؟
یکشنبه 10 مهر 1401
+
1
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام . بر اساس شاخصهایی مثل تعداد داوطلبان، مدت زمان سپری شدن از آخرین آزمون و جذابیت شغل سردفتری اسناد رسمی باید گفت بله آزمون سردفتری سخت است و برای قبولی در آن باید تلاش کرد و برنامه ریزی داشت پیشنهاد ما این است که فعلا با همین منابع اعلام شده و یا مطالعه سوالات دوره های قبل آزمون شروع کنید و زمان را از دست ندهید تا آگهی ثبت نام ازمون 401 منتشر شود.
دوشنبه 11 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
خوش شانس:
به نظر من شرایط جدید سردفتری 1401 خیلی آسونتر خواهد بود به این دلیل که احتمالا نحوه برگزاری آزمون سردفتری کلا عوض میشه
پنجشنبه 7 مهر 1401
+
0
-
1
ارسال
طاها:
سلام امکان داره سن آزمون سردفتری برای امسال کاهش پیدا کنه؟ مثلا 20 سال با احتساب خدمت نظام وظیفه
پنجشنبه 7 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
محمدرضا:
سلام به نظر من که احتمالش ضعیفه شرایط جدید سردفتری خیلی با قبل فرق کنه هرچند فکر می کنم ظرفیت آزمون سردفتری 401 بالاتر میره
یکشنبه 10 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
صادق:
سلام ما همچنان منتظر اطلاعیه ثبت نام آزمون سردفتری 1401 هستیم
سه شنبه 5 مهر 1401
+
1
-
0
ارسال
سعیدی:
سلام خانمها میتوانند سردفتر شوند به شرطی که شرایط آزمون سردفتری برای خانمها ساده تر باشد چون مشکلات نگهداری کودک و خانه داری و ... هم هست. البته منظورم در رقابت با آقایون نیست و نباید حق آنان ضایع شود بلکه خوب است که ظرفیت ویژه یا سهمیه مجزا داشته باشند.
سه شنبه 5 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
محمدزاده:
سلام . آیا سهمیه ایثارگران در آزمون سردفتری 1401 تغییری کرده؟
چهارشنبه 30 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام . در خصوص تغییر احتمالی سهمیه ایثارگران در آزمون سردفتری 1401 اطلاعات جدیدی منتشر نشده و فعلا چیزی مشخص نیست.
پنجشنبه 31 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
MMM:
6 ماه از سال گذشته و هنوز شرایط جدید سردفتری 1401 اعلام نشده! کسی به این فکر نمی کنه که اگه شرایط سردفتر شدن مثلا حداکثر سن برای سردفتری یا شرایط آزمون برای خانمها تغییر کنه چه تعداد زیادی بابت صرف وقت و هزینه شون متضرر میشن
چهارشنبه 30 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
p.n:
سلام. ببخشید مگه سردفتر خانم هم داریم؟؟ کلا شغل سردفتری برای خانم ها خوبه؟
چهارشنبه 30 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله همچنان که گفته شد تعدادی سردفتر اسناد رسمی خانم هم مشغول فعالیت هستند و تفاوتی برای ورود به این شغل بین خانمها و آقایان نیست. با توجه به مزایای این شغل اگر شرایط سردفتر شدن را دارید و توان این کار را در خود می بینید وارد فرآیند ثبت نام شوید و برای موفقیت در آزمون سردفتری تلاش کنید
پنجشنبه 31 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
m.l:
با سلام آیا خانم ها میتوانند سردفتر شوند ؟
دوشنبه 21 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله، منعی برای شرکت خانمها در آزمون سردفتری اسناد رسمی وجود ندارد
سه شنبه 29 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
مهسا میری:
سلام شرایط سردفتری اسناد رسمی برای خانم ها چیه؟
دوشنبه 21 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام شرایط سردفتری اسناد رسمی برای خانم ها مشابه شرایط سایر شرکت کنندگان آزمون و به شرح توضیحات داخل متن مقاله است.
سه شنبه 29 شهريور 1401
+
0
-
1
ارسال
میترا امیرآبادی:
سلام شرایط سنی آزمون سردفتری 1401 دقیق مشخص شده تا حالا؟
دوشنبه 21 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام فعلا شرایط سنی به طور دقیق اعلام نشده و باید منتظر آگهی آزمون 1401 باشید.
