جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
بررسی کامل وی آر آنریل انجین مزایا و کاربر های تخصصی آن
واقعیت مجازی از جمله موضوعات داغ و پرطرفدار اخیر می باشد . با کمک واقعیت مجازی می توان در هر فضایی قرار گرفت و به روش متفاوتی حضور در آن فضا را تجربه کرد.از طرفی با این فناوری دیگر خطر و ریسکی متوجه افرا نخواهد بود، هزینه ای برای رفتن به فضای مورد نظر صرف نمی شود. زمانی برای سفر شما تلف نمی شود و.... این تکنولوژی حضور افراد در محیط های دور و غیرقابل دسترس را ممکن کرده است.

واقعیت مجازی از جمله موضوعات داغ و پرطرفدار اخیر می باشد . با کمک واقعیت مجازی می توان در هر فضایی قرار گرفت و به روش متفاوتی حضور در آن فضا را تجربه کرد.از طرفی با این فناوری دیگر خطر و ریسکی متوجه افرا نخواهد بود، هزینه ای برای رفتن به فضای مورد نظر صرف نمی شود. زمانی برای سفر شما تلف نمی شود و.... این تکنولوژی حضور افراد در محیط های دور و غیرقابل دسترس را ممکن کرده است.

وی آر vr چیست؟

مطابق کلمات به کار رفته در نام این تکنولوژی Virtual reality یا همان واقعیت مجازی ، محیطی در فضای مجازی است که بسیار به واقعیت نزدیک بوده و تداعی کننده ای بی نظیر از یک فضای واقعی است. به طوریکه حتی از نظر شکل ، ابعاد فضا ، متریال ، نورپردازی و.... مشابه فضای اصلی در دنیای واقعی می باشد. از این رو این ابزار فوق‌العاده ، می تواند تجربه های بی نظیری برای افراد رقم بزنید. وارد شدن به این دنیا با کمک عینک وی آر امکان‌پذیر می شود.

خروجی VR آنریل انجین

آنریل انجین از جمله جدیدترین نرم افزارهایی است که بابت رندرینگ به کار می رود که انواع متفاوتی خروجی مانند عکس ، انیمیشن ، تصاویر 360 درجه و یا وی آر در اختیار کاربران قرار می دهد. خروجی vr جذاب ترین روش برای ارائه به کارفرما می باشد که فقط با نرم‌افزار آنریل انجین ممکن است.

در وی آر آنریل انجین فایلی سه بعدی و شبیه سازی شده در واقعیت مجازی می باشد که با عینک های VR سازگار است و با خروجی vr سایر نرم افزارها، زمین تا آسمان تفاوت دارد. سایر نرم افزارهایی که خروجی وی آر دارند ، یک عکس 360 درجه ی پانوراما می سازد که می توان از یک نقطه ی تصویر به آن نگاه کرد و فقط زاویه دید در آن نقطه قابل تغییر است.

خروجی وی آر نرم‌افزار آنریل انجین بسیار متفاوت عمل می کند. با vr انریل می توانید در فضای پروژه حرکت کنید و موقعیت های متفاوت پروژه را بررسی کنید ، مطابق قابلیت هایی که برای پروژه تعریف کرده بودید در آن تغییراتی به وجود بیاورید مانند تغییر رنگ مبلمان ، خاموش یا روشن کردن لامپ ها و یا تغییر جای یک آبجکت و...

مزایای(وی آر) VR آنریل انجین

واقعیت مجازی فرصتی بی نظیر برای ایجاد تحول در مشاغل مختلف فراهم کرده است.در هر زمینه ای که نیاز به حضور شخص و درک فضا بوده ، می توان از وی آر بهره برد و با توسعه ی کسب و کار به درآمدهای فوق العاده حتی در بازارجهانی و به شکل دلاری رسید. به طور کلی در موارد زیر استفاده از واقعیت مجازی کاربردی می باشد:

