جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
آیا دندانپزشک عمومی میتواند ایمپلنت کند؟
دندانپزشک عمومی در صورتی می تواند عمل جراحی ایمپلنت دندان انجام دهد که تخصص و مهارت های کافی در این زمینه داشته باشد. ایمپلنت دندان یک روش جایگزین دائمی برای دندان های دارای ایراد یا از بین رفته است که توسط یک تیم تخصصی انجام می‌شود...
دندانپزشک عمومی می‌تواند ایمپلنت دندان انجام دهد، اما برای انجام این روش نیاز به تخصص و آموزش خاصی است. ایمپلنت دندان یک روش جایگزین دائمی برای دندان های دارای ایراد یا از بین رفته است که توسط یک تیم تخصصی انجام می‌شود. در بسیاری از موارد، دندانپزشک عمومی ممکن است شما را برای انجام این عمل به یک دندانپزشک تخصصی ارجاع دهد یا با متخصص های دیگر همکاری کند. اگر قصد انجام کاشت دندان را دارید، بهتر است با یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روش برای شما تعیین شود.

اایمپلنت دندان

اگر به دنبال انجام کاشت ایمپلنت دندان توسط متخصص با تجربه با قیمت ایمپلنت دندان به صورت اقساطی و مناسب هستید، از صفحه ( قیمت ایمپلنت روشا ) حتما دیدن فرمایید. 

آیا دندانپزشک عمومی میتواند ایمپلنت کند ؟

دندانپزشکان برای اخذ مدرک عمومی دندانپزشکی باید یک دوره چهار ساله دانشگاهی را بگذرانند که در زمینه های تخصصی بایستی یک دوره جداگانه را به تحصیل مشغول شوند. بنابراین به دلیل این که ایمپلنت یک نوع عمل جراحی حساس است، انجام آن توسط دندانپزشک عمومی غیرممکن است. هرچند خیلی از دندانپزشکان عمومی این کار را انجام می دهند، اما در صورت نیاز  باید به متخصص مراجعه کنید.
دندانپزشک عمومی می تواند کاشت دندان را انجام دهد. اما نکته مهم این است که این پیوند نیاز به مراقبت ویژه و دقیق دارد. به طور کلی، این نوع از پیوند یک نوع جراحی حساس و مهم است که نیاز به تجربه و تخصص دارد. اما معمولا یک دندانپزشک عمومی نیز می تواند عمل کاشت دندان را انجام دهد. با گسترش ایمپلنت های دندانی، دندانپزشکان مختلفی در مراکز دانشگاهی در زمینه کاشت دندان آموزش می بینند تا روند درمان شما بسیار خوشایند باشد. البته بسیاری از درمان های ذکر شده در بالا، درمان های تخصصی هستند. این درمان ها به بهترین شکل توسط تیم های دندانپزشکی در کلینیک ها و دندانپزشکان با تخصص های مختلف انجام می شود.
در حال حاضر عده ای از دندانپزشکان عمومی بدون تخصص جراحی بعد از گذراندن یک دوره آموزشی فشرده سه روزه شروع به عمل جراحی کاشت ایمپلنت می کنند. این دوره های آموزشی اطلاعات کلی در مورد جراحی کاشت دندان را در اختیار آنها قرار می دهد، اما نمی توانند مشکلاتی را که ممکن است در حین یا بعد از کاشت ایجاد شود، تشخیص داده و درمان کنند. از آن جایی که کاشت نیاز به جراحی دارد، توصیه می شود بیماران قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی که خدمات کاشت دندانی را ارائه می دهد، تحقیقات لازم را انجام داده و از تجربه و تخصص دندانپزشکان خود مطمئن شوند.

تفاوت های بین متخصص ایمپلنت و دندانپزشک عمومی

از مهم ترین تفاوت های بین پزشک عمومی و متخصص ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت های بین متخصص ایمپلنت و دندانپزشک عمومی

میزان تحصیل

مهم ترین تفاوت بین ایمپلنتولوژیست (متخصص ایمپلنت)  و دندانپزشک عمومی، مدت زمان و سطح آموزش هر یک از آنها است. عموماً دندانپزشک عمومی برای اخذ مدرک دندانپزشکی عمومی 6 سال تحصیل در دانشگاه را می گذراند در حالی که متخصص ایمپلنتولوژیست پس از اخذ مدرک دندانپزشکی دوره تخصصی را می گذراند که این دوره نیز بین 3 تا 4 سال تقریباً طول می کشد.

