جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
ساناز طاهریان:
دروود بر شما .. این شاخه از علم امروزی ...طبق مطالعات نشان داده شده فیزیک نیوتنی وفیزیک کوانتومی و فیزیک جدید قرار جایگزین شاخه پزشکی باشه ..چرا که روی طول موج وفرکانس اجسام ماده داره کار میشه و انرژی که کل جهان رو در بر گرفته مورد بر رسی هست ... آگاهی سرشار از نور و الکترومغناطیسی که گسترش هستی رو شکل داده... موفق و موید باشید ✨ آرامش هستی گوارای روحتان
شنبه 19 آذر 1401
+
1
-
0
ارسال
الناز:
با سلام من دکترای بیوفیزیک میخونم در ترکیه و فارغالتحصیلان این رشته استاد دانشگاه برای گروه پزشکی سال اول و دوم رشته پزشکی میشن .پژوهش هم جای خود دارد.
یکشنبه 7 مهر 1398
+
1
-
0
ارسال
جواد:
سلام ببخشید برای قبولی بیوفیزیک کدوم درسا بیشترین درصدارو دارن
یکشنبه 3 شهريور 1398
+
1
-
1
ارسال
فرزاد ولی زاده:
سلام میخواستم بدونم ایا میشه با مدرک ارشد بیو فیزیکمیشه برای دکترای فیزیک پزشکی ادغام کنم.
جمعه 25 مرداد 1398
+
0
-
0
ارسال
f.b:
سلام من ترم اخر بیوفیزیک هستم میخواستم بپرسم برای ارشد میشه فیزیوتراپی یا رادیولوژی بخونم؟ممنون
چهارشنبه 27 دى 1396
+
10
-
7
ارسال
نیلو:
دوست عزیز می تونین دفترچه آزمون ارشد رو از سایت وزارت بهداشت دانلود کنی و ببینی که ایا رشته ت مورد قبوله برای این رشته ها یا نه. من تازه فکر کردم رشته ی بیوفیزیک بازار کارش خوبه ولی گویا همه جا اسمون همین رنگه
سه شنبه 3 بهمن 1396
+
2
-
2
ارسال
;:
توی همین سایت هم صفحات ارشد علوم پزشکی رو که بری نوشته
شنبه 7 بهمن 1396
+
0
-
0
ارسال
پگاه:
سلام .میشه لطفا بگید فارغ التحصیل ارشد بیوفیزیک چه گرایشی از رشته های پیراپزشکی رو در مقطع دکتری تخصصی میتونه شرکت کنه؟
پنجشنبه 13 مهر 1396
+
16
-
11
ارسال
.....:
سلام من خیلی به این رشته علاقه مند هستم ولی متاسفانه اطلاعات زیادی از این رشته ندارم امسال انتخاب رشته دارم میشه راهنماییم کنید برای تحصیل در این رشته کدوم رشته رو در دبیرستان و دانشگاه انتخاب کنم؟
دوشنبه 19 تير 1396
+
5
-
3
ارسال
محدثه:
سلام میشه لطفا منابع کنکور ارشد بیوفیزیک رو بهم بگید ممنون میشم،و اینکه کنکور ارشد مربوط به سازمان سنجش
جمعه 13 اسفند 1395
+
4
-
3
ارسال
ساحل:
سلام من امسال نهم هستم و سال اینده باید انتخاب رشته کنم. میخواستم بدونم اگر با مدرک پزشکی عمومی وارد این رشته بشم،اون دید مهندسی که لازم هست برای این رشته میتونم داشته یاشم؟ خودم به شدت به ریاضی فیزیک علاقه دارم اما نگرانم چون ٧ سال قرار که چیزی از ریاضی فیزیک نخونم میتونم در این رشته موفق بشم یا نه؟
سه شنبه 10 اسفند 1395
+
0
-
0
ارسال
مهسا:
سلام .متوجه منظورت نشدم دوست خوبم. یعنی چی از پزشکی عمومی وارد این رشته بشی؟ چرا کسی باید این کار رو بکنه که اول پزشکی عمومی بخونه و بعد دوباره ارشد بیوفیزیک بخونه؟؟
چهارشنبه 11 اسفند 1395
+
0
-
1
ارسال
عابدینی:
با سلام.من کارشناسی رادیولوژی دارم.میخواستم ببینم میتونم ارشد بیوفیزک شرکت کنم.یا به نظرتون برم سمت رشته های فیزیک پزشکی و رادیوبیولوژی؟؟.
