جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
6 دلیل برای تغییر شغل
معمولا تغییر شغل در زندگی افراد ممکن است چند بار اتفاق بیافتد. یکی از دلایل این تغییرات، نداشتن انتخاب های آگاهانه در حوزه شغل است.

                                               دلایل تغییر شغل - مسیر ایرانی

در حالی که یک انتخاب آگاهانه، بهترین راه برای فهمیدن این موضوع است که شغل تان را درست انتخاب کرده اید یا نه، اما در عین حال تضمین کننده مطلق نیست. شما ممکن است تمام مراحل لازم و درست را برای انتخاب شغل مناسب خود پشت سر گذاشته و شغل مورد نظرتان را هم پیدا کنید، ولی یادتان باشید که این شغل برای همیشه و تا آخرعمر برای شما بهترین مورد نخواهد بود. در اینجا برخی از دلایلی را که افراد به تغییر شغل روی می آورند، آورده شده است.

شما باید به تغییر شغل فکر کنید اگر :

زندگی شما تغییر کرده است : وضعیت زندگی شما در هنگام انتخاب شغل ممکن است با شرایط فعلی تان متفاوت باشد. به عنوان مثال شاید آن موقع مجرد بودید و برنامه کاری بسیار فشرده و یا ماموریت های کاری مداوم هیچ مشکلی برای شما بوجود نمی آورد. ولی حالا متاهل هستید و این شرایط کاری با وضعیت فعلی سازگاری ندارد. باید فکری کنید و موقعیت شغلی خود را متناسب با شرایط فعلی تان تغییر دهید.

آینده شغلی حوزه کاری شما بسیار بد و وخیم شده است : ممکن است در هنگام انتخاب شغل، آینده کاری و فرصت های پیشرفت زیادی پیش روی شما بوده است. ولی حالا به دلیل تغییرات در اقتصاد، تکنولوژی یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید، آیندده شغلی نامطمئن و فرصت های کمی پیش روی ما باشد. بنابراین باید به دنبال شغلی با آینده کاری بهتری باشید.

شما دچار فرسودگی شغلی شده اید : زمانی بود که صبح ها با عشق و علاقه برای رفتن به سرکار بیدار می شدید. اما حالا آن احساس را ندارید و از انجام کار و تحمل کارفرمای خود به ستوه آمده اید. این می تواند زمانی برای تغییر و یافتن شغلی باشد که برایتان الهام بخش بوده و از انجام آن لذت ببرید.

شغل شما بسیار استرس زا است : برخی از مشاغل ماهیتا استرس زا هستند. بعد از مدتی مدیریت و تحمل این همه استرس می تواند کار بسیار سختی باشد. برای محافظت از سلامت فیزیکی و روحی خود، شاید بهتر باشد به فکر شغل کم استرس تری بروید.

شما فهمیده اید  که شغل تان کسالت آور است : در هنگام انتخاب شغل قبلی، فرصت های پیشرفت زیادی را در آن پیدا کرده بودید. ولی حالا که تا جای ممکن در آن پیش رفته اید، هیچ چالش و فرصت پیشرفتی در این شغل دیگر وجود ندارد. یک تغییر شغل می تواند به شما کمک کند.

شما می خواهید پول بیشتری بدست بیاورید : باید بدانید که کسب درآمد در لیست عوامل موثر در رضایت شغلی افراد در بالاترین رده قرار ندارد. بنابراین اینکه شغلی درآمد بالا برای شما داشته باشد، لزوما به این معنی نیست که شما حتما رضایت شغلی بالایی دارید. بنابراین اگر سایر دلایل شما را برای تغییر شغل مجاب کرد، برای انتخاب شغل جدید می توانید عامل درآمد بالاتر را هم بررسی کنید.


 

 منبع http://careerplanning.about.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال مسیر ایرانی


 



مقالات مرتبط :

برخورداری از انعطاف شغلی تعریف جدید موفقیت است

چطور یک انتخاب شغل درست انجام دهید؟

۵ راه برای آنکه در محل کار خود تاثیرگذار باشید.

 

1393/3/8

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2239
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share