دانش و مهارت

پزشک متخصص زمان بیشتری را صرف مطالعه و تخصص می کند و در مقایسه  با دندانپزشک عمومی دانش و مهارت بیشتری در این زمینه دارد.

تخصص در کاشت دندان

متخصص ایمپلنتولوژیست باید 3 سال در زمینه کاشت و ایمپلنتولوژی داشته باشد. البته این تخصص هنوز در کشور ما وجود ندارد. فقط دانشگاه های آلمان و انگلیس در این رشته دانشجو می پذیرند.

تحصیل در رشته های اندودنتیست و پریودنتیست

متخصصانی هستند که در کاشت ایمپلنت تخصص دارند و این متخصصان تحقیقاتی در زمینه اندودنتیکس، جراحی پریودنتال و دهان انجام می دهند.
اما در زمینه ارتباط بین متخصصین و همکاری با سایر دندانپزشکان، پزشکان کاشت دندان و دندانپزشکان عمومی در صورت نیاز بیماران را به سایر همکاران از جمله ارتودنتیست، جراح و غیره ارجاع می دهند.

تفاوت هزینه درمان ایمپلنت توسط متخصص و دندانپزشک عمومی

هزینه درمان توسط متخصصان و دندانپزشکان عمومی می تواند متفاوت باشد. دلایل مختلفی می تواند باعث این تفاوت هزینه شود که در زیر آن ها را مرور خواهیم کرد.

تفاوت هزینه درمان ایمپلنت توسط متخصص و دندانپزشک عمومی

تخصص و تجربه پزشک

متخصص ایمپلنت دارای تخصص و تجربه تخصصی در کاشت و جراحی های مرتبط است. این تجربه و تخصص می تواند منجر به افزایش هزینه ها شود.

استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن

 متخصص ایمپلنت معمولاً از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی های جدید برای جراحی ایمپلنت استفاده می کند. این تجهیزات و فناوری ها می توانند هزینه را افزایش دهند.

مراقبت های بعد از عمل

متخصصان معمولاً بر مراقبت های بعد از عمل دقیق تر و جامع تر تمرکز می کنند که به زمان و هزینه نیاز دارد.

استفاده از متریال باکیفیت

برای جراحی کاربرد تجهیزات مدرن و متریال باکیفیت مهم است. یک متخصص حرفه ای می تواند از تجهیزات پیشرفته ای استفاده کند که بسیار گران هستند.
اما مهمترین نکته این است که برای تشخیص درست و درمان مناسب بهتر است با یک متخصص مشورت کنید و هزینه های مرتبط با نیازها و شرایط خود را به دقت در نظر بگیرید.

بهترین دندانپزشک برای کاشت دندان کیست؟

اکثر دندانپزشکان به  بیماران خود توصیه می کنند به جراحان ایمپلنت دندان مراجعه کنند، زیرا آنها آموزش و تجربه مناسبی در برخورد با مشکلات دندان دارند. جراحان و متخصصان دهان و دندان در زمینه رزیدنتی آموزش دیده‌اند و به همین دلیل تجربیات لازم را در تمامی جنبه‌های کاشت دندان به دست آورده‌اند. علاوه بر این، آنها روزانه بسیاری از بیماران را عمل می کنند، در حالی که دندانپزشک عمومی حتی یک بار در ماه نمی تواند عمل کند. علاوه بر این، تخصص جراحان دندان برای کاشت بیشتر است.
برای انتخاب بهترین پزشک در این زمینه، در ابتدا می بایست کار چند کلینیک دندانپزشکی و مراکز تخصصی ایمپلنت را با هم مقایسه کنید و بعد از تحقیق کامل یکی را انتخاب کنید. البته توجه به این نکته مهم است که هر کلینیک دندانپزشکی که کار عمل ایمپلنت را انجام می دهد، دلیل بر داشتن تجربه و تخصص کافی در کار خود نیست.

سخن آخر

در نهایت متخصص ایمپلنت در زمینه دندان مصنوعی، فک و انواع زیبایی تخصص زیادی دارد. اگرچه کاشت توسط دندانپزشک انجام می شود، اما بهتر است برای این کار از متخصص ایمپلنتولوژیست استفاده شود زیرا دانش و تخصص یک ایمپلنتولوژیست با دانش و تخصص یک دندانپزشک عمومی قابل مقایسه نیست.
برخی از آن ها اعلام می کنند که دانش و تجربه کافی در این زمینه دارند، اما بیماران باید تحقیقات لازم را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که جراح فک و صورت و جراح ارتوپد می توانند بهترین مراقبت ها را به آنها ارائه دهند.

1402/11/24

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 113
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share