یکشنبه 8 اسفند 1395
+
2
-
4
ارسال
علی:
سلام. بیوفیزیک بازارکارش به خوبی رشته های سلامت و درمان مثل رادیو بیولوژی نیست
چهارشنبه 11 اسفند 1395
+
1
-
1
ارسال
فاطمه:
سلام من امسال کنکور دادم و الان میخوام انتخاب رشته کنم باتوجه به اینکه رشتم ریاضیه میخواستم بدونم چه رشته هایی رو در لیستنس بخونم میتونم ارشد بیوفیزیک بخونم لطفا زود جواب بدید چون واقعا بهش نیاز دارم ممنون
چهارشنبه 20 مرداد 1395
+
0
-
0
ارسال
رویاااا:
با سلام من دانشجوی ترم یک بیوفیزیک هستم ولی به بیوشیمی علاقه زیادی دارم میتونم دکتری وارد بیوشیمی بشم؟
دوشنبه 13 مهر 1394
+
1
-
3
ارسال
متین:
سلام. نه متاسفانه با این ارشد نمیشه.
سه شنبه 14 مهر 1394
+
1
-
4
ارسال
فاطمه سلامی:
با سلام خدمت شما میخواستم بدونم از رشته ی فیزیک هم به بیو فیزیک راه داره؟ و اینکه اگه داره چیکار باید بکنم؟
پنجشنبه 12 شهريور 1394
+
5
-
4
ارسال
مریم:
سلام.از همه لیسانسها میتونی ارشد بیوفیزیک بخونی . باید کنکور ارشد علوم (سنجش) شرکت کنی.
شنبه 14 شهريور 1394
+
2
-
2
ارسال
فاطمه سلامی:
ممنون از جوابتون. با توجه به اینکه من رشتم در دبیرستان ریاضی بوده و در دانشگاه هم فیزیک خوندم و با زیست اصلا اشنایی ندارم چطور میتونم کنکور این رشته رو بدم؟
شنبه 14 شهريور 1394
+
2
-
0
ارسال
آتوسا:
فاطمه جان سلام. باید دروس ارشد بیوفیزیک رو از دفترچه کنکور ببینی و برای درسهای زیستش برنامه ریزی کنی تا قوی بشی: مثلاً جزوه آموزشگاه بخونی، جزوه اساتید رو از دانشجوها بگیری و کپی کنی، تست بزنی، نمونه سوالای سالهای قبل رو بخونی و از این جور کارها. البته کار سختیه ولی شدنیه. موفق باشی.
سه شنبه 17 شهريور 1394
+
0
-
1
ارسال
غزل:
سلام از رشته مهندسی پزشکی میشه برای ارشد بیوفیزیک خوند
یکشنبه 11 مرداد 1394
+
1
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام. بله
دوشنبه 12 مرداد 1394
+
1
-
1
ارسال
لعیا:
سلام.با توضیحاتی که از بیوفیزیک خوندم بهش علاقه مند شدم اما به زیست پرتوی علاقه ای ندارم.فکر میکنید بیوفیزیک اینقدر گسترده هست که دچار مشکل نشوم؟
یکشنبه 10 اسفند 1393
+
1
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. اگر واحدهای این رشته را از همین صفحه دانلود و مطالعه کنید ملاحظه خواهید کرد که جای نگرانی نیست.
دوشنبه 11 اسفند 1393
+
3
-
0
ارسال
فائزه:
سلام.من اپتومتری میخونم .یکی از گرایشای رشتمون بیوفیزیکه.با توجه به این که تو کارشناسی رشتم علوم پایه نبودم تو ارشد دچار مشکل نمیشم؟به نظرتون یه اپتومتریست از عهده درسای بیوفیزیک برمیاد؟
شنبه 18 بهمن 1393
+
1
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. ما از سطح علمی شما دوست عزیز اطلاعی نداریم اما مطمئناً افرادی که بیوفیزیک قبول می شوند از رشته ها و گرایشهای متنوع وارد این رشته می شوند و لذا در شرایط معمول این موضوع به تنهایی مشکل ساز نخواهد بود.
یکشنبه 19 بهمن 1393
+
0
-
0
ارسال
لاله:
سلام. امکانش هست تعداد ظرفیت هر کدوم از دانشگاه های بالا را نیز برای سال ۹۳ ذکر کنین؟ هم ارشد و هم دکترا؟ با تشکر.
