جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضاییه 98
توضیحاتی در خصوص منابع آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه، سوالات آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه دوره های قبل، درآمد کارشناس رسمی دادگستری، آگهی آزمون کارشناس رسمی دادگستری کانون کارشناسان 98 و ...
 

آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضاییه 98


ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضاییه، دوم خرداد 99 پایان یافته است. برای آمادگی آزمون (شهریور 99) این صفحه را تا انتها مطالعه کنید.
 

کانال تلگرام آزمون کارشناس رسمی دادگستری
 


تفاوت کار وکیل با کارشناس رسمی دادگستری 

مهمترین تفاوت کار وکیل با کارشناس رسمی دادگستری (یا کارشناس رسمی قوه قضائیه) در این است که وکیل با جانبداری و دفاع از یکی از طرفین دعوا (موکل خود)، برای پیروزی او تلاش می کند که این امر ممکن است الزاما با پیروزی حق همراه نباشد و موکل خود را در عین این که بر حق نیست، به پیروزی برساند اما  تلاش یک کارشناس رسمی دادگستری همواره در کمک رسانی به قاضی برای روشن شدن حق است. از این رو کارشناس رسمی هیچگاه به جانبداری از هیچ یک از طرفین دعوا اقدام نمی کند و تنها می کوشد تا با رعایت انصاف و بی طرفی، در روشن شدن حق و عدالت با دستگاه قضایی همکاری نماید.

 
 

مراکز برگزار کننده آزمون کارشناس رسمی دادگستری

اوایل کار فقط کانون کارشناسان دادگستری اقدام به برگزاری آزمون و تربیت کارشناس رسمی می کرد اما جهت تسهیل، تسریع و کمک به سیستم قضایی کشور، از سال 80 و در جریان اجرای برنامه سوم توسعه، قوه قضائیه نیز اجازه پیدا کرد تا به طور مستقیم نسبت به برگزاری آزمون کارشناس رسمی اقدام کند.

بنابراین در حال حاضر، برگزار کنندگان آزمون کارشناس رسمی دو مرکز هستند که معمولا به تناوب در هر چند سال یکبار و یا هر دو در یکسال، آزمون را برگزار می کنند. این دو مرکزعبارتند از:
 
1- مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه (با نام قبلی « مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه»). این مرکز وابسته به قوه قضائیه است و آخرین آزمون کارشناس رسمی برگزار شده توسط آن در سال 96 بوده است. احتمال برگزاری آزمون کارشناس رسمی 98 توسط این مرکز با توجه به اخبار منتشره زیاد است.
 
2- کانون کارشناسان رسمی دادگستری : این کانون مستقل از قوه قضائیه عمل می کند و آخرین آزمون کارشناس رسمی برگزار شده توسط آن در دیماه سال 98 بوده است.

نحوه انتخاب کارشناس رسمی دادگستری

برای دریافت پروانه کارشناس رسمی باید مراحل مختلفی طی شود که آزمون کتبی اولین مرحله آن است. قبول شدگان در آزمون کارشناس رسمی، باید مرحله مصاحبه شفاهی و گزینش را هم بگذرانند تا به طور قطعی پذیرفته شوند. پس از آن با گذراندن دوره های عملی و کارآموزی، می توانند پروانه کار خود را به طور رسمی دریافت کنند.


آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه - مسیر ایرانی


منابع آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه 98
 
منابع آزمون کارشناس رسمی هیچ گاه به طور مشخص و محدود اعلام نشده است و از عناوین کلی نظیر دروس تخصصی مربوط به رشته مورد تقاضا و نیز قوانین و مقررات مربوط به کارشناسی استفاده شده است.

اما معمولا روال بر این است که سوالات آزمون کارشناسی رسمی از دروس تخصصی دوره کارشناسی طرح می‌شوند و اکثر سوالات، رویکردی کاربردی و به اصطلاح تجربی دارند تا  داوطلب از حیث داشتن تجربه و دانش کاری حوزه مربوطه سنجیده شود.

