جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
مروری بر اولین فراخوان جذب هیئت علمی سال 1394 دانشگاه آزاد اسلامی
برای آنان که به شغل هیئت علمی و استادی دانشگاه می اندیشند، احتمالاً نکات مهم اولین فراخوان جذب هیئت علمی سال 94 دانشگاه آزاد، مفید خواهد بود.

 زمان ثبت نام و شیوه های آن

این فراخوان که از تاریخ 22 فروردین ماه سال 1394 آغاز شده است،شیوه ای متفاوت با فراخوان های گذشته داشته و در سه شاخه جذب برون سازمانی، جذب درون سازمانی و جذب نخبگان برگزار می شود.

استخدام هیأت علمی دانشگاه آزاد

جذب برون سازمانی به شيوه معمول از میان متقاضيان واجد شرايط صورت می‌پذيرد.
جذب درون سازمانی به اعضای هیأت علمی پیمانی و رسمی و غیر بازنشسته حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد که می توانند بر اساس شرايط علمی و نياز واحدها در فرآيند جذب به صورت رقابتی و بدون تشريفات جذب برون سازمانی شرکت نمایند.

جذب نخبگان بر اساس توافق‌نامه فی‌ما‌بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنياد ملی نخبگان در اسرع زمان و با حداقل تشريفات به فارغ التحصيلان مقطع دکتری که تحت پوشش بنياد ملی نخبگان هستند اختصاص دارد.

همچنین دانشجویانی که امتحان جامع دکتری را داده باشند و از شرایط خوبی از نظر علمی و فعالیت های تحقیقاتی برخوردار باشند، با تایید دانشگاه، بورس شده و به استخدام دانشگاه درخواهند آمد. بر اساس اطلاعیه، بورسيه تحصيلي شامل  متقاضياني مي شود که از پروپوزال خود دفاع کرده اند و حداکثر دوسال پس از موافقت با بورسيه آنها، از رساله دکتري خود دفاع نمايند.
 

وضعیت جذب کارشناسان ارشد

طبق اطلاعیه فراخوان، ارایه تقاضا با مدرک کارشناسی ارشد مقدور نیست.(به استثنای مراکز آموزشی سما).
 

نحوه رسیدگی به پرونده ها و انتخاب برگزیدگان:

هیأت اجرایی جذب استان به تعداد سه برابر اعلام نیاز واحد در رشته و گرایش مربوطه از بین متقاضیان بر اساس شاخص:
 
معدل دکتری+معدل ارشد+ (معدل کارشناسی )
 
انتخاب و به کارگروه بررسی توانایی علمی معرفی می کند، این کارگروه از بین افراد معرفی شده دو برابر تعداد اعلام نیاز شده را بر اساس نمره کسب شده انتخاب و پرونده این افراد را به شورای مرکزی جذب یا بورس دانشگاه ارسال می کند. بررسی صلاحیت عمومی افراد در صورت تایید شورای مرکزی جذب یا بورس دانشگاه توسط هیأت اجرایی استان مربوطه انجام می شود. (موارد امتیازآور در هر دو بخش صلاحیت علمی و عمومی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیوست راهنمای شغلی استاد دانشگاه در باکس سمت راست همین صفحه ارایه شده که می تواند برای داوطلبان بسیار مفید باشد).
 

سایر نکات مهم:

  1. لیست اولویتهای قابل انتخاب به صورت هوشمند و بر اساس سابقه تحصیلی درج شده در فرم تقاضا پیشنهاد می شود. بنابراین لازم است که کد رشته های سابقه تحصیل شما با کد اولویت مورد نظرتان یکی باشد تا امکان انتخاب داشته باشید و اگر رشته های تحصیلی دو مقطع آخر شما با اولویت مد نظرتان متفاوت باشد، نمی توانید تقاضا بدهید.

  2. هر داوطلب مجاز به انتخاب یک واحد دانشگاهی است. این اولویت، محل خدمت داوطلب است اما طبق اطلاعیه، دانشگاه در صورت ضرورت در محدوده استان مجاز به جابجایی داوطلب است.

  3. علاقه مندان به عضویت در هیئت علمی گروه معارف باید به لیست رشته های متناسب دقت کنند. این لیست در سایت ثبت نام موجود است

  4. ثبت نام بر اساس کد ملی صورت می گیرد و سیستم از پذیرش کد تکراری خودداری می کند. بنابراین اگر در فراخوان قبلی تعیین تکلیف نشده باشید قادر به ثبت نام نخواهید بود. البته حذف سوابق قبلی(به معنی انصراف متقاضی از فراخوان گذشته)امکان پذیر بوده و در این حالت می توانید ثبت نام جدید را انجام دهید.

  5. حداقل معدل قابل قبول برای مقطع کارشناسی14، کارشناسی ارشد 15 و دکترا 16 اعلام شده است.

 
1394/1/23

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 518
5.5/10 (تعداد آرا 2 نفر )
Share