سه شنبه 29 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
فاطمه م:
سلام شرایط آزمون سردفتری برای خانم ها در آزمون 1401 تغییر کرده؟
دوشنبه 21 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بعید است تغییر خاصی در شرایط شرکت خانمها داشته باشیم و اگر تغییری باشد برای همه است، اما به هرحال منتظر آگهی آزمون 1401 باشید.
سه شنبه 29 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
طالعی:
سلام ظرفیت آزمون سردفتری چقدره؟ متمرکز هست یا منطقه ای؟
یکشنبه 20 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام ظرفیت آزمون سردفتری 1401 بر اساس نیاز مناطق و به صورت مجزا تعیین و اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود افزایش محسوسی در ظرفیت آزمون سردفتری 401 داشته باشیم.
سه شنبه 29 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
سجاد:
سلام دوتا سوال من رو لطفا جواب بدید: بلافاصله بعد از مدرک لیسانس میتونم در آزمون شرکت کنم؟ و این که منابع مطالعاتی آزمون سردفتری چیا هستند؟
پنجشنبه 17 شهريور 1401
+
0
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام به شرط داشتن شرایط شرکت در آزمون و به ویژه حداقل سن که اکنون 24 سال است می توانید/ عناوین منابع مطالعاتی در مقاله دیگری (با عنوان بهترین منابع آزمون سردفتری 1401) که روی صفحه اول سایت قرار دارد مشخص است
پنجشنبه 17 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
پورصفر:
سلام حقوق مدنی دکتر کاتوزیان یکی از بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی هست
یکشنبه 13 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
abedi:
سلام تا برگزاری آزمون سردفتری 1401 چیزی زیادی نمونده معلوم نیست چرا اطلاعیه ثبت نام رو منتشر نمی کنن
یکشنبه 13 شهريور 1401
+
1
-
1
ارسال
سهراب:
سلام کتاب نمونه سوالات آزمون سردفتری خیلی خوب بود ممنون
جمعه 11 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
همتی:
سلام کلاسهای آزمون سردفتری جایی برگزار میشه ؟ کسی می دونه؟
جمعه 11 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
rayan:
منابع آزمون سردفتری ثبت اسناد خیلی وسیعه تو این زمان کم چظور مظالعه کنیم
جمعه 4 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
ناصری:
سلام آزمون سردفتری چه تاریخی است؟
جمعه 4 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز طبق آخرین اخبار آزمون سردفتری 1401 آذرماه برگزار میشود
جمعه 4 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
صادقی:
سلام. مشکل وقتی هست که شرایط شرکت در آزمون سردفتری رو داری ولی فرصت مطالعه منابع رو نداری ...
جمعه 4 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
karimi:
ایا میشه همزمان امسال در ازمون وکالت و سردفتری ثبت نام کنم ؟ امکانش هست شرکت در ازمون وکالت مانع حضور در ازمون سردفتری بشه؟
چهارشنبه 2 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام . معمولا صِرف شرکت همزمان در دو آزمون حقوقی تخلف نیست بلکه محدودیتها همواره برای پذیرفته شدگان نهایی و یا دارندگان پروانه مطرح است. در فرض سوال شما، منعی وجود ندارد (جهت اطمینان بیشتر، منتظر آگهی آزمون سردفتری 1401 باشید)
جمعه 11 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
نامدار:
سلام شرایط شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی چی هست؟
یکشنبه 30 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام برای آشنایی با شرایط شرکت در آزمون سردفتری متن مقاله رو مطالعه کنید
یکشنبه 30 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کاکاوند:
بهترین شغل و پولسازترین شغل تو رشته حقوق شغل سردفتریه
یکشنبه 30 مرداد 1401
+
1
-
0
ارسال
ایمانی:
سلام اطلاعات لازم برای مدارک لازم جهت ثبت نام ازمون سردفتری رو می خواستم
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز در انتهای مقاله بالا ، مقالات مرتبط دیگری هم برای آزمون سردفتری موجود هست روی دومین لینک مقاله کلیک کنید مقاله جدیدی باز می شود و شما می توانید مدارک لازم برای آزمون سردفتری رو مطالعه کنید
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
فرزین:
سلام جزوه عربی برای آزمون سردفتری خیلی فوق العاده بود تشکر
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
شفیعی:
سلام کتاب مجموعه آزمون های سردفتری رو موجود دارید؟
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز کتاب مجموعه آزمون های سردفتری شامل تمام سوالات آزمونهای سردفتری دوره های قبل به همراه پاسخنامه موجود است
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
معصومی:
سلام ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ کی انجام می شود؟
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
lotfi:
سلام هنوز مشخص نشده
پنجشنبه 27 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
نیلوفر:
باسلام و تشکر، لطفا کمی در مورد طرح تسهیل مصوب مجلس و این که چقدر در تغییر شرایط شرکت در آزمون سردفتری 1401 موثر باشه توضیح بدهید.