طبیعتا دامنه سوالات بسیار وسیع است و طراح می‌تواند در هر زمینه‌ای که مربوط به رشته آزمون می‌باشد سوال طرح نماید، اما در عمل، طراحان بیشتر به مفاهیم کاربردی و اساسی و دانش کلی داوطلبان در حوزه دروس دانشگاهی و تجربی توجه دارند تا جزئیات ریز و محفوظات گذرا. به همین دلیل است که یکی از شروط ثبت نام در آزمون کارشناسی رسمی داشتن ۵ سال سابقه کار تجربی و تخصصی است.

بنابراین کارشناسان توصیه می کنند داوطلبان به جای مطالعه عمقی در حوزه های محدود، به مطالعه نسبتا کلی منابع و موضوعات بیشتر و متنوعتر در حوزه تخصصی خود روی آورند.

با این توضیحات به نظر می رسد بهترین منبع آزمون کارشناس رسمی حداقل در گام اول، مطالعه سوالات آزمون کارشناس رسمی دوره های قبل باشد چرا که ضمن آشنایی بیشتر داوطلب با موضوعات مهم و پر تکرار در سنوات گذشته و مشاهده سلیقه طراحان سوالات، دامنه مطالعه و بازخوانی او را تا حد زیادی محدود می سازد و صرفه جویی زمان مطالعه را نیز در پی دارد


لازم به ذکر است، در صورتی که در آگهی ثبت نام آزمون امسال قوه قضائیه تغییری در اعلام منابع آزمون ایجاد شود در این سایت نیز به اطلاع خواهد رسید.


 
 
 
  سلام دوست خوبم... برای پاسخ به سوالات عمومی آزمون برنامه ات چیه؟؟ منابع رو داری؟ نمونه سوال چی؟ برای جلسه مصاحبه چی آماده کردی؟... ما کار رو برات راحت کردیم! تصویر پایین رو ببین و برای خرید این بسته استثنایی روش کلیک کن. اگر هم توضیحات بیشتر نیاز بود توی  همون صفحه که باز میشه، هست. راستی تخفیف ویژه هم خورده و به نسبت کیفیت و حجمش غافلگیرت می کنه. از رقبا جا نمونی!  
 
 
 

 آزمون کارشناس رسمی دادگستری - منابع عمومی و مصاحبه
  
 

  مشاوره تلفنی برای خرید سوالات و کلید آزمون ها، منابع عمومی، رفع ابهامات و پشتیبانی 
آزمون کارشناس رسمی دادگستری 
  


 09125788939 و77043530 (021)
 
 

مقالات مرتبط با حرفه کارشناس رسمی دادگستری
 

آشنایی هرچه بیشتر با ماهیت حرفه کارشناس رسمی دادگستری یا کارشناس رسمی قوه قضاییه و جزئیات کاربردی و نکات مربوط به آزمون ورودی آن، یک استراتژی مناسب برای علاقه مندان در جهت افزایش اطلاعات ضروری آنهاست.در اینجا مجموعه ای از مطالب و مقالات مفید تدوین شده توسط کارشناسان مسیر ایرانی را ملاحظه می کنید.

 

آرشیو مطالب مفید برای آمادگی  آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضائیه 98

(برای مطالعه کامل مطلب روی عنوان آن کلیک کنید)

 

ردیف
عنوان
فهرست اهم مطالب
1
انواع کارشناس رسمی دادگستری ، شرح وظایف کارشناسان رسمی دادگستری ، رشته های مورد نیاز دادگستری ، منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری ، نحوه انتخاب کارشناس رسمی دادگستری
 2
تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری ، مزایای کارشناس رسمی دادگستری ، نمونه تعرفه رشته های کارشناس رسمی دادگستری ، لینک دانلود سوالات کارشناس رسمی سالهای قبل، ...
 3
تعریف کارشناس رسمی دادگستری ، کار کارشناس رسمی دادگستری ، انواع کارشناسان دادگستری ، تشکیلات کارشناسی رسمی دادگستری ، ارکان کانون کارشناسان رسمی ، شرایط کارشناس رسمی دادگستری ، شرایط اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری ، مراکز برگزاری آزمون کارشناس رسمی ، وظایف کارشناسان رسمی دادگستری ، تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری ( درآمد کارشناس رسمی )، ...
4

معرفی گروه های یازده گانه آزمون کارشناس رسمی دادگستری و رشته های دانشگاهی هر کدام از آنها
5

آخرین اخبار آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی آزمون کارشناس رسمی دادگستری 98 ، رشته های مورد نیاز در آزمون کارشناس رسمی دادگستری 98 ، امتیازات ویژه و سهمیه های داوطلبان ، دفترچه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری 98 ،آگهی ثبت نام آزمون و ...

