جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
حمیدرزضا:
با سلام تفاوت این دو گرایش در چیه؟ و دقیقا بفرمایید که شغل هر کدام از این رشته ها چیست؟
چهارشنبه 19 تير 1398
+
0
-
0
ارسال
بهار:
سلام قبولی در رشته دریانوردی خیلی سخت و محدوده؟؟؟؟
سه شنبه 22 اسفند 1396
+
4
-
5
ارسال
یاسمن:
salam mikhastam beporsam ke in reshte chand nafar ro baraye arshad mipazire?
دوشنبه 6 دى 1395
+
0
-
0
ارسال
عبدالمطلب یاراحمدی:
سلام دوباره مزاحم میشم.من لیسانس حسابداری دارم ایامیتونم ایابااین لیسانس میتونم وارداین رشته بشم.خیلی ممنون
دوشنبه 4 مرداد 1395
+
0
-
1
ارسال
علی:
سلام بله
شنبه 9 مرداد 1395
+
0
-
1
ارسال
عبدالمطلب یاراحمدی:
باسلام.اگرمنابع این رشته رامیدانیدلطفاانرابرایم ارسال کنیدیادرسایت قراردهید.جایی رابه جزشماسراغ ندارملطفاکمکم کنید.ممنون
شنبه 19 تير 1395
+
2
-
2
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام دوست عزیز. متاسفانه در خصوص جزئیات کنکور (منابع، درصدها و رتبه ها،...) فعالیتی نداریم. موفق باشید.
یکشنبه 20 تير 1395
+
1
-
0
ارسال
علی:
سلام خسته نباشین ..میخواستم بدانم من لیسانس اقیانوس شناسی دارم جز اولین فارغ التحصیلان أین رشته هستم میخواهم تو کرایش حمل ونقل شرکت کنم ولی بهم کفتن بیشتر درس أن انکلیسی هستش لطفا راهنمایی کنید با تشکر
یکشنبه 15 آذر 1394
+
6
-
4
ارسال
امیر داودی:
با سلام من الان سال چهارم ریاضی هستم و می خوام که با رتبه کنکوری وارد این رشته بشم ولی چند تا سوال برا پیش اومده که اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم.1_دروس این رشته کلا به زبان انگلیسی هست؟2_برای پایلوتی شدن هم اگه اطلاعاتی دارید بگید با تشکر
یکشنبه 8 آذر 1394
+
1
-
1
ارسال
میثم:
سلام . ممنون بابت مطالب مفیدتون. من بعد کنکور ریاضی سال 88 میخواستم رشته دریانوردیو برم و اشنایی هم داشتم اما متاسفانه خانواده مانع شدند. به همین دلیل در رشته مهندسی مدیریت پروژه فارغ التحصیل شدم که زیر شاخه عمران /مدیریت و صنایع هست. میخواستم بدونم میتونم هنوزم علاقمو دنبال کنم و تو کارشناسی ارشد مهندسی دریا قبول شم؟ آیا به رشته من میخوره؟ و اگه ارشدشو بگیرم مثل کسی که لیسانس همین رشترو داره به ما هم بها داده میشه برای کار دریانوردی؟ یا فایده ای نداره و باید لیسانسمون هم دریانوردی باشه؟ممنون میشم اگه پاسخ بدین
جمعه 22 آبان 1394
+
1
-
2
ارسال
محمود:
سلام. به نظر من که الان دیگه دیره. دریانوردی به اندازه خودش کارشناس جویای کار داره و فقط با ارشدش بخوای امتحان کنی ریسکه. اهمیت کارشناسی توی این رشته های خاص زیاده .
یکشنبه 24 آبان 1394
+
0
-
0
ارسال
سامی:
با سلام خدمت شما می خواستم بدونم کسی که کارشناسی حسابداری داره می تونه رشته دریانوردی شرکت کنه ؟‌ممنون
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394
+
1
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام. 1- از 20 فروردین سوالات فقط در تالار گفتگو پیگیری می شود تا دوستان امکان مشارکت و انتقال تجربه داشته باشند. 2- بله می تواند شرکت کند.
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه شغل و بازار کار:
سلام دوست عزیز. در دفترچه کنکور که محدودیتی ذکر نشده است. اما این رشته به دلیل خاص بودنش شاید از طرف دانشگاه در سال جدید محدودیتی قائل شوند. لذا پیشنهاد می کنیم به دفترچه کنکور همان سالی که قصد شرکت دارید دقیقا توجه کنید یا اینکه به سایت دانشگاه های پذیرنده مراجعه کنید و یا با آنها تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق بدست آوردید. (فعلا که 2 دانشگاه پذیرش دارد).
