جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
معرفی پایگاه ISI highly cited
معرفی پایگاه ISI highly cited

درباره پایگاه ISI highly cited

یکی از نکاتی که هر نویسنده مقاله و یا پژوهشگر باید به هنگام فعالیت در حوزه مقالات (اعم از نوشتن مقاله، دانلود مقاله، استناد مقاله و یا ارزیابی مقاله) مورد توجه قرار دهد، اطلاعات مربوط به نویسنده مقاله یا پژوهشگری است که مورد استناد قرار می گیرد. امروزه برای این منظور عموماً از پایگاه ISI highly cited استفاده می شود.
 
این پایگاه، یک پایگاه رایگان از مجموعه پایگاههای موجود در سایتWeb Of Knowledge  است که پژوهشگرانی را که بیشترین تعداد استناد به آنها صورت گرفته است، معرفی کرده و اطلاعاتی را در باره خود آنها و مقالات آنها ارائه می کند. ISI highly cited شامل 21 حوزه موضوعی خاص در زمینه های علوم طبیعی، پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی می باشد. اطلاعات پایگاه مربوط به  فاصله زمانی سالهای 19991981 می باشد و این مقالات حدود کمتر از یک در صد کل مقالات تولید شده در دنیا می باشد که در موسسه ISI به ثبت رسیده اند.
 
 ISI highly cited شامل اطلاعات 250 تن از پژوهشگرانی است که در رشته خاص خود تحولات تاثیر گذاری را به وجود آورده اند؛ که عمق این تاثیرات با اندازه گیری میزان استنادات انجام گرفته به پژوهشهای آنها سنجیده می شود.
 
اطلاعاتی که این پایگاه درباره پژوهشگران به ما ارائه می دهد شامل موارد زیر است:
 
  • زندگینامه محققان: شامل تحصیلات، پستهای حرفه ای، هیئت علمی، عضویت / دفتر محل کار، تحقیقات مورد علاقه جاری، و آدرس وب سایت شخصی آنها.
  • لیست کامل انتشارات: مقالات مجلات، کتاب و یا فصلهایی از یک کتاب، سخنرانی کنفرانسها، وب سایت و دیگر منابع اینترنتی.
  • لیست پژوهشهای محقق: به همران لینک به اطلاعات کتابشناختی و نیز متن کامل مقالات در پایگاه ISI Web of Science  .
هنگام ورود به پایگاه ISI highly cited می توان به موارد زیر دسترسی پیدا کرد:
  • امکان جستجوی پژوهشگران ممتاز با استفاده از نام، رشته مورد پژوهش، نام سازمان متبوع و نیز با نام سازمانی که پژوهشگر عضو آن می باشد، وجود دارد.
  • امکان دستیابی به اطلاعات کتابشناختی و متن کامل مقالات موجود در منابع و ماخذ و همچنین مقالاتی که توسط این مقاله مورد استناد قرار گرفته اند با استفاده از لینک شدن به ISI Web of Science.
  • امکان شناسایی همکاران پژوهشگر و متخصصان
  • آگاهی از کارهای جدید پژوهشگر
  • آگاه سازی دانشجویان از ایده های علمی در حال گسترش
 


 
1393/6/11

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 3229
5/10 (تعداد آرا 19 نفر )
Share