جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
بهترین نهالستان برای خرید نهال هلو
یکی از مراحل مهم در زمان خرید نهال انتخاب نهالستان است، در این خبر نامه ضمن معرفی بهترین نهالستان برای خرید نهال هلو شما را با ویژگی­های مهم نهال هلو با کیفیت و همچنین نکات مهم خرید نهال هلو برای احداث باغ و یا کاشت در باغچه آشنا می­کنیم.

یکی از مراحل مهم در زمان خرید نهال انتخاب نهالستان است، در این خبر نامه ضمن معرفی بهترین نهالستان برای خرید نهال هلو شما را با ویژگی­های مهم نهال هلو با کیفیت و همچنین نکات مهم خرید نهال هلو برای احداث باغ و یا کاشت در باغچه آشنا می­کنیم.

در نظر داشته باشید که در زمان انتخاب نهالستان برای خرید نهال شما باید به دنبال نهالستانی باشید که علاوه بر دارا بودن مجوز تولید نهال به شما گواهی سلامت نهال و همینطور شناسنامه­ای مبنی بر اصالت داشتن نهال را ارائه کند.

نهالستانی که از کار خود اطمینان کافی داشته باشد می­تواند کار خود را ضمانت کند و با ارائه ضمانت نامه خیال مشتریان را از بابت خرید خود راحت می­کند.

تکثیر درخت هلو

یکی از نکاتی که باید در زمان انتخاب نهالستان برای خرید نهال هلو در نظر داشته باشید روش تکثیر درخت هلو است، نهال هلو به دو صورت بایه رویشی و پیوندی تولید می­شود، ارقام هلویی که برای احداث باغات تجاری و وسیع هلو مورد استفاده قرار می­گیرد معمولا وارداتی بوده و بنابراین بهترین روش تکثیر برای این ارقام روش پیوندی است.

در روش تکثیر نهال پیوندی از پیوند جوانه بر روی پایه­ی بذری و بومی استفاده می­شود، این ارقام پر بار و زود بازده هستند و می­توانند باردهی خود را در سال اول تا سوم پس از کاشت نهال آغاز کنند.

باردهی اراقام پیوندی نسبت به بذری حدود 40 تن افزایش دارد به طوری که در مورد ارقام بومی باردهی در شرایط ایده آل می­تواند به 40 تن در هکتار برسد در حالی که اراقم پیوندی می­توانند تا 80 تن باردهی در هکتار داشته باشند.

ارقام پیوندی معمولا ارقام با کیفیت با بازار پسندی بالا بوده که در برابر آفات و بیماری­های گیاهی نیز مقاوم هستند، بنابراین در زمان انتخاب نهالستان به دنبال نهالستانی باشید که ارقام تجاری و پیوندی هلو را تولید کند در صورتی که می­خواهید از کاشت هلو بهره برداری تجاری و اقتصادی داشته باشید.
 

انواع نهال درخت هلو

همانطور که می­دانید نهال هلو در انواع مختلف تولید شده و در بازار عرضه می­شود، در این بخش برخی از انواع نهال درخت هلو که محبوبیت و فروش بالاتری در بازار دارند به شما معرفی می­کنیم.

  1. نهال هلو شصت روزه
  2. نهال هلو زعفرانی
  3. نهل هلو انجیری زعفرانی
  4. نهال هلو سرخابی
  5. نهال هلو رد تاپ
  6. نهال هلو مخملی
  7. نهال هلو انجیری
  8. نهال هلو رد هاون

مشخصات نهال هلو با کیفیت

برای اینکه بتوانید نهال هلو با کیفیت را تشخیص دهید در ادامه برخی از مهم­ترین مشخصات نهال هلو با کیفیت را ذکر می­کنیم.

  1. باردهی بالا: در باغداری تجاری راندمان تولید در هکتار برای به صرفه بودن و اقتصادی بودن تولید اهمیت بالایی دارد و بهره برداری بیشتر از 60 تن در هکتار می­تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.
  2. زود بازده بودن: با توجه به هزینه­های بالای باغداری هر چه نهال باردهی خود را زودتر آغاز کند برای باغدار به صرفه­تر است.
  3. سالم، بدون آفت و بیماری: یک نهال با کیفیت باید بدون شکستگی و بدون آفت و بیماری باشد که برای تایید سلامت نهال بهتر است گواهی سلامت به وسیله نهالستان ارائه شود.
  4. سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه: هر نوع نهال هلو سازگاری مختلفی با شرایط آب و هوایی مختلف دارد و بنابراین یک نهال هلو با کیفیت باید با شایط اقلیمی منطقه شما بیشترین سازگاری را داشته باشد.

