جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
علاقه‌های خود را گم نکنید!
شرایط اقتصادی تاثیر زیادی در نحوه به‌کارگیری استعدادها و توانایی‌هامون داره و کارهایی که ما در آن‌ها استعداد داریم، کارهایی است که مورد علاقه ما نیز هست. در واقع در شرایط بحرانی بیشتر از هر زمان دیگری این امکان وجود دارد که ما از علاقه‌های خود دور شویم.
                                                                     علایق - مسیر ایرانی

وقتی از علاقه‌های خود دور می‌شویم، شانس پیشرفت را از دست می‌دهیم. ما در زمینه کاری که به‌آن علاقه نداریم، موقعیت پیشرفت چندانی نخواهیم داشت. به‌تعبیر دیگر پیشرفت شغلی زمانی حاصل می‌شود که کار مورد علاقه خود را انجام دهیم و این اصل اول است.اما سوالی که همیشه مطرح می‌شود این است که در شرایط اقتصادی فعلی نمی‌توان به علاقه‌ها پرداخت. نمی‌توان همه چیز را ایده‌آل پیش برد. پس چه کار باید کرد؟

ابتدا بهتر است یک حقیقت را قبول کنیم و آن عدم وجود شرایط ایده‌آل است. یعنی این طبیعت انسانی ما است که به شرایط موجود خود راضی نشویم و اتفاقا همین ویژگی است که باعث پیشرفت می‌شود. ما همیشه آرزویی داریم که در حال رسیدن به آن هستیم. به یک هدف و یا آرزو می‌رسیم و هدف و آرزوی بعدی نمایان می‌شود. بنابراین حتی در ایده‌آل‌ترین شرایط اقتصادی هم نقطه نارضایتی وجود دارد و این طبیعی است. اما در شرایط بحرانی این نارضایتی نمود چند برابر دارد.

مورد دوم این است که وقتی هیچ شرایطی برای پرداختن به کارهای مورد علاقه وجود ندارد یا امکان حرکت به سمت علاقه‌مندی‌ها وجود ندارد بهتر است حداقل و کوچک‌ترین کاری که می‌توان در جهت علاقه‌ها انجام داد را مد نظر قرار داد. در واقع بهتر است هرگز ارتباط شما با علاقه‌ها قطع نشود حتی اگر این پرداختن به علاقه‌ها در حد خواندن کتاب یا دیدن فیلم باشد. شما در قبال خود و در قبال علاقه‌های خود مسئول هستید و این مسئولیت در زندگی خیلی‌ها گم می‌شود. وقتی شما به‌کار خود علاقه داشته‌ باشید و هر روز کاری را انجام بدهید که به شما رضایت می‌دهد، کیفیت زندگی شما در جنبه‌های مختلف خصوصی، مالی، اجتماعی و حتی فیزیکی افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین حتی اگر اکنون در شرایط سختی هستید، ببینید کوچکترین کاری که شما را به علاقه‌هایتان متصل می‌کند چیست؟ آن کار را انجام دهید. این فعالیت مثل تمرین‌های ورزشکاری است که دوباره می‌خواهد به میادین مسابقه بازگردد. شرایط همیشه سخت نمی‌ماند. آمادگی شما کمک می‌کند تا در زمان درست فرصت مناسب را از آن خود کنید.




نویسنده : امیر مهرانی

 

 منبع http://thecoach.ir


 





مقالات مرتبط :

استخدام در این شرکت ها تقریبا غیرممکن است!

آیا رکود اقتصادی جهانی باعث بدبینی مردم نسبت به بازار کار شده است؟

رزومه چیست؟

حوزه های کاری دارای بیشترین امنیت شغلی

 

عناصر موثر در تصمیم گیری برای انتخاب شغل

آیا برای تغییر شغل آماده اید؟

آیا این گروه از شغل های خلاقانه را می شناسید؟

چند توصیه مفید در یافتن شغل

   

 

1392/6/26

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
soltani:
سایتتون خیلی خوبه و من خیلی ازش کمک گرفتم.
شنبه 19 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
بارانا:
دیگه هیجی برام جالب نیست حتی علاقه هام احساس مزخرفی دارم...
پنجشنبه 27 فروردين 1394
+
2
-
0
ارسال
REZA:
من در رشته ی پرستاری درس میخونم ولی علاقه ی شدید از بچگی به نجوم داشتم دلم میخواد بکوب بخونم ولی این علاقه در خوندن و پیشرفتم دچار مشکل کردم.نمیدونم کدومو مدنظر بگیرم لطفا کمک کنید
پنجشنبه 15 آبان 1393
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
همانطور که در متن مقاله گفته شد، سعی کنید ارتباط خود را به هر شکل ممکن با علاقه تان حفظ کنید. با این کار هم لذت بیشتری از زندگی می برید و هم در زمان مناسب، به علاقه تان نزدیکتر خواهید شد. اما در شرایط فعلی، کار درست این است که درستان را کامل بخوانید و با تمرکز کافی در راستای هدف شغلیتان حرکت کنید. موفق باشید.
پنجشنبه 15 آبان 1393
+
0
-
0
ارسال
فروتن:
باعرض سلام وخسته نباشید سال سوم ریاضی هستم وبه چیز خاصی علاقه ندارم و همینجوری درس میخونم
پنجشنبه 29 خرداد 1393
+
0
-
0
ارسال
نیما شاکردوست:
سلام خسته نباشید ممنون از وبسایت خوبتون. منسال سوم ریاضی هستم و علاقه زیادی به کارگردانی و فیلم سازی دارم ،اما بدلیل معلوم نبودن آینده شغلی کمی دودل هستم که آیا به هنر تغییر رشته بدهم یا نه در رشته ریاضی مانده و به دنبال مهندسی که علاقه چندانی ندارم بروم.لطفا مرا راهنمایی کنید
پنجشنبه 8 خرداد 1393
+
1
-
0
ارسال
دبیر گروه شغل و بازار کار:
دوست عزیز سلام برای داشتن یک انتخاب رشته و شغل مناسب، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود که علاقه یکی از آنها می باشد. شما به کمک مشاور و با استفاده از برخی از آزمون های روانشناسی و شخصیت شناسی (که در سایت ما نیز موجود است) و تحلیل درست آنها، در ابتدا شناخت خوبی از خودتان پیدا کنبد. یکی دیگر از مهم ترین عوامل شناخت وضعیت شغل مورد نظرتان در جامعه است. پیشنهاد می کنیم با چند دانشجوی کارگردانی و همچنین چند فرد شاغل در این حوزه (مانند کارگردان های جوان مستندساز) صحبت کنید. با داشتن اطلاعات کافی و جامع است که می توانید بهترین و درست ترین تصمیم را بگیرید. یادتان باشد تصمیم گیرنده اصلی خود شما هستید. موفق باشید
پنجشنبه 8 خرداد 1393
+
1
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 4239
4.2/10 (تعداد آرا 87 نفر )
Share