برترین رشته های تجربی
زندگی نامه دکتر باقر شاهوردیانی پدر دندانپزشکی ترمیمی ایران

زندگی نامه دکتر باقر شاهوردیانی پدر دندانپزشکی ترمیمی ایران

شادروان دکتر شاهوردیانی در 23 اردیبهشت سال 1303 در مشهد مقدس به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر مشهد با موفقیت به پایان رسانید. در سال 1323 به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه تهران راه یافت. در سال 1328 موفق به اخذ درجه دکترا شد. پس از شرکت در آزمون دستیاری و احراز رتبه اول، در سال 1329 دوره دستیاری خود را در دانشکده دندان پزشکی دانشگاه تهران آغاز نمود.

در سال 1343 طبق توافقی که در روابط فرهنگی ایران و فرانسه به وجود آمده بود برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در پاریس در انستیتوی استوماتولوژی مطالعات علمی اش را شروع کرد. در این موسسه فارغ التحصیلان رشته پزشکی، دوره تخصصی دندانپزشکی را به صورت فشرده(سه ساله) می گذراندند. در آنجا با رییس موسسه به نام پروفسور دوشوم درباره موضوع چگونگی نگهداری دندانهای چرکی و فاسد شده کار می کرد.

پایان نامه او در آنجا در مورد ابتکار جدید پروفسور دوشوم یعنی ضدعفونی کردن کانال های ریشه دندان به وسیله گاز اوزون(ozone) بود که پس از اتمام کار و به نتیجه رسیدن آن، مورد تشویق زیاد رییس موسسه قرار گرفت.

پس از آن به ایران برگشت و در بخش دندانپزشکی ترمیمی که در آن موقع هنوز با بخش Root Canal یکی بود، شروع به کار کرد. به پیشنهاد دکتر شاهوردیانی، دانشکده یک دستگاه تولید ازون خریداری کرد و او با روش ابداعی پروفسور دوشوم شروع به کار کرد. اغلب دندان های عفونی که با روش های درمانی دیگر به نتیجه نمی رسید با این روش درمان می کرد.



برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید

 

   1393/2/31 14:31

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1342
5.7/10 (تعداد آرا 21 نفر )
Share