سه شنبه 25 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
طرح تسهیل قانون جدیدی است که برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی و چندین آزمون دیگر را هر ساله و توسط سازمان سنجش به عنوان تکلیف اعلام کرده است. قرار است آزمون سردفتری 1401 بر اساس این قانون برگزار شود لذا بروز تغییرات شرایط آزمون سردفتری 1401 تا حدی قابل پیش بینی است. البته با توجه به اهمیت منابع آزمون سردفتری و محدودیت وقت، پیشنهاد می کنیم مطالعه منابع آزمون و مرور سوالات سردفتری سالهای قبل را به آینده موکول نکنید.
سه شنبه 25 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
نرگس:
سلام شرایط اختصاصی آزمون سردفتری برای خانمها و آقایان مشابه هست یا فرق دارد؟
شنبه 22 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز شرایط اختصاصی آزمون سردفتری برای خانمها و آقایان یکی هست
شنبه 22 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
سعید:
سلام آزمون سردفتری چه تاریخی است؟
پنجشنبه 20 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. هنوز تاریخ دقیق آزمون سردفتری امسال اعلام نشده اما به احتمال زیاد آذر ماه خواهد بود. آخرین اخبار برگزاری آزمون سردفتری را در همین سایت اعلام خواهیم کرد.
پنجشنبه 20 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
ریحانه:
با سلام آیا برای ازمون سردفتری لیسانس حقوق کافیست یا باید لیسانس حقوق فضایی حتما داشت؟؟ و اینکه با لیسانس علوم قران و حدیث میتوان در ازمون شرکت کرد؟
چهارشنبه 19 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
لطفا شرایط اختصاصی شرکت در آزمون را که در متن قید شده مجددا دقیق مطالعه نمایید. خواهید دید که عناوین رشته ها چیست و حتی تحت شرایطی اصلا عنوان مدرک تحصیلی اهمیتی ندارد.
پنجشنبه 20 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
ریحانه:
با سلام آیا با لیسانس حقوق از دانشگاه غیرانتفاعی مجازی هم میتوان آزمون سردفتری شرکت کرد یا دانشگاه مهم است؟
چهارشنبه 19 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام.معمولا داشتن مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم کافیست و در این صورت نوع دانشگاه اهمیتی ندارد اما برای اطمینان باید منتظر اطلاعیه ثبت نام امسال باشید.
پنجشنبه 20 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
ابایی:
سلام لطفا هر زمان آگهی ثبت نام ازمون سردفتری منتشر شد تو سایتتون بزارید تا ما هم مطلع بشیم ممنونم
چهارشنبه 19 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
سلطانی:
سلام سایت خوبی دارید بابت نمونه سوالات آزمون سردفتری ازتون تشکر می کنم اگر کسی تجربه ای از شغل سردفتری داره لطفا از سختی های این شغل برای خانم ها مطرح کنه ممنون
دوشنبه 17 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
محسن زاده:
دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی
شنبه 15 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
برای آشنایی با مواد آزمون سردفتری اسناد رسمی و دانلود رایگان (نمونه) سوالات آزمون، مقاله ی "سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 – منابع و دانلود رایگان با پاسخنامه" را از صفحه اول سایت مطالعه کنید و یا برای سهولت بیشتر، مستقیما لینک زیر را کپی و در نوار آدرس مرورگرتان باز کنید: https://b2n.ir/r35888
شنبه 15 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
مسعود:
سلام این که تعیین حداقل سن وابسته به زمان ثبت نام آزمون سردفتری هست اصلا خوب نیس چون متولدین برخی ماهها تا زمان ثبت نام نمیتونن بفهمن شرط سنی لازم رو دارند یا نه
جمعه 14 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
حسینی:
سلام لطفا جزوه احکام شرعی برای آزمون سردفتری رو هم بذارید
پنجشنبه 13 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز. لطفا مقاله "بهترین منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401" را روی صفحه اول سایت مطالعه کنید. لینک دانلود جزوه احکام شرعی آزمون سردفتری رو خواهید دید.
