برترین رشته های تجربی
چرا داشتن اعتماد به نفس مهم است؟ 92/10/27

چرا داشتن اعتماد به نفس مهم است؟


از جمله توصیه‌های مهم که همواره در زندگی با آن مواجه هستیم ” داشتن اعتماد به نفس” است که اگر به آن عمل نکنید توصیه‌ای بی‌جا به حساب می‌آید.آیا می‌دانید افرادی که از اعتماد به نفس بالا برخوردارند،ظاهراً چگونه‌اند؟از چه مزایایی برخوردار می‌شوند؟ این موضوع ارزش رقابت کردن را دارد،چگونه با این موضوع برخورد می‌کنید.

داشتن اعتماد به نفس به چه معناست؟
اعتماد به نفس به این معناست که از ارزش‌ها و مهارت‌هایتان در زمینه‌های مختلف آگاه باشید و قادر باشید به گونه‌ای رفتار کنید که این ارزش‌ها را به دیگران نشان دهید.در نظر داشته باشید که داشتن اعتماد به نفس با تکبر و پایین بودن سطح اعتماد به نفس متفاوت است.منظور از تکبر این است که در موضوعی خاص خود را نسبت به آنچه که هستید بهتر و بالاتر بپندارید و پایین بودن سطح اعتماد به نفس به این معناست که ارزش خود را نسبت به آنچه که در واقع هستید پایین تر قلمداد کنید.اگر اعتماد به نفستان متناسب باارزش‌هایتان باشد و بتوانید بر این اساس رفتار کنید به اعتماد به نفس صحیح و مناسب دست یافته‌اید.
چرا تعریف اعتماد به نفس مهم است؟ اگر قصد دارید به سطحی از اعتماد به نفس دست یابید که به نفعتان است (نه سطحی که برایتان مضر است) ضروری است که از هدف خود مطلع باشید. مثبت اندیشیدن بیش از حد لزوماً سودمند نیست و ممکن است که شما را از هدفتان دور کند. در برخی موارد از این طرز تفکر به عنوان اثر Dunning-Kruger یاد می‌شود و این زمانی است که فرد توانایی‌های خویش را بیش از حد توان خود تصور کرده و از اعتماد به نفس کاذب برخوردار است
...



برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید


 

   1392/10/27 19:10

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 594
3.2/10 (تعداد آرا 5 نفر )
Share