جستجو در مسیر ایرانی
5 شغلی که جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل می کنند
اگر به دنبال این هستید که جهان را تغییر داده و آن را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنید، می توانید وارد این مشاغل شوید
 
  • مددکار اجتماعی

مددکار اجتماعی - مسیر ایرانی
مددکار اجتماعی
از افراد محروم و در معرض خطر جامعه حمایت می کند. او توانایی ایجاد ارتباط با بزرگسالان و بچه ها را دارد. مددکاران اجتماعی در مراکز عمومی خصوصی و دولتی از جمله مراکز بازپروری، زندان ها، مراکز درمان اعتیاد، مراکز مشاوره و ... فعالیت می کنند.

فارغ التحصیلان رشته های مددکاری اجتماعی و خدمات اجتماعی می توانند وارد این شغل شوند. با توجه به گسترش مسایل و مشکلات مختلف در جامعه پیش بینی می شود وضعیت استخدامی و کاری مددکاران اجتماعی مناسب و رو به رشد باشد.
 

  • مدیر موسسه خیریه


بسیاری از افراد در یافتن شغل مورد نظر خود، دلایل انسانی و غیرتجاری دارند و با این گروه از مشاغل احساس بهتر و رضایت شغلی بیشتری خواهند داشت. فعالیت در موسسات خیریه به عنوان مدیر یا کارمند یکی از این گروه مشاغل غیرانتفاعی می باشد. افرادی که وارد این شغل می شوند، باید در حوزه های حسابداری، بازاریابی، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه و یافتن منابع مالی تخصص داشته باشند.

برای ورود به این شغل، تحصیلات خاصی لازم نیست. ولی با توجه به اندازه سازمان یا موسسه خیریه، افراد  باید توانمندی های خاصی را کسب کنند.
 

  • کاردرمانگر


کاردرمانگر با رفع ناتوانایی های فیزیکی، ذهنی و اجتماعی افراد و یاد دادن بهترین راه های انجام کارها، کیفیت زندگی افراد را تغییر می دهد. او با ایجاد ارتباط با مراجعان خود، نیازهای آنها را شناسایی کرده، روش ها و تجهیزات لازم برای انجام درست و صحیح وظایف را به آنها ارائه می کند.

فارغ التحصیلان رشته کاردرمانی می توانند وارد این شغل شوند.
 

  • مامور حفاظت


این ماموران از مکان های مختلف عمومی و خاص از جمله پارک ها، موزه ها، جنگل ها و ... حفاظت می کنند. آنها افراد و محیط ها را از خطرات احتمالی مصون می دارند. در بعضی موارد گروهی از این ماموران جزئی از نیروهای پلیس می باشند.

برای این شغل ها افراد باید آمادگی جسمانی و برخی از توانمندی های خاص متناسب با این شغل را داشته باشند.
 

  • مهندس انرژی های تجدید پذیر


این مهندسان موثرترین و پاک ترین راه های تامین انرژی را به مشتریان و کسب و کارها نشان می دهند. آنها در زمینه های طراحی سیستمهای انرژی، سیستمها و ممیزی انرژی، منابع و مصارف، تبدیل و ذخیره سازی انرژی و حفاظت از محیط زیست در حوزه انرژی های تجدید پذیر مانند باد، خورشید، زمین گرمایی، برق آبی، زیست توده، هیدروژن، اقیانوسی و ... تخصص دارند.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی انرژی های تجدید پذیر می توانند وارد این شغل شوند. این افراد می توانند در شرکت ها و کارخانجات بزرگ، بخش های دولتی مرتبط و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مشغول به کار شوند.


 
منبع :  http://blog.careerbuilder.co.uk    |    1393/12/24

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 6118
5.2/10 (تعداد آرا 51 نفر )
Share