جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
20 راز مهم برای یک جستجوی شغل موفق
به دنبال شغل مناسب تان هستید؟ نمی دانید که کجا، کی و چطور شغل مورد نظرتان را جستجو کنید؟ در اینجا رازهایی را با شما در میان می گذاریم که می تواند یاری گر شما در رسیدن به هدف تان باشد.

رازهای جستجوی شغل :

راز اول : تا وقتی که تاییدیه های اشتغال و سوابق کاری خود را به طور کامل دریافت نکرده اید، از کار فعلی تان استعفا ندهید. شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید که چه چیزی رخ می دهد. پس احتیاط کنید تا پشیمان نشوید.

راز دوم : در درخواست کار خود درباره حقوق تان دروع ننویسید. بسیاری فکر می کنند اگر میزان حقوق قبلی خود را واقعی ننویسند، هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر کارفرمایی متوجه این موضوع بشود، شما حتما آن فرصت کاری را از دست می دهید. بنابراین صادق و درست باشید.

راز سوم : چرا باید رزومه ام را به روز کنم؟ زمانی که شما رزومه خود را در سایت های استخدامی مختلف قرار می دهید، همانطور که افراد جدیدی به این سایت ها وارد و رزومه خود را ثبت می کنند، رزومه شما پایین تر رفته و قدیمی تر می شود. بنابراین رزومه خود را درسایت های شغلی و استخدامی به روز کنید تا هر زمان که کارفرما به دنبال رزومه می گردد، شما در رده های اول باشید. هر تغییری می تواند یک به روز رسانی باشد از جمله تغییرات املایی و نوشتاری، اضافه کردن یک کلمه جدید و ...



راز چهارم : اصول یک جستجوی صحیح در اینترنت به منظور یافتن موقعیت های شغلی موجود را یاد بگیرید.

راز پنجم : نگذارید دسته بندی های مختلف مشاغل شما را گیج و نگران کند. سعی کنید در بین شرکت هایی که مشاغل مورد نظرتان را ارائه می کنند، جستجو کنید.

راز ششم : در نمایشگاه های مشاغل (نمایشگاه کار) شرکت کنید. این کار هم فرصت های خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و هم امکان تمرین مصاحبه های شغلی را برایتان فراهم می سازد.

راز هفتم : اگر به دنبال شغل هستید در حالی که هم اکنون مشغول به کاری هستید، پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی مختلف به خصوص لینکدین تغییر داده و به روزکنید.

راز هشتم: پس از درخواست دادن برای یک شغل، در خصوص شرکت مربوطه خوب تحقیق کنید تا شاید کسی را در آنجا پیدا کنید که به واسطه آن بتوانید روند کار استخدام خود را از نزدیک پیگیری کنید.

راز نهم : اگر به دانشگاه رفته اید، می توانید از برخی از خدمات آنها که به جستجوی شغل تان کمک می کند، استفاده کنید.

 راز دهم : آیا شما شاغل هستید در حالی که به دنبال شغل دیگری می گردید؟ پس شروع کنید و لیستی از کارهایی را که در یک روز انجام می دهید تهیه کنید. وقتی در یک مصاحبه شغلی نیاز به توضیح بیشتر کارهای قبلی خود و زدن مثال های مختلف دارید، این لیست به شما کمک می کند. اگر اکنون شاغل نیستید، به کار قبلی خود خوب فکر کنید و همه پروژه هایی را که قبلا انجام داده اید را یادداشت کنید.

 راز یازدهم : قبل از رفتن به مصاحبه درباره شرکت مورد نظر اطلاعات کامل کسب کنید.

 راز دوازدهم :  در مکان های مختلف اجتماعی که حضور دارید، جستجوی شغل را فراموش نکنید. در همین مکان ها ممکن است افرادی را بیابید که در یافتن شغل به شما کمک کنند.

 راز سیزدهم : اگر رزومه خود را قبل از اولین روز کاری ارسال کنید، شانس دیده شدن آن را افزایش می دهید.

 راز چهاردهم : در زمان جستجوی شغل، اطلاعات جامعی از آن شغل تهیه کنید. با این کار زمانی که به مصاحبه دعوت می شوید، می توانید سریعا با بررسی این اطلاعات، آماده تر به جلسه مصاحبه بروید.

 راز پانزدهم : برای فرصت های شغلی مختلف یک سازمان درخواست ارسال نکنید. مسئول استخدام سازمان از دیدن روزمه های مختلف شما تعجب خواهد کرد و فکر خواهد کرد وقتی خود فرد نمی داند چه شغلی را می خواهد، چطور ما می دانیم؟

 راز شانزدهم : شنیده اید که جستجوی شغل یک کار تمام وقت است؟ پس نباید فقط چند ساعت در هفته برای آن زمان بگذارید و به صورت کامل وقت خود را به این کار اختصاص دهید. البته این اصلا کار ساده ای نیست.

راز هفدهم : یک وبلاگ ایجاد کرده و در آن مطلب بنویسید. این راهی است که کارفرما بتواند شما را بهتر بشناسد.

راز هجدهم : بسیاری از کارجوها در مصاحبه های استخدامی به دنبال نشان دادن بهتر مهارت ها و سوابق خود هستند. آنها فراموش می کنند که شور و اشتیاق خود به شغل مورد نظر را بروز دهند. این اشتیاق می تواند در موارد زیر باشد : برای شغل، صنعت، مسیر شغلی، ماموریت سازمان یا یک دلیل شخصی.

راز نوزدهم :  لیستی از شرکت ها و مشاغلی که برای مصاحبه مراجعه کرده اید، تهیه کنید تا به خوبی بتوانید آنها را پیگیری نمایید.

راز بیستم :  یک هدف برای خود تعریف کنید و مشخص کنید برای رسیدن به آن هر روز چه خواهید کرد. خود را به هیچ وجه محدود نکنید!


 
1394/1/25

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2377
4/10 (تعداد آرا 2 نفر )
Share