 
1398/10/15

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
زهرا:
سلام میشه در مورد سوالات عمومی هم توضیح بدید؟ تعدادش چندتاست؟
یکشنبه 24 فروردين 1399
+
0
-
0
ارسال
مرتضی:
سلام. توی دفترچه ثبت نام آزمون اعلام شده که عمومی هم میاد غیر از سوالات تخصصی. منظورشون قوانین و مقررات مرتبط با کارشناس رسمیه. توضیحش بالا توی این تصویر کتابه هست. تعداد سوالات هم معلوم نیست ولی میگن احتمالا 10 تاست.
یکشنبه 24 فروردين 1399
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه داوطلبان گرامی: اطلاعیه ثبت نام مجدد آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه 98 و اعلام اصلاحیه در ظرفیت و شرایط مورد نیاز برخی از رشته ها به زودی منتشر خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات موضوع و اخبار تکمیلی، صفحه ای با عنوان " آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضاییه 98" روی صفحه اول سایت را که مربوط به اخبار آزمون بوده و مرتب بروز رسانی می شود، دنبال کنید.
دوشنبه 11 فروردين 1399
+
0
-
0
ارسال
لادن:
سلام خبر جدیدی از زمان ثبت نام آزمون قوه قضاییه ندارید؟
دوشنبه 12 اسفند 1398
+
1
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. زمان ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضاییه 13 تا 23 اسفند 98 است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اول سایت مراجعه کنید یا از لینکهای بالا (داخل متن) برای اطلاع از زمان آزمون و نیز مشاهده آگهی آزمون استفاده کنید.
دوشنبه 12 اسفند 1398
+
0
-
0
ارسال
فرهاد مستوفی:
سلام ممنون از سایت خوبتون . آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه 98 ثبت نامش کی شروع میشه ؟ کسی می دونه؟
یکشنبه 27 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
رحیمی:
اوایل اسفند ثبت نامش هست
یکشنبه 27 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
سیدی:
سلام و آرزوی بهروزی. من در دوره قبل آزمون کارشناس رسمی دادگستری که سال 96 برگزار شد راه و ساختمان شرکت کردم ولی صرفا به دلیل بدشانسی قبول نشدم. امیدوارم امسال این رشته برگزار بشه.
جمعه 25 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
محسن:
با سلام و آرزوی موفقیت. بالا توی متن زدید "دانلود سوالات آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه دوره های قبل به همراه کلید رسمی قوه قضائیه". من برام مهمه که واقعا اصل سوالات و کلید آزمون هست یا نمونه سوالات آزمون ؟ ...
چهارشنبه 23 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
با سلام و ارزوی موفقیت. نمونه سوال نیست بلکه اصل دفترچه سوالات آزمون کارشناس رسمی (ارایه شده در جلسه آزمون) است که به صورت اسکن شده ارایه می شود. کلید هم معتبر و رسمی است.
جمعه 25 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
حسین:
با سلام و تشکر. راسته که قراره توی آزمون کارشناس رسمی دادگستری ( قوه قضاییه ) امسال تعداد رشته ها افزایش پیدا کنه؟؟
چهارشنبه 23 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
مازیار:
سلام. آره صحبت از 50تا 60 رشته برای آزمون امسال هست اگه راست باشه...
جمعه 25 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
علیرضایی:
سلام . از آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه 98 خبر تازه ای ندارید؟
چهارشنبه 23 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضائیه 98 در صفحه اول سایت رو دنبال کنید. مرتب بروز رسانی میشه.
جمعه 25 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1473
5.1/10 (تعداد آرا 21 نفر )
Share