پنجشنبه 13 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
بهادری:
در خصوص شرایط شرکت در آزمون سردفتری آیا هر نوع معلولیت باعث حذف داوطلب میشه؟
پنجشنبه 13 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام خیر. هر نوع معلولیتی باعث حذف نمی شود و صرفا معلولیتی که مانع انجام صحیح امور سردفتری و وظایف سردفتر اسناد رسمی (به تشخیص پزشکی قانونی) باشد مانع شرکت در آزمون است.
پنجشنبه 13 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
محمد:
سهمیه ایثارگران در آزمون سردفتری چقدره؟
سه شنبه 11 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سهمیه ایثارگری در آزمون سردفتری وجود دارد اما با توجه به تغییرات مکرر قوانین و مقررات و تصویب آیین نامه های جدید، برای اطلاع از درصد قطعی ایثارگری بهتر است منتظر آگهی آزمون باشید
پنجشنبه 13 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
حامد توکلی:
باعث خوشحالی است افرادی که پس از آزمون سردفتری 97 با هدف ایجاد رانت و هدایت علاقه مندان به دیگر عرصه ها، مرتب از حذف آزمون سخن می گفتند تا داوطلبان را ناامید کنند، با خبر برگزاری آزمون 1401 ساکت و ناپدید شده اند! به امید موفقیت جوانان ایرانی
دوشنبه 10 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
نوازنی:
سلام حداکثر سن برای سردفتری چند ساله؟ برای خانمها و آقایون فرقی می کنه؟
جمعه 7 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام طبق شرایط ازمون سردفتری دوره های قبل حداکثر سن برای آزمون سردفتری 50 سال می باشد و تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد
یکشنبه 9 مرداد 1401
+
1
-
1
ارسال
ماهوتی:
سلام خواستم برای سوالات آزمون سردفتری ازتون تشکر کنم خیلی به درد بخور هستن اگر تاریخ آزمون سردفتری ۱۴۰۱ آذرماه هست پس باید همین روزا آگهی ثبت نام ازمون منتشر بشه
جمعه 7 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
ehsan:
سلام ببخشید من سوالات و پاسخنامه آزمون سردفتری رو می خواستم و با جستجوی تست آزمون سردفتری توی گوگل شما رو پیدا کردم. الان مجموعه تست شما کامله یا نواقص هم داره؟
جمعه 7 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. همانطور که در متن هم اعلام شد، این سایت اولین ارائه دهنده مجموعه کامل سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی به همراه پاسخنامه (کلید) بوده و شما با خیال راحت می توانید برای دانلود پکیج نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی به همراه پاسخنامه از این سایت استفاده نمایید. موفق باشید
جمعه 7 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
زهراسادات:
می بخشید ممکنه آزمون سردفتری ویژه خانمها برگزار بشه (یعنی به صورت مجزا) یا احتمالش نیست؟
یکشنبه 2 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
صادقی:
آزمون سردفتری قبلا یکبار در سال 87 ویژه خانمها برگزار شد ولی اونطور که من شنیدم به احتمال زیاد دیگه به تفکیک جنسیت برگزار نمیشه و شرایط برای آقا و خانم یکی شده
یکشنبه 2 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
Mohsen:
سلام لطفا آخرین اخبار برگزاری آزمون امسال رو هرچه سریعتر منتشر کنید
جمعه 31 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام اخبار آزمون سردفتری 1401 به محض اعلام مراجع ذیربط منتشر خواهد شد
شنبه 1 مرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
پهرامی:
سلام کسی می دونه سهمیه ایثارگران در آزمون سردفتری اسناد رسمی چقدر هست؟
چهارشنبه 29 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
دارابی:
سلام من شنیدم تراز قبولی برای خانواده ایثارگران 60 درصد هست
چهارشنبه 29 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
قطبی:
سلام من دارای مدرک ارشد حقوق خصوصی هستم آیا شرایط شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی رو دارم؟
چهارشنبه 29 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز با توجه به شرایط ذکر شده برای شرکت در ازمون سردفتری شما نمی توانید در آزمون سردفتری شرکت کنید. ولی باز هم ممکن است آگهی ثبت نام ازمون سردفتری که منتشر شود تغییرات جزیی داشته باشد . موفق باشید
چهارشنبه 29 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
مرتضی مولایی:
سلام تاریخ دقیق ثبت نام آزمون سردفتری 1401 مشخص نشد؟
چهارشنبه 29 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز هنوز مشخص نیست به محض انتشار آگهی ثبت نام ازمون سردفتری 1401 در همین سایت اطلاع رسانی می کنیم
چهارشنبه 29 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
نقوی:
سلام. کارشناسی ارشد علوم ثبتی دارم و 5 سال سابقه توی دفتر وکالت.می تونم آزمون سردفتری امسال شرکت کنم؟
سه شنبه 28 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. با مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته علوم ثبتی می توانیددر آزمون سردفتری شرکت کنید. منتظر آگهی ثبت نام باشید تا تغییرات احتمالی را کنترل کنید.
