جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
وضعیت درآمد و حقوق کارشناس فروش
استخدام کارشناس فروش در ایران و بسیاری از کشورهای جهان از وضعیت مناسبی برخوردار است. میزان حقوق و درآمد کارشناس فروش از جمله موارد جذاب و مهم برای متخصصان این حوزه است.

وضعیت بازار کار و استخدام کارشناس فروش در ایران

کارشناس فروش می تواند در بیشتر سازمان ها و شرکت ها به خصوص نوع بازرگانی و تجاری آنها استخدام شود. در واقع تمامی شرکتها که محصول یا خدمت تولید می کنند نیاز به فروش آن دارند و این کار فقط با داشتن یک تیم فروش میسر است.

کارشناس فروش در هر صنعت علاوه بر تبحر و تخصص در مباحث مربوط به فروش، باید نسبت به حوزه تخصصی فعالیت خود اطلاعات کامل داشته باشد. به عنوان مثال فروشنده یک شرکت نرم افزاری باید خودش خیلی خوب بر امکانات و ویژگی های نرم افزاری که می فروشد احاطه داشته باشد، در غیر این صورت مشتری نیز اطمینان کافی به او نمی کند.

در ایران با توجه به الزام قانونی دولت برای خصوصی سازی هرچه بیشتر شرکت های دولتی و تقویت بخش خصوصی و در نتیجