جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
بررسی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 86
چنانچه داوطلب آزمون سردفتری هستید، پیشنهاد می کنیم قدر زمان را بیشتر بدانید و با استفاده از فرصت پیش رو به مطالعه دروس تخصصی مرتبط با آزمون و نیز دانلود و مطالعه نمونه سوالات و سوالات سردفتری ...

آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 86

قبل از بررسی آخرین آزمون سردفتری اسناد رسمی (برگزار شده  در سال ۱۳۸۶)، یادآور می شویم که تا زمان نگارش این مطلب کماکان جزئیات تازه ای از آزمون سردفتری 97 اعلام نشده و صرفا  خبر برگزاری آزمون سردفتری 97 در آینده نزدیک توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، ( در این لینک) اعلام شده است. بنابراین آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 86 آخرین آزمون برگزار شده محسوب می شود.(خبر تکمیلی: زمان برگزاری آزمون سردفتری 97 مشخص شد. برای مطالعه متن خبر کلیک کنید).


 
چنانچه داوطلب آزمون سردفتری هستید، پیشنهاد می کنیم قدر زمان را بیشتر بدانید و با استفاده از فرصت پیش رو به مطالعه دروس تخصصی مرتبط با آزمون و نیز دانلود و مطالعه نمونه سوالات و سوالات سردفتری سالهای قبل بپردازید تا حضوری موفق در آزمون را تجربه کنید.

برگزاری آزمون کتبی سردفتری

ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی 86 از اول تا دهم آبان ۱۳۸۶ انجام شد، آزمون کتبی سردفتری صبح جمعه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ توسط سازمان سنجش در هفت حوزه امتحانی و فقط در شهر تهران با حضور بیش از ۱۳ هزار نفر داوطلب مرد برگزار شد. پیش از این آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۳۸۳ برگزار شده بود.
مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله کتبی و افراد معاف از آزمون کتبی هم در خرداد و تیر ماه ۱۳۸۷ انجام شد.

افراد معاف از آزمون کتبی

در آگـهی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 86 چهار گروه از آزمون کتبی به شرح زیر معاف اعلام شده بودند:
"... به منظور جذب افراد نخبه و دارای تحصیلات عالی تکمیلی برای سردفتری اسناد رسمی، اشخاص ذیل از شرکت در این آزمون معاف می‌باشند و می‌توانند فرم درخواست را تکمیل و به همراه مدارک لازم ظرف مدت یک هفته مستقیما به اداره کل امور اسناد و سردفتران واقع در تهران، خیابان شهید فیاض‌بخش (ضلع شمالی پارک‌شهر) ساختمان شماره یک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال نمایند:
این چهار دسته عبارتند از:
۱ـ افرادی که دارای مدرک اجتهاد از مراجع مسلم بوده و مدرک اجتهاد آنها به تأیید هیأت منتخب رئیس محترم قوه قضائیه برسد.
۲ـ افرادی که دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته‌های حقوق، الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق، از دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات وفناوری باشند.
۳ـ افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته‌های حقوق و الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق با معدل ۱۷ و بالاتر (الف) از دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزات علوم و تحقیقات وفناوری باشند.
۴ـ بانـــوان."

ابهام در خصوص وضعیت متقاضیان سردفتر خانم

ابهامی که در بند ۴ بخش مربوط به افراد معاف از آزمون (بانوان) وجود داشت، موجب اعتراض بسیاری از داوطلبان و سردرگمی متقاضیان سردفتر خانم شد. با افزایش دامنه انتقادات ، سرانجام سازمان ثبت در اطلاعیه ای به شرح زیر اعلام کرد که منظور آن دسته از بانوانی است که شرایط بند های یک تا سه را داشته باشند:
"پیرو آگـهی انتخاب سردفتری اسناد رسمی سال 1386،... نظر به اینکه بند ۴ تبصره آگهی مذکور در مورد افراد معاف از شرکت در آزمون، ابهاماتی را برای متقاضیان بویژه خواهران محترمه ایجاد نموده است، لذا تاکید می نماید منظور از عنوان "بانوان" صرفا بانوانی است که واجد یکی از شرایط مندرج در بندهای ۱ یا ۲ و یا ۳ تبصره مذکور باشند و سایر متقاضیان زن باید بر اساس شرایط اعلام شده (عمومی – اختصاصی) فرم درخواست سردفتری اسناد رسمی ۱۳۸۶ را تکمیل و همراه با سایر مدارک لازم ارسال نمایند."

