جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
آیا رکود اقتصادی جهانی باعث بدبینی مردم نسبت به بازار کار شده است؟
مطابق با تحقیقات موسسه گالوپ در 115 کشور، در سال های 2006 تا 2011 درصد بیشتری از مردم جهان وضعیت بازار کار را ناامید کننده توصیف کرده اند. در نمودار زیر خط آبی درصد افرادی که سال مورد نظر را زمان بد و خط قرمز درصد افرادی که آن را زمان خوبی برای یافتن شغل می دانند نشان می دهد.


                                                                 رکود جهانی مسیر ایرانی
همانطور که مشخص است بعد از بحران 2009 این روندها تغییر کرده است. به طوری که درصد افراد معتقد به نامناسب بودن زمان برای یافتن شغل رو به کاهش و درصد افراد معتقد به مناسب بودن زمان رو به افزایش گذاشته است.

 
                        

دید مثبت نسبت به بازارهای کار در اکثر کشورها تقریبا به میزان قبل از بحران اقتصادی بازگشته است به جز در اروپا. در اروپا در سال 2009، درصد افراد معتقد به مناسب بودن زمان برای یافتن شغل به میزان 10 درصد کاهش یافت. اروپایی ها همچنان کمترین درصد خوش بینی درباره یافتن شغل در جهان را در سال های بعد به خود اختصاص داده اند.

در بین 10 کشور دارنده درصد بالای خوش بینی به بازار کار بین سال 2006 تا 2011، 7 مورد از آنها جزء کشورهای در حال توسعه بوده که بالاتر از همه آنها فیلیپین، جایی که 65 درصد مردم آن وضعیت  بازار کار در کشورشان را علیرغم رشد 0.6 درصدی نرخ بیکاری مساعد می دانند، قرار دارد. سایر کشورها به ترتیب رتبه عبارتند از عربستان، لیبی، کویت، سنگاپور، چاد، استرالیا، ونزوئلا، کانادا و نیجریه که اکثر آنها دارای اقتصادی بر پایه منابع طبیعی اعم از نفت، گاز، مواد معدنی و... هستند.

کشورهای جنوب و شرق اروپا بیشترین درصد افراد بدبین به بازار کار را به خود اختصاص داده اند. از جمله آنها کشور پرتغال و یونان هستند که حتی قبل از بحران اقتصادی جهان نیز درصد بالایی را در این زمینه داشته اند. به طوری که در سال 2007 در یونان 68 و در پرتغال 79 درصد مردم شرایط یافتن شغل را نامساعد می دانستند.

در بیشتر کشورهای پیشرفته بین سال های 2006 تا 2011، میزان بدبینی به شرایط بازارکار بسیار بیشتر از میزان خوش بینی بوده است. در بین آنها برزیل و آلمان بیشترین درصد خوش بینی را دارند.  در برزیل این درصد در سال 2010، 53 درصد و در سال 2011، 54 درصد بوده و در کنار آن رشد اقتصادی 7.5 درصدی نیز داشته است. در آلمان هم این درصدد خوش بینی در سال 2010، 22 درصد و در سال 2011، به 48 درصد رسیده است. ایتالیا در این بین کمترین درصد خوش بینی را در این سال ها داشته است.

تحقیقات موسسه گالوپ نشان می دهد علیرغم اینکه بحران اقتصادی جهان اثر منفی بر بازار کار داشته است، اما این بدبینی نسبت به بازار کار قبل از این بحران نیز وجود داشته و این شرایط رکود اقتصادی فقط آن را نمایان تر کرده است. رهبران کشورها به این نکته باید توجه زیادی کنند زیرا اگر این روند بدبینی ادامه یابد خود می تواند موجب بازگشت به شرایط بحرانی و رکود شود.
 

 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال مسیر ایرانی







مقالات مرتبط :

استخدام در این شرکت ها تقریبا غیرممکن است!

مذاکره در مورد حقوق در جلسه مصاحبه

رزومه چیست؟

حوزه های کاری دارای بیشترین امنیت شغلی

 

عناصر موثر در تصمیم گیری برای انتخاب شغل

آیا برای تغییر شغل آماده اید؟

آیا این گروه از شغل های خلاقانه را می شناسید؟

چند توصیه مفید در یافتن شغل

   
1392/5/22

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1329
4.2/10 (تعداد آرا 40 نفر )
Share