جمعه 3 بهمن 1393
+
1
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. متأسفانه از آنجا که بنا نداریم در جزئیات کنکور وارد شویم، این موضوع به ویژه به دلیل تعدّد دانشگاههای پذیرنده و تغییرات سالانه ظرفیتها فعلاً در اولویت نیست. موفق باشید.
شنبه 4 بهمن 1393
+
1
-
0
ارسال
عماد:
با سلام.من سلولی ملکولی هستم و میخواهم ارشد بیوفیزیک بخوانم .در ریاضی و فیزیک متوسطم و میترسم از این نظر دچار مشکل شوم.اگر ممکن است بگویید که برای این رشته سطح ریاضی و فیزیک باید در چه حدی باشد
سه شنبه 30 دى 1393
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد چرا که مفاهیمی مثل "متوسط بودن در برخی دروس" کیفی هستند و معیار و اندازه خاصی برای آن وجود ندارد . لذا سطح متوسطی که شما در ذهن دارید شاید برای دیگری سطح بالا باشد و برعکس. اما رشته شما ظرفیتهای ارشد خوبی دارد و اگر در دروس ریاضی و فیزیک احساس ضعف می کنید بهتر است گرایش دیگری را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید با این وضعیت بازار کار قبول شدن یا پاس کردن واحدها کافی نیست و باید جزو بهترین ها باشید.
چهارشنبه 1 بهمن 1393
+
0
-
0
ارسال
فرحناز:
باسلام.من دانشجوی سال سوم سلولی ملکولی شیراز هستم به بیوفیزیک علاقه دارم ولی نمیدانم که ایا این رشته انتخاب خوبی برای ارشد است یا نه!!! باتوجه به اینکه بازار کار ندارد...نمیدانم ایا بیوفیزیک را انتخاب کنم یا رشته ای مثل ژنتیک یا بیوتکنولوژی
چهارشنبه 19 آذر 1393
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. به هدفتان بستگی دارد. بیوفیزیک رشته ارزشمندی است اما ناشناخته مانده و فعلاً بازارکار چندان مناسبی ندارد.اگر می توانید صرف علاقه تحصیل کنید و نیاز به شغل مرتبط ندارید خیلی هم عالی است. اما در غیر این صورت، با توجه به سایر مولفه های شخصی(مثل تیپ شخصیتی و... که در بخش روانشناسی شخصیت گفته ایم)، از پتانسیل رشته سلولی ملکولی استفاده کنید و رشته دیگری را انتخاب کنید.
پنجشنبه 20 آذر 1393
+
2
-
0
ارسال
الهام:
سلام.من ترم 5 لیسانس ژنتیک هستم.میخواستم بدونم ارشد بیوفیزیک بخونم خوبه؟ لطفا کمک کنید. بازار کار برام خیلی مهمه
جمعه 16 آبان 1393
+
1
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. تغییر رشته از ژنتیک به بیوفیزیک به دلیل بهتر بودن بازارکار ژنتیک در سطوح عالی تحصیلات، تصمیم جالبی نیست.
یکشنبه 18 آبان 1393
+
2
-
1
ارسال
مهسا:
سلام من لیسانس بیوفیزیک و دانشجوی کارشناسی ارشد بیوفیزیک علوم تحقیقات هستم.این مراکزی که برای کار معرفی کردید چطور میشه استخدام شد؟مثلا انستیتو پاستور؟فقط کارگاه های آموزشی دارن.ممکنه جواب بنده رو بدید؟ممنون
سه شنبه 25 شهريور 1393
+
0
-
0
ارسال
دانشجوی ارشد بیوفیزیک:
سلام خیلی اتفاقی این سایت به چشمم خورد در جواب این دوست عزیز می خواستم بگم امسال تا رتبه حدود دویست شبانه دانشگاه تهران IBB قبولی داشته چیزی که در این رشته مهم هست داشتن یک بینش خوب از فیزیک و پدیده های فیزیکی است
جمعه 23 آبان 1393
+
1
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. دوست عزیز، همانند سایر مراکزی که در بخشهای دیگر ذکر شده منظور از نام بردن مراکز فوق، استخدام مستمر و دائمی نیست بلکه اینها فرصت های شغلی را نشان می دهند. ممکن است طی چندسال هیچ استخدامی صورت نگیرد اما در یکسال دهها نفر جذب شوند. به هرحال رشته"بیوفیزیک" جایگاه خود را در انستیتو دارد و دیر یا زود و در فازهای توسعه خود به نیرو نیاز خواهد داشت. همچنان که برای برخی رشته ها نیز این امکان اخیراً در حال مهیا شدن است: چندی پیش آقای سورنا ستاری از برنامه ویژه معاونت خود برای اشتغال دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در انستیتو خبر داد و این که راه اندازی 35 مرکز دانش بنیان در انستیتو (علاوه بر 15 مرکز فعلی آن) در دست اقدام است و پیش بینی می شود که این امر تا پایان سال انجام شود که ممکن است این مراکز به بیوفیزیک هم نیاز داشته باشند. شما باید اخبار و آگهی های استخدامی را پیگیری کنید تا موقعیت لازم برای چند مرکز یاد شده و سایر مراکز پیش آید. موفق باشید.
