جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
زمانبندی فراخوان جذب هیات علمی شهریور 96
روزهای سرنوشت ساز برای علاقه مندان شغل هیات علمی (استاد دانشگاه) فرا رسیده است. در این بخش ضمن آشنایی با خدمات ما برای کسب موفقیت در ورود به این شغل، نگاهی به جدول زمانبندی فراخوان جذب شهریور 96 خواهیم داشت.
هجدهمین فراخوان جذب هیئت علمی وزارت علوم چند روزی است که با جمع آوری اعلام نیاز دانشگاههای سراسر کشور توسط مرکز جذب وزارت علوم آغاز شده است. هرچند هنوز مدت کوتاهی تا آغاز ثبت نام باقی است.

فراخوان شهریورماه یکی از دو فرصت سالانه علاقه مندان برای ورود به شغل "هیئت علمی" (استاد دانشگاه) است و نوبت بعدی فراخوان معمولا همه ساله دربهمن ماه برگزار می شود.
پس از جمع بندی نیاز دانشگاهها در گام اول، سایر مراحل که شامل ثبت نام داوطلبان، ارزیابی پرونده ها، برگزاری مصاحبه و انتخاب نفرات برتر است، به دنبال هم به انجام می رسد.
اگر شما هم از علاقه مندان به شغل هیئت علمی هستید و شرایط اولیه را دارید، پیشنهاد ما این است که حتی برای کسب یک تجربه ارزشمند هم که شده با اعتماد به نفس در فراخوان شرکت کنید و البته چه بهتر که سعی کنید با کسب آمادگی لازم و اطلاع از نکات کلیدی موفقیت، شانس خودتان را هم در ورود به این شغل افزایش دهید.
وچنانچه هنوز واجد شرایط اولیه نیستید و به مرحله شرکت در فراخوان نرسیده اید، سعی کنید به تدریج و با اهمیت دادن به این فرصت طلایی که پیش روی شماست، رزومه خود را بر اساس شاخصهای مورد نظر داوران پربار سازید تا در زمان مناسب به بهترین شکل از آن استفاده کنید.
 
ما نیز با در اختیار داشتن بهترین مشاورین و کارشناسان ورود به این شغل و به اعتبار تجربه چند ساله در ارایه مقالات و مشاوره های شغل هیات علمی آماده ایم تا گام به گام در کنار شما باشیم و مانند بسیاری از دوستانی که به ما اعتماد کردند و امروز عضو هیات علمی شده اند، شما را نیز تا رسیدن به مقصد یاری کنیم.
 
راهنمای جذب هیات علمی وزارت علوم ( جذب دولتی ، غیر انتفاعی، پیام نور) 
راهنمای گام به گام و عملی برای رسیدن به شغل استاد دانشگاه (ویژه گروه غیرپزشکی-ویرایش ششم-مرداد96)
 

زمانبندی مراحل فراخوان جذب شهریور 96

ثبت‌نام هجدهمین فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از ۲۵ شهریور ۹۶ آغاز خواهد شد.
این در حالی است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حداکثر تا ۱۲ شهریورماه فرصت داشتند تا نیازهای خود را در جذب اعضای هیات علمی در رشته های مختلف در سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی ثبت کنند.
بر اساس این زمان بندی، از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه نیازهای اعلامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی توسط مرکز ارزیابی و نظارت آموزش عالی وزارت علوم بررسی و ۱۹ تا ۲۴ شهریورماه نیز ظرفیت جذب اعضای علمی هر دانشگاه مشخص می شود.
از تاریخ ۲۵ شهریورماه تا ۳ مهرماه ۹۶ ثبت نام فراخوان عمومی هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی در سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی فعال می شود و افراد متقاضی می توانند در سامانه مذکور ثبت نام کنند.
بر اساس زمان بندی برنامه ریزی شده توسط مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، هیات‌های جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می توانند از تاریخ ۱۵ مهرماه تا ۱۵ دی ماه ۱۳۹۶ پرونده افراد ثبت نام کرده را بررسی و به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ارسال کنند.
این مرکز نیز بررسی های خود را از تاریخ ۱۶ دی ماه تا اول اسفندماه ۱۳۹۶ انجام داده و نتیجه را به متقاضی اعلام می کند.
 
جدول زمانبندی فراخوان
ردیف اقدام تاریخ شروع تاریخ پایان بازه زمانی
1 ثبت نیاز دانشگاه ها 96/06/04 96/06/10 7 روز
2 مرکز نظارت و ارزیابی 96/06/13 96/06/15 3 روز
3 تخصیص ظرفیت 96/06/19 96/06/24 6 روز
4 فراخوان 96/06/25 96/07/03 10 روز
5 فرآیند جذب دانشگاه 96/07/15 96/10/15 90 روز
6 مرکز جذب 96/10/16 96/12/01 45 روز

نویسنده :  رامین رضایی    |    1396/6/16

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
هادی:
هرسال لیست اعلام نیازهارو میذاشتین امسال خبری نیس ؟ یا میزارین؟
یکشنبه 26 شهريور 1396
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 725
9/10 (تعداد آرا 2 نفر )
Share