جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
خواص روغن بادام شیرین برای مو
تا به حال دقت کرده­اید که زنان و مردان هندی چه حجم مویی دارند و موهای آنها از چه براقیت و درخشندگی بالایی برخوردار است؟ بسیاری عقیده دارند که این پر پشتی و براقیت موهای هندیان به شرایط آب و هوایی آنها بر می­گردد و حتی برخی اعتقاد دارند که هندیان برای تقویت موهای خود از روغن مار استفاده می­کنند...
تا به حال دقت کرده­اید که زنان و مردان هندی چه حجم مویی دارند و موهای آنها از چه براقیت و درخشندگی بالایی برخوردار است؟ بسیاری عقیده دارند که این پر پشتی و براقیت موهای هندیان به شرایط آب و هوایی آنها بر می­گردد و حتی برخی اعتقاد دارند که هندیان برای تقویت موهای خود از روغن مار استفاده می­کنند، اما تنها راز موهای هندیان در استفاده از روغن بادام شیرین نهفته است، بله روغن بادام شیرین چیزی که به راحتی در دسترس شما نیز هست، در این خبر نامه شما را با ویژگی­های روغن بادام شیرین و فواید آن برای مو آشنا خواهیم کرد.




روغن بادام شیرین چیست؟
روغن بادام شیرین از اسم آن کاملا مشخص است از بادام شیرین گرفته می­شود، بادام یکی از آجیل و خشکباری است که درون خود درصد بالایی اسیدهای چرب طبیعی و غیر اشباع دارد و بنابراین با استخراج این اسیدهای چرب از مغز بادام می­توان به روغن بادام دست یافت.
این که ذکر شده روغن بادام شیرین برای مو به این دلیل است که بادام تلخ نیز وجود داشته و روغن بادام تلخ را نیز برای تقویت پوست و مو استخراج می­کنند اما بحث ما در این خبر نامه استفاده از روغن بادام شیرین یعنی همان بادامی که می­خورید برای تقویت مو است.


فواید روغن بادام شیرین برای مو چیست؟
روغن بادام شیرین درون خود دارای انواع ویتامین­های ضروری برای حفظ سلامت مو و همچنین دارای سه نوع اسید چرب طبعی امگا3، امگا6 و امگا 9 است، این ویتامین­ها و اسیدهای چرب طبیعی در حفظ ساختار مو، از بین رفتن عوارض مو و همچنین کمک به رشد و رویش مجدد مو در افرادی که دچار ریزش مو هستند نقش موثر دارد.
موهای شما به صورت روزانه در معرض بسیاری از آسیب­ها قرار می گیرند که برخی از آنها خارج از کنترل شما هستند مانند تاثیری که اثر فرابنفش نور خورشید بر مو دارد و یا تاثیری که آلودگی هوا و گرد و غبار در بسیاری از شهرها این روزها تبدیل به یک معضل شده و تاثیر آنها بر روی مو تاثیری اجتناب ناپذیر است.
افرادی که در شهرهای بزرگ و با آلودگی هوای بالا روزانه مجبور به ترک خانه و رسیدن به امور کاری خود هستند ناخداگاه موهای خود را در معرض آسیب­های جدی قرار داده و بسیاری از این آسیبها خود را به صورت ریزش مو، شوره و موخوره نشان می­دهند.
در این شرایط شما باید با استفاده از مواد طبیعی و حاوی آنتی اکسیدان مانند روغن بادام شیرین تاثیر این آلودگی­های را از روی موهای خود خنثی کنید.




روغن بادام شیرین چگونه تهیه می شود؟
روغن بادام شیرین را در زمان­های قدیم روستائیان که ارای باغات بادام بودن از محصول بادام کهنه و قدیمی خود به صورت دستی تهیه می­کردند که بسیار سخت و دشوار بود، اما امروزه از بادام­های تازه و با کیفیت با روش صنعتی پرس سرد روغن گیری از بادام انجام می­شود.
شاید این نکته برای باغداران بادام جالب باشد که بدانند ارقام تجاری و پربار بادام مانند بادام آذر خوشه­ای یا بادام مامایی و سایر ارقام جاری بادام درون میوه­ی خود درصد بالاتری از ویتامین­ها، مواد مغذی و البته روغن دارند و بنابراین روغن گیری از این بادام­ها بسیار به صرفه­تر خواهد بود، به همین دلیل توصیه می­شود در صورتی که قصد احداث باغ بادام دارید با خرید نهال بادام در ارقام تجاری بهره وری از باغ خود حتی با روغن گیری را افزایش دهید.
لازم به ذکر است که همین بهبود در کیفیت میوه و البته مواد مغذی در میوه­ی بادام­های تجاری سبب شده که قیمت نهال بادام در این ارقام بالاتر از ارقام بومی و قدیمی بادام باشد، به هر حال هر چه ارزش غذایی یک رقم بادام بالاتر باشد محبوبیت آن بیشتر شده و در نهایت بادام با قیمت بالاتر به فروش می­رسد.

روغن بادام شیرین را از کجا خریداری کنید؟
روغن بادام شیرین در بسیاری از داروخانه­ها، فروشگاه­های لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین عطاری­های کشور یافت می­شود اما اگر می­خواهید به روغن بادام با کیفیت و اصل دسترسی داشته باشید این روغن را باید حتما از فروشگاه­های معتبر و یا تولید کنندگان به صورت مستقیم خریداری کنید.

روغن بادام شیرین را چگونه استفاده کنیم؟
برای اینکه روغن بادام شیرین بیشترین تاثیر را بر رشد و بهبود وضعیت موهای شما داشته باشد باید اصول زیر را در مورد استفاده از ان به خوبی رعایت کنید.
1-     در صورتی که روغن بادام را برای رشد مو و جلوگیری از موخوره استفاده می­کنید کمی از این روغن را کف دستان خود مالیده و سپس آن را تنها به ساقه و نوک موهایی که به تازگی شسته و خشک شده است بمالید.
2-     در صورتی که می­خواهید از این روغن برای کاهش ریزش موهای خود استفاده کنید بهتر است کمی قبل از شستن موها آن را به پوست سر خود بمالید، روغن را با نوک انگشتان به پوست سر ماساژ داده و نیم ساعت بعد موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید.
3-     در صورتی که این روغن را برای از بین بردن شوره ی مو استفاده می­کنید نیز بهتر است مثل مورد قبلی قبل از دوش گرفتن و شستن موها آن را به پوست سر خود بمالید، این کار مانع از آسیب شامپو به پوست سر پوسته پوسته شدن پوست سر می­شود.
در صورتی که پوست سر شما خشک شاست و برای تعادل چربی پوست سر این روغن را استفاده می­کنید می­توانید این روغن را پس از شستن موها با انگشتان به پوست سر ماساژ دهید اما از زدن روغن به مو خود داری کنید چرا که موها چرب شده و تا شسشوی بعدی چربی موها شما را کلافه می­کند.




کلام آخر
همانطور که دیدید روغن گیری از بادام­های با کیفیت و تجاری سبب بالا رفتن کیفیت روغن نیز شده و به همین دلیل فروش نهال بادام در ارقام تجاری و با کیفیت در نهالستان­های پیش رو مانند نهالستان پالیز نهال (paliznahal) رواج بیشتری نسبت به ارقام بومی و قدیمی دارد.
 
تماس با پالیز نهال:
09144501007
09144501008


1402/7/19

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 207
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share