برترین رشته های تجربی
زندگی نامه پیمان قاسم خانی از نویسندگان توانمند کشور، اکنون در مسیر ایرانی

زندگی نامه پیمان قاسم خانی از نویسندگان توانمند کشور، اکنون در مسیر ایرانی

 

پیمان قاسم خانی متولد 30 دی ماه سال 1345 در تهران، فیلم‌نامه‌ نویس و بازیگر ایرانی، که در رشته آمار انفورماتیک در دانشگاه اهواز تحصیل کرده و همسر او بهاره رهنما یکی از بازیگران سینمای ایران است. ثمره زندگی آنهایک دختر به نام پریا، متولد سال 1377 است.

ورود به حوزه فیلمنامه نویسی
سربازی را تمام کرده، تصمیم می گیرد تاجر شود. راه می افتد. می رود در شرکت صادرات یکی از دوستانش تا اصول تجارت را یاد بگیرد. با مفهوم ال سی که آشنا می شود، انگار کد ورود به دنیای دیگری را پیدا کرده باشد. فکر کرده ال سی باز کردن مثل باز کردن درهای بهشت است! اما سه روز نگذشته می فهمد این کاره نیست و از ال سی بدش می آید.

درست در همین روزها چشمش می خورد به یک آگهی دوره فیلمنامه نویسی در مجله «فیلم». آدمی که حتی انشاهایش را هم نمی نوشته، در 25 سالگی برای اولین بار دست به قلم می شود تا در آزمون ورودی کلاس شرکت کند. وقتی برای سراغ گرفتن از نتیجه امتحانش زنگ می زند، جواب می شنود «اسمت نیست و قبول نشدی!» اما او قانع نمی شود « اشتباه می کنی آقا،یه بار دیگه نگاه کن.» و جواب می شنود «بله ببخشین شما قبول شدین«.

برای پایان نامه کارگاه فیلمنامه نویسی که استادش مرحوم سیف الله داد بوده، هر کس باید یک فیلمنامه کامل می نوشت. داد بعد از خواندن «من زمین را دوست دارم» می گوید که می خواهد فیلمنامه اش را بخرد و او به همین سادگی چک فیلمنامه و کارت پایان خدمتش را در یک روز می گیرد!
...




برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید


 

   1392/11/21 14:05

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 688
0/10 (تعداد آرا 0 نفر )
Share