  • برگزاری تورهای مجازی

  • حرکت در مکان های شبیه سازی شده

  • تبلیغات و بازاریابی برای فروش محصولات

  • آزمون و خطای عناصر مختلف پروژه بدون هزینه

  • تجربه ی حضور در مکان های خطرناک

کاربرد واقعیت مجازی vr در مشاغل مختلف

همانطور که اشاره شد با واقعیت مجازی می توانید در هر محیطی که امکان حضور در آن را نداشتید قرار بگیرید. برای نمونه می توانید در خانه نشسته باشید اما در موزه ای در ایتالیا قدم بزنید و آثار هنری و تاریخی را از نزدیک و با دقیق ترین جزئیات تماشا کنید. استفاده از واقعیت مجازی یا virtual reality روز به روز در حال گسترش بوده. شما می توانید با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی تا حد زیادی نیاز به حضور در محیط را کاهش دهید.

به همین دلیل در هر حوزه ای که شما نیاز به تجربه و لمس و حضور در یک محیط دارید می توانید از VR استفاده کنید.

کاربرد واقعیت مجازی در مسائل نظامی : آموزش و تمرین در محیط های رزمی همیشه خطرناک و پرهزینه بوده است اما با وجود واقعیت مجازی آموزش های نظامی حتی اگر در میدان جنگ باشد بدون ریسک ، ایمن و بدون هزینه خواهد بود.

استفاده از virtual reality برای درمان ترومای بعد از حادثه ی سربازانی که پس از حضور در میدان جنگ دچار آسیب های روحی شده اند نیز کاربرد دارد.

کاربرد VR در حوزه درمان : با کمک واقعیت مجازی شما می توانید بدن یک انسان ،یک جراحی کامل و ... را شبیه سازی کنید و به آموزش افراد تازه‌کار بدون خطر برای بیماران بپردازید و حتی یک جراحی را از راه دور از طریق واقعیت مجازی کنترل کنید و با کمک یک ربات آن را تکمیل نمایید.

کاربرد واقعیت مجازی در حوزه های فرهنگی : به راحتی در موزه ، گالری و نمایشگاه های متنوع ، اجرای نمایش ها و... را مشابه واقعیت تماشا کنید و در آنها قدم بزنید.

همچنین شما با کمک واقعیت مجازی می توانید در مکان های تاریخی مانند : سایت های تاریخی ، غارها ، ساختمان های برجسته و ... قرار بگیرید.

استفاده از virtual reality در صنعت مد : امکان برگزاری فشن شوها به صورت مجازی ، استفاده از نرم افزارهای VR در فروشگاه ها برای تست مجازی لباس ها و… ، استفاده از شخصیت های مجازی هنگام طراحی لباس و....نمونه هایی از بهره مندی از واقعیت مجازی در دنیای مد می باشد.

واقعیت مجازی در ورزش: شما می توانید با کمک virtual reality با هیجان بیشتری به تماشای مسابقات ورزشی بپردازید.

VR در فیلم و سینما : بدون شک یکی از مهم ترین شاخه هایی که با روی کار آمدن واقعیت مجازی دچار تحول میشود ، تولید فیلم ها ، به خصوص در ژانر تخیلی خواهد بود.

به حدی سرعت گسترش استفاده از virtual reality بالاست که از سال 2003 جشنواره فیلم مجازی second life در حال برگزاری است.

کاربرد واقعیت مجازیvr آنریل در معماری

از آن جایی که در معماری درک فضا بسیار تاثیرگذار است در شاخه های مختلف معماری هم با استفاده از واقعیت مجازی تغییرات شگرفی ایجاد می شود. پیش از این ، حس فضا فقط از طریق حضور فیزیکی در هر مکان قابل درک بود اما با وجود وی آر شرایط تغییر کرده است. معمار و طراح می تواند مدل شبیه سازی شده ای را در آنریل انجین ایجاد کند و با زدن عینک وی آر به فضای پروژه اش قدم بگذارد و حتی کارفرما را نیز به آنجا ببرد. در این حالت ایرادات احتمالی پروژه ، پیش از ساخت و بدون صرف زمان و پرداخت هزینه ای قابل اصلاح خواهد بود.


 

1402/6/11

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 163
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share