سه شنبه 28 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
محمدحسن:
سلام دوستان به نظر من آزمون سردفتری ثبت اسناد بعد از آزمون کارشناس رسمی دادگستری یکی از مهمترین آزمونها برای کسانی هست که رشته های غیر حقوق خوندن . چون حقوقی ها وکالت و قضاوت براشون مهمتره.بنابراین برای ازمون سردفتری امسال از همین الان آماده بشید
یکشنبه 26 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
علی:
احسنت. فقط آزمون سردفتری
سه شنبه 28 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
فاطمه عزیزی:
شرایط آزمون سردفتری برای خانم ها دقیقا چی هست؟
یکشنبه 26 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
مهدی:
شرایط پذیرش برای خانمها و آقایان یکسان است (به غیر از نظام وظیفه) که در متن بالا کاملا توضیح داده شده
یکشنبه 26 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
نوری:
سلام کاش مشخص بود که برای ازمون سردفتری امسال چند درصد خانمها پذیرفته میشن؟
یکشنبه 26 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. اگرچه باید منتظر اگهی ثبت نام آزمون باشید اما به نظر می رسد شرایط پذیرش برای خانمها و آقایان یکسان باشد و جنسیت سهمی در قبولی افراد نداشته باشد
یکشنبه 26 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
ooo:
سلام در آزمون سردفتری امسال حداکثر سن مجاز برای سردفتری چقدره؟
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام فعلا مشخص نیست که آیا همان 50 سال خواهد بود یا تغییری در اگهی ثبت نام 1401 خواهیم دید
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
maryammilani:
سلام . ایا زن میتواند سردفتر شود؟
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله بانوان هم امکان شرکت در آزمون سردفتری را دارند و در صورت داشتن شرایط لازم متقاضیان ازمون سردفتری ، منعی برای سردفتر شدن نخواهند داشت
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
shima amini:
سلام برای شرکت در آزمون سردفتری باید سابقه کار داشت؟
سه شنبه 21 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
علیرضا:
سلام. در متن کاملا توضیح داده شده است. مجددا یادآوری می شود که غیر از رشته های اصلی مجاز به شرکت در آزمون، سایر رشته ها باید سابقه کار به شرح شرایط مندرج در متن بالا را داشته باشند. ( داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری. و دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه بشرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول) در سایر موارد، داشتن سابقه کار یک امتیاز محسوب می شود و جزو شرایط اصلی متقاضیان نیست.
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
مریم -م:
سلام زمان ثبت نام آزمون سردفتری باید ۲۴ سال کامل باشیم؟
سه شنبه 21 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله در دوره های قبلی ازمون سردفتری ، داشتن حداقل 24 سال تمام در زمان ثبت نام (و نه زمان برگزاری آزمون) الزامی بوده است
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
mahsa:
با سلام من خانمی 48 ساله هستم می تونم در آزمون سردفتری شرکت کنم؟
چهارشنبه 8 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام بله ، البته برای آگاهی از شرایط نهایی شرکت در آزمون 1401 منتظر آگهی ازمون باشید
شنبه 25 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
طلوعی:
تعداد سوالات در آخرین آزمون سردفتری اسناد رسمی چندتا بوده؟
دوشنبه 6 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 97 تعداد سوالات 160 سوال بوده است.
دوشنبه 6 تير 1401
+
0
-
0
ارسال
عطایی:
سلام دوستان به نظر من با تصویب طرح تسهیل که امسال انجام شد، احتمال تغییر شرایط شرکت در آزمون سردفتری 1401 زیاده و فکر می کنم شرایط ثبت نام به سمت آسونتر شدن و مساعدت بیشتر با داوطلبان پیش بره
سه شنبه 31 خرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
عاطفه رضوی:
اینکه شرط سنی برای آزمون سردفتری 1401 هم برای خانمها و هم آقایان 50 سال است عادلانه نیست باید برای آقایان کمی بیشتر باشه
یکشنبه 29 خرداد 1401
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 23758
5.5/10 (تعداد آرا 10 نفر )
Share