چهارشنبه 26 شهريور 1393
+
1
-
1
ارسال
سحر:
سلام من بیوفیزیک علوم تحقیقات قبول شدم ، منتظر نتایج بدون ازمون هستم که اولین انتخابم بیوتکنولوژی علوم دارویی ، کلن به مسائل مولکولی علاقه دارم میشه راهنماییم کنید در رشته بیوفیزیک روی موضوعات مولکولی میشه کار کرد ؟نمیدونم صبر کنم یا ثبت نام کنم .
پنجشنبه 20 شهريور 1393
+
1
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام و تبریک به شما. البته این رشته به مباحث مولکولی می پردازد و کلاً رشته هایی مثل بیوشیمی، بیو فیزیک، بیوتکنولوژی و نظایر آن با هدف ورود علوم شیمی،فیزیک و فناوری به موضوعات زیستی در حد سلولی و ملکولی بنا نهاده شده و نسخه های پیشرفته تر از همین رویکرد امروزه در مقیاس کوچکتر و به صورت علوم نانو در حوزه های زیستی وارد شده اند. اما بین بیو فیزیک و بیوتکنولوژی علوم دارویی، با توجه به فرصتی که دارید بیشتر تحقیق کنید چرا که دومی حوزه ای نوین و کاربردی است و بسته به علایق و شرایط شما می تواند مورد توجه قرار گیرد. در واقع بیو تکنولوژی دارویی هم از نظر به روز و جذاب بودن و هم کم تعداد بودن فارغ التحصیلان انتخاب بهتری است اما اشکال این قبیل رشته ها در ناشناخته بودنشان برای کسانی است که می خواهند از آن صرفاً به عنوان شغل استفاده کنند چرا که رشته های نسبتاً جدید، تا بخواهد کاملاً کاربردی شود و مورد اقبال قرار گیرد اندکی زمان می برد البته رشته های باسابقه تر هم در اشتغال مشکلات خاص خود را دارند. موفق باشید.
جمعه 21 شهريور 1393
+
0
-
0
ارسال
عسل:
سلام من بیوفیزیک علوم تحقیقات قبول شدم ولی گفتن ک بازار کار نداره لطفا راهنمایی کنید منو خواهشا زود جوابمو بدید
پنجشنبه 20 شهريور 1393
+
1
-
2
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. برای کشوری که با بحران اشتغال مواجه است، این وضعیت برای اکثر رشته های آموزش عالی وجود دارد و لذا این موضوع، نسبی است. یعنی نسبت به رشته های دیگری که می توانید بخوانید و یا اهدافی که برای آن برنامه ریزی کرده اید باید تصمیم بگیرید. برای کسی که می خواهد پس از طی همین مقطع، استاد دانشگاه شود یا تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا دارد و علاقه اش بیوفیزیک است، از آنجا که در راستای هدف خود حرکت کرده، اظهارنظر سایرین چندان مهم نخواهد بود. موفق باشید.
پنجشنبه 20 شهريور 1393
+
1
-
0
ارسال
مهسا:
salam,mikhastam bedonam baraye biofizik bayad che rotbEee biarim...???(reshteye tajrobi hastamkOdOm daneshgaha in reshtaro darand...??? )
یکشنبه 8 تير 1393
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام دوست عزیز. رتبه ها در حوزه جزئیات کنکور قرار دارد و موضوع فعالیت ما نیست. اما دانشگاههایی که بیوفیزیک را ارایه می دهند در همین صفحه درج شده اند. البته در مقطع ارشد.
دوشنبه 9 تير 1393
+
1
-
0
ارسال
محیا:
سلام من میخوام بدونم مغز چه فعالیت هایی باورنکردنی می تونه انجام بده من باید این رشته را بخونم
شنبه 19 بهمن 1392
+
6
-
6
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 33425
5/10 (تعداد آرا 55 نفر )
Share