جستجو در مسیر ایرانی
شغل‌هایی که نمی‌توان با کسی درباره‌اش صحبت کرد!
یکی پزشک است و آن دیگری رفتگر. می‌گویند "کار شرافت دارد". آدم‌ها در مورد کار و شغل‌شان با هم صحبت و دردودل می‌کنند، اما مشاغلی هستند که در مورد آن‌ها با هیچ‌کس حتی نزدیک‌ترین فرد هم نمی‌توان صحبت کرد! شما چند مورد از این مشاغل را می شناسید؟

جاسوسی

هیچ کس نمی‌تواند حتی به نزدیک‌ترین فرد به خود هم بگوید که "شغل من جاسوسی برای یک دولت بیگانه است". (عکس: ویلی‌برانت صدراعظم اسبق آلمان به همراه همسر و پسرش. سمت راست، گونتر گیوم دوست دیرینه و مشاور ویلی برانت که جاسوس آلمان شرقی بود و افشای هویت او باعث کناره‌گیری و سقوط دولت ویلی برانت شد).
 

قاتل حرفه ای - مسیر ایرانی

قاتل حرفه‌ای

برد پیت و آنجلینا جولی در فیلم "خانم و آقای اسمیت". در فیلم این زن و شوهر هردو قاتل حرفه‌ای هستند، اما هیچ کدام از آن‌ها از شغل واقعی همسر خود خبر ندارد. هرچند این یک فیلم است، اما در دنیای واقعی افرادی هستند که در ازای دریافت پول "ماموریت" قتل دیگران را برعهده می‌گیرند. این شغلی است که در مورد آن "سکوت کامل" حکم‌فرماست.
 


سخنرانی نویس

افرادی هستند که شغل آن‌ها نوشتن سخنرانی برای سیاستمداران است. کار آن‌ها نوشتن سخنرانی‌های انتخاباتی و یا نوشتن سخنرانی برای مناسبت‌های گوناگون است. هویت "سخنرانی‌نویس‌ها" هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود و آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند ادعا کنند که این سخنان رئیس جمهور یا نخست وزیر را من برایش‌نوشته‌ام.


نویسنده ناشناس - مسیر ایرانی

نویسنده ناشناس

شغل آن‌ها نوشتن کتاب است، اما نه به اسم خود، بلکه برای افراد مشهوری همچون ستارگان سینما، فوتبالیست‌ها و حتی سیاستمداران. این نویسندگان ناشناس برای نوشتن یک کتاب اطلاعات اولیه را از "صاحب کار" دریافت می‌کنند، کتاب را می‌نویسند، تغییرات و اصلاحات مورد نظر را وارد می‌کنند. نویسنده ناشناس پس از دریافت دستمزد و انتشار کتاب، اما نمی‌تواند ادعا کند این کتاب نوشته او است.
 

شکنجه گر - مسیر ایرانی

شکنجه‌گر

چه کسی می‌داند شغل پدر، فرزند و یا همسر دلبند‌‌ش که معمولا هم در قبال اطرافیان بسیار "مهربان" هستند، "شکنجه‌گری" است.
 

پایان نامه نویس - مسیر ایرانی

پایان‌نامه نویس

برایش فرق نمی‌کند در چه رشته‌ دانشگاهی، او کارش پایان‌نامه نویسی است. پایان نامه نویسان در قبال دریافت پول برای دانشجویان و یا افرادی که نیاز به "مدرک" دارند پایان‌نامه می‌نویسند. این افراد هم در مقابل کار خود و هم در مقابل کسی که کار را می‌خرد، باید سکوت کند.
 

مجری جکم اعدام - مسیر ایرانی

مجری حکم اعدام

چه کسی می‌داند که پدر، فرزند و یا همسراش امروز "مجری" حکم اعدام بوده است.


مشاور مالیاتی - مسیر ایرانی

مشاور مالیاتی

مشاوران مالیاتی از همه اسرار مالی موکلان خود باخبر هستند، اما اجازه ندارند در مورد آن با کسی صحبت کنند. "اعتماد موکل" سرمایه اصلی مشاوران مالیاتی است.


نیروی ویژه - مسیر ایرانی

نیروی ویژه

معمولا خودش می‌گوید که در نیروی انتظامی و یا ارتش شاغل است، اما حتی نزدیک‌ترین افراد به او نیز نمی‌دانند که او عضو "واحد کماندویی" و یا "نیروهای ویژه" است و وظیفه انجام ماموریت‌های بخصوصی را برعهده دارد.
 

غذاخور حرفه ای - مسیر ایرانی

غذاخور و مسافر حرفه‌ای

کسی از هویت واقعی آن‌ها اطلاعی ندارد. به رستوران می‌روند و غذا سفارش می‌دهند و یا شب را در یک هتل می‌گذرانند. آن‌ها "آزمایش کنندگان حرفه‌ای ولی ناشناس" هستند که همه‌چیز را به‌طور نامحسوس ارزیابی می‌کنند. گزارش مثبت و یا منفی آن‌ها از وضعیت غذا، سرویس، تمیزی و نظافت برای یک رستوران و یا هتل تعیین کننده است.
 

پروژه های مخفی - مسیر ایرانی

پروژه‌های مخفی

"محرمانه، خیلی محرمانه، سری، بکلی سری" این‌ها چهار رده مکاتبات نظامی هستند. بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های نظامی مشمول یکی از این رده‌بندی‌ها هستند که تخطی از آن با احکام سنگین دادگاه‌های نظامی همراه است. در بسیاری از پروژه‌ها کسانی کار می‌کنند که اجازه ندارند کوچکترین اطلاعاتی از کارشان را با دیگران درمیان بگذارند. سخن‌گفتن برخی از آن‌ها می‌تواند "دنیا را بهم‌بریزد". (عکس: ادوارد اسنودن)


 

1394/5/12

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
parastoo:
سلام من 32 سال سن دارم می خوام بدونم میتونم مهماندار بشم ممنون راهنماییم کنید
یکشنبه 29 شهريور 1394
+
0
-
0
ارسال
N_S:
سلام. خیلی فاصله هست متاسفانه. صفحه شغل مهماندار هواپیما و نظرات زیرش رو هم ببینید.
دوشنبه 30 شهريور 1394
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 3361
1/10 (تعداد آرا 1 نفر )
Share