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
sadaf:
مرسی از جوابتون.1سوال دیگه هم داشتم میخواستم بدونم چطوری خانم زهرا سالاریه تونستن رشته دریا نوردی بخونن؟چون من از هر مشاور تحصیلی پرسیدم بهم گفتن خانم ها نمیتونن وارد این رشته بشن!ولی من خیلی به این رشته علاقه مند شدم و میخوام که این رشته(دریانوردی)رو بخونم!ممنون میشم راهنماییم کنید!
یکشنبه 16 فروردين 1394
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. معلوم نیست که ایشان دقیقاً همین گرایش را در دانشگاه خوانده باشد. به هر حال خیلی از دریانوردان کنونی ما فارغ التحصیل گرایشهای دیگر مهندسی دریا هستند یا از شرکتهای آموزشی مدرک گرفته اند و یا حتی دریانورد تجربی هستند . شما هم می توانید با مطالعه و بررسی بیشتر، یکی از همین راهها را امتحان کنید. همچنین می توانید عضو انجمن تخصصی مشاغل سایت شوید (که به تازگی راه اندازی شده) و در آنجا با دیگر علاقه مندان و فعالان این حوزه تبادل نظر کنید.
یکشنبه 16 فروردين 1394
+
1
-
0
ارسال
صدف:
باسلام من در حال حاضر دانشجوی رشته میکروبیولوژی هستم.میخواستم بدونم واسه وارد شدن به رشته مهندسی دریا توی کنکور چه رتبه ای مناسبه؟و من میتونم وارد گرایش دریانوردی بشم؟
شنبه 15 فروردين 1394
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام لطفاً پاسخ sadaf را در صفحه شغل مهندس دریا ببینید.(هرچند با توجه به کارشناسی شما انتخاب خوبی نیست. رشته های مرتبط تر بهتر است). در مورد رتبه ها متاسفانه ما اطلاعی نداریم. به سایتهای تخصصی کنکور مراجعه کنید.
یکشنبه 16 فروردين 1394
+
1
-
0
ارسال
محمد حیدری:
یعنی فارغ التحصیل این رشته کاپیتان کشتی های تجاری/مسافربری سنگین وزن میشه؟ بنده کارشناسی زبان های خارجه خوانده ام ایا مشکلی ندارد تغییر رشته بنده از زبان انگلیسی به دریانوردی ؟ با سپاس
شنبه 13 دى 1393
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. بله امکان شرکت در آزمون این رشته را دارید. البته مستقیم نمی توان کاپیتان شد و رسیدن به کاپیتانی مراحل و مراتبی دارد اما قابل دستیابی است. ضمناً در ایران با توجه به عدم استقبال زیاد از مسافرت های دریایی (به علت هزینه و صرف زمان نسبتاً بالا)، بیشتر امکان فعالیت روی کشتی های تجاری و باربری وجود دارد . قابل ذکر است رشته دریانوردی جزو معدود رشته هاییست که بازار کار مشخص، حقوق و مزایای فوق العاده و فرصت های شغلی فراوان دارد و به ویژه برای افرادی که با زبان خارجی آشنا باشند رشته مناسبی است چرا که امکان پیشرفت هم دارد. مشکل اصلی اش هم که البته خیلی ها نمی توانند با آن کنار بیایند، دوری از خانواده و مدت اقامت زیاد روی دریاست. موفق باشید.
یکشنبه 14 دى 1393
+
0
-
0
ارسال
محمد حیدری:
با تشکر از جواب بسیار خوب شما، خب یعنی من اگر شرکت کنم، این سلسله مراتبی که فرمودید چی هست؟ به صورت میانگین از اینکه از رشته مترجمی زبان وارد رشته کارشناسی ارشد دریانوردی بشم با دوره های مکملی که برم، حدوداً چقدر طول میکشه تا وارد بازار کار دریایی و بشم؟
شنبه 18 بهمن 1393
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
منظور وجود فاصله برای ورود به بازارکار دریایی نیست. شما بلافاصله پس از قبولی در ارشد این رشته وارد فاز تحصیل می شوید و پس از فارغ التحصیلی هم به احتمال زیاد فوراً وارد کار دریایی خواهید شد. منظور از سلسله مراتب، برای ورود به شغل کاپیتانی است که زمان می برد و هر فارغ التحصیلی وارد آن نخواهد شد. خوشبختانه هم اکنون مقاله ای در همین خصوص در صفحه اول سایت قرار داده شده که می توانید مطالعه فرمایید.
شنبه 18 بهمن 1393
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 13285
5.1/10 (تعداد آرا 45 نفر )
Share