جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
جذب هیات علمی دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی با حدود ۱۲ هزار کدرشته محل و ظرفیت پذیرش بیش از 800 هزار دانشجو در سطح کشور، سهم قابل توجهی از آموزش عالی را در اختیار دارد.

دانشگاه علمی کاربردی با حدود ۱۲ هزار کدرشته محل و ظرفیت پذیرش بیش از 800 هزار دانشجو در سطح کشور، سهم قابل توجهی از آموزش عالی را در اختیار دارد.

اما اگر به تدریس در دانشگاه علمی کاربردی علاقه مندید و تمایل دارید به عنوان مدرس با این دانشگاه همکاری کنید، خوبست بدانید که جذب هیات علمی در دانشگاه علمی کاربردی متفاوت از سایر دانشگاهها بوده و به شکل مرسوم و طی فراخوان جذب انجام نمی شود.

در واقع در اساسنامه دانشگاه علمی کاربردی موضوعی به عنوان جذب هیات علمی تمام وقت وجود ندارد بلکه در این دانشگاه به دلایلی ( از جمله تک دوره ای بودن رشته ها و احتمال عدم استمرار جذب دانشجو در بعضی از آنها، وجود تعداد زیاد مدرس نظری، نیاز مبرم دانشگاه به مدرس مهارتی و...)  معمولا جذب مدرس به شکل پاره وقت (حق التدریس) انجام می شود.


راهنمای جذب هیات علمی وزارت علوم ( جذب دولتی ، غیر انتفاعی، پیام نور)
راهنمای گام به گام و عملی برای رسیدن به شغل استاد دانشگاه (ویژه گروه غیرپزشکی-ویرایش پنجم-پاییز95)

اولویت جذب در دانشگاه علمی کاربردی

طبق آنچه در سایت دانشگاه علمی  کاربردی اعلام شده، این دانشگاه یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مراکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل شده است.

همچنان که مشاهده می شود موضوع ارتقای مهارت از طریق ایجاد رشته های شغل محور و مهارت محور از دلایل اصلی تشکیل این دانشگاه بوده و لذا مدرسانی که از مهارت و تجربه قابل قبولی برخوردار باشند، بیشتر در راستای اهداف این دانشگاه قرار می گیرند.

در این زمینه، دانشگاه در اوایل سال95 فرایند جذب و بکار گیری مدرس جدید را متوقف کرد و به ارزیابی و سطح بندی مدرسین فعلی خود پرداخت. در این ارزیابی مدرسان در سه دسته مدرسان مهارتی، مدرسان غیر مهارتی و مدرسان خبره گروه بندی شدند.

در حال حاضر اولویت جذب مدرس طبق اعلام مسوولین این دانشگاه مدرسان خبره اند، یعنی کسانی که در صنعت چندین سال تجربه کاری داشته و حداقل مدرک لیسانس داشته باشند. اما به هر حال روند جذب و بکار گیری مدرس در صورت نیاز واحدهای این دانشگاه و کماکان انجام می شود و شما به ترتیبی که خواهیم گفت می توانید درخواست همکاری ارایه کنید.
 

اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت درخواست تدریس در دانشگاه علمی کاربردی

به خاطر داشته باشید که اولین و مهمترین گام برای شروع فرایند درخواست تدریس در این دانشگاه، پیدا کردن مرکز آموزشی است که به تخصص شما نیاز دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی لازمست که بررسی اجمالی مراکز و موسسات زیرمجموعه این دانشگاه را به منظور پیدا کردن مراکز مرتبط با تخصص تان انجام دهید. حتی گاهی ممکن است مراجعه حضوری نیز ضروری باشد.


راهنمای جذب هیات علمی وزارت علوم ( جذب دولتی ، غیر انتفاعی، پیام نور)
راهنمای گام به گام و عملی برای رسیدن به شغل استاد دانشگاه (ویژه گروه غیرپزشکی-ویرایش پنجم-پاییز95)
 

برای دسترسی به فهرست اسامی مراکز آموزشی دانشگاه و اطلاعات تماس آنها می توانید از سایت سازمان سنجش (قسمت دانشگاه علمی کاربردی) و یا سایت دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنید.

سایر اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تدریس بدین قرار است:
  • کد ملی
  • آدرس پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه
  • تصویر مدارک تحصیلی اخذ شده (حداقل طول یا عرض800 و حداکثر 1024 پیکسل و حجم حداکثر یک مگا بایت)
  • اسکن عکس پرسنلی یا عکس پرسنلی دیجیتال (حداقل طول یا عرض 180 و حداکثر 600 پیکسل)
  • تصویر آخرین حکم کارگزینی در صورت هیات علمی سایر دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور (حداقل طول یا عرض800 و حداکثر 1024 پیکسل)
  • تصویر مجوز اخذ شده از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (جهت دروس گروه معارف اسلامی) (حداقل طول یا عرض800 و حداکثر 1024 پیکسل)
 

مراحل ثبت درخواست تدریس در دانشگاه علمی کاربردی

  1. ورود به سامانه ثبت درخواست تدریس دانشگاه علمی کاربردی به نشانی:  https://edu.uast.ac.ir/teachers/teaching_request/index/
     
  2. ثبت مشخصات و اطلاعات درخواستی
     
  3. تایید اطلاعات ثبت شده توسط مرکز آموزشی مربوطه (برای این کار باید با مرکز آموزشی مورد نظرتان که به شما اعلام نیاز داده هماهنگ باشید تا در زمان لازم مستندات و اصل مدارک درخواستی را در اختیار مرکز قرار دهید)
  4. بررسی درخواست و مستندات شما در هیات جذب استان مربوطه
1395/8/30

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 373
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share