معرفی بهترین نهالستان­های ایران در زمینه تولید نهال هلو

نهالستان­های مختلفی در زمینه­ی تولید انواع نهال هلو و سایر درختان میوه در استان­های مختلف مشغول فعالیت هستندف برخی از نهالستان­ها صرفا به تولید انواع درختان میوهو فضای سبزی می­پردازند که برای کاشت در استان و شهرستان­های اطراف خود با توجه به اقلیم مناسب باشد و برخی دیگر صرفا به تولید چند نوع نهال می­پردازند.

در بین نهالستان­های مختلف و متعدد برخی از نهالستان­ها که تعداد آنها در کل کشور انگشت شمار است اقدام به ولید انواع هال­های میوه­ی سردسیری و گرمسیری به طور همزمان می­کنند، در این نهالستان­ها هدف کسب رضایت حداکثری باغداران و مشتریان در سراسر کشور است.

اگر به وسعت کار در یک چنین نهالسان­هایی دقت کنید می­بینید که برای تولید این حجم از نهال درخت میوه برای سراسر کشور بسیاری از متخصصان و کارشناسان خبره مشغول فعالیت هستند و نهال­هایی که در این نهالسان­ها تولید می­شود معمولا از جمله نهال­های تجاری، پر بار و با یفیت است، در ادامه به معرفی بهترین نهالستان ایران در زمینه­ی تولید نهال هلو و سایر نهال­های میوه و فضای سبزی می­پردازیم.

نهالستان پالیز نهال یکی از نهالستان­های پرفروش، معتبر و به نام کشور است که فعالیت خود را بیش از نیم قرن است که در این حوزه آغاز کرده و با داشتن سابقه کاری بالا امروز مفتخر است اعلام کند که باغداران و خریداران کلی و جزئی می­توانند در مورد احداث باغات میوه صفر تا صد کار خود را واگذار کنند.

مشاوران نهالستان پالیز نهال چه برای باغداران که قصد احداث باغات وسیع وهکتاری داشته باشند و چه برای افرادی که می­خواهند یک نهال خریداری کنند به یک صورت زمان گذاشته و با بررسی تمام شرایط بهترین پیشنهادات را در زمنیه­ی انتخاب رقم و نحوه­ی کاشت و احداث باغ به آنها خواهند داد.

قیمت نهال هلو

مساله بسیار حائز اهمیت در زمان احداث باغ هلو هزینه­ی احداث باغ است که بخش بزرگی از این هزینه به قیمت نهال هلو بر می­گردد، نهال هلو در ارقام مختلف تولید می­شود و با توجه به تفاوت رقم­ها در بازار پسندی و محبوبیت و همینطور تفاوت در میزان بهره برداری در واحد هکتار قیمت نهال هلو با توجه به رقم متفاوت است.

دلیل دیگری برای ایجاد تفاوت در هزینه راحداث باغ هلو وجود دارد و آن انتخاب نهالستان برای خرید نهال هلو است، جالب است بدانید که قیمت یک رقم هلو مشابه ممکن است در نهلستان­های مختلف متفاوت باشد و به همین دلیل توصیه می­شود از نهالستان مجوز دار و معتبری مانند نهالستان پالیز نهال خرید خود را انجام دهید تا خیال شما از بابت منصفانه بودن قیمت راحت باشد.

نهالستان مجوز دار زیر نظر متخصصین جهاد کشاورزی فعالیت کرده و بر اساس قیمت گذاری دولتی نهال خود را ارائه می­کنند و قیمت مصوب نیز بر اساس زحمتی که برای تولید نهال کشیده شده است و همچنین بر اساس رقم و نحوه ی تکثیر رقممی­خورد.

کلام آخر

دانستید که انتخاب نهالستان اهمیت بسیار زیادی در خرید نهال هلو با کیفیت داردف در نهالستان پالیز نهال متخصصین مشاور آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به صورت رایگان برای باغدارانی هستند که قرار است باغات هکتاری و وسیع احداث کنند و نگران موفقیت آمیز بودن این پروژه هستند، این کارشناسان حتی با در نظر گرفتن شرایط شما می­توانند جمع بندی کنند که آیا احداث باغ هلو برای شما به صرفه است یا خیر؟ بنابراین صفر تا صد احداث باغ خود را می­توانید به ایشان بسپارید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

1402/9/27

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 129
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share