اعلام زمان آزمون برای متقاضیان سردفتر خانم

از سوی دیگر پیش از این مسئولان برگزاری آزمون اعلام کرده بودند که آزمون کتبی فقط مخصوص آقایان است:
"...آزمون سردفتری اسناد رسمی روز جمعه ۱۳۸۶/۹/۳۰ که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار خواهد شد، صرفا مختص به متقاضیان مرد بوده و کارت آزمون مربوط به این دسته از متقاضیان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۲۸/۹/۱۳۸۶ و ۲۹/۹/۱۳۸۶ در دانشگاه علم و صنعت تهران توزیع می‌گردد. شایان ذکر است نظر به اینکه وصول، بررسی مدارک و ورود اطلا‌عات مربوط به بانوان توسط سازمان ثبت اسناد و املا‌ک کشور در حال انجام است، نحوه جذب این گروه از متقاضیان متعاقبا به اطلا‌ع ایشان خواهد رسید."
در همین رابطه سیاوش یعقوبی مدیرکل وقت روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تماس‌های مکرر بانوان با سامانه ارتباطات مردمی و اطلاع رسانی سازمان جهت کسب اطلاع از چگونگی و زمان این آزمون اعلام کرد: "زمان و چگونگی جذب بانوان برای سردفتری اسناد رسمی ماه آینده از طریق سایت اینترنتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می گردد."
سر انجام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 86 مختص بانوان با فاصله زمانی حدودا 10 ماهه از آزمون اصلی، روز جمعه ۱۹ مهرماه ۱۳۸۷ توسط سازمان سنجش و آموزش کشور به صورت متمرکز در دانشگاه‌های علم و صنعت ایران و امیرکبیر تهران به صورت کتبی برگزار شد.
مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله کتبی آزمون سردفتری بانوان نیز حدود سه ماه بعد در دی ماه ۱۳۸۷ انجام شد.

وضعیت طلاب داوطلب شرکت در آزمون

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به درخواست رئیس وقت قوه قضائیه در مورد پذیرش مدرک طلاب برای ورود به نظام سردفتری کشور در آزمون سردفتری اسناد رسمی سال 86 با توجه مراجعات مکرر به ایشان، موضوع را بررسی و طی نامه‌ای نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این زمینه را اعلام نمود.
در این نامه با اشاره به مصوبه جلسه ۳۶۸ مورخ سوم بهمن ماه ۱۳۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع برخورداری دارندگان مدارک تحصیلی سطح دو صادر شده از مدیریت حوزه علمیه قم از کلیه ی مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاهها آمده است: "... نص صریح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یقیناً به شرایط عمومی مندرج در ماده ۶ قانون دفاتر اسنادرسمی اضافه و الحاق خواهد شد و دستگاهها و وزارتخانه ها و مؤسسات ذیربط مکلف به تبعیت از این مصوبات می باشند."
با موافقت رئیس وقت قوه قضائیه، دارندگان مدرک علمی سطح دو حوزه علمیۀ قم واجد شرایط عمومی ماده ۶ قانون دفاتر اسنادرسمی تلقی شده و صرف پذیرش مدرک علمی سطح دو آنان در این مرحله، مجوزی برای راهیابی به مرحله بعدی اختبار و آزمون اختصاصی است.
بر این اساس مقرر شد برای متقاضیان طلبه واجد شرایط آزمون سردفتری اختصاصی طلاب با رعایت سایر مقررات برگزار شود،  که در روز جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ آزمون سردفتری ویژه طلاب در دانشگاه دولتی قم برگزار شد، در این آزمون بیش از ۱۲۵۰ متقاضی در دو گروه برادران و خواهران طلاب شرکت داشتند.
در پایان اگر داوطلب آزمون سردفتری سال 97 هستید، می توانید با دانلود سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی سالهای گذشته از طریق لینک زیر، از هم اکنون برای آمادگی آزمون سردفتری 97 اقدام نمایید.
 
 

 


  جزوه طلایی سردفتری اسناد رسمی

نکات طلایی برای آمادگی آزمون سردفتری اسناد رسمی 
به همراه قوانین و بخشنامه های مهم ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی


(برای کسب اطلاعات بیشترکلیک کنید)
 

همچنین در صورتی که مایل به شرکت در آزمون دفتریاری 97 هستید با دانلود سوالات دفتریاری سالهای قبل از طریق لینک زیر خود را آماده نمایید.

 

دانلود سوالات آزمون دفتریاری

دانلود ۵ دوره سوالات آزمون دفتریاری سالهای گذشته

 

 

  جزوه نکات کلیدی عربی ویژه آزمون سردفتری 1401 

نکات کلیدی عربی برای آمادگی آزمون سردفتری 1401 به همراه
مجموعه سوالات عربی آزمونهای سردفتری سالهای گذشته 


(برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده همه محصولات مرتبط کلیک کنید)
 

 
 

1396/12/19

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: مهلت ثبت نام آزمون سردفتری تا تاریخ 31 اردیبهشت 97 تمدید شد
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: مهلت ثبت نام آزمون سردفتری تا تاریخ 31 اردیبهشت 97 تمدید شد
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه علاقه مندان و داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: آگهی ثبت نام آزمون سردفتری 97 منتشر شد. برای مشاهده متن خبر به صفحه اول سایت مراجعه کنید و یا این لینک را در نوار آدرس مرورگرتان کپی کنید: http://yon.ir/IzyPZ
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
+
0
-
0
ارسال
مینا:
سلام ممنون بابت لینک دانلود نمونه سوالات سردفتری اسناد رسمی. لطفا اگر همه سوالات سردفتری سالهای گذشته رو دارید بزارید. ممنون
چهارشنبه 22 فروردين 1397
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه علاقه مندان و داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون سردفتری 97 مشخص شد. برای مشاهده متن خبر به صفحه اول سایت مراجعه کنید و یا این لینک را در نوار آدرس مرورگرتان کپی کنید: https://goo.gl/DWs7bv
سه شنبه 21 فروردين 1397
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2263
5.5/10 (تعداد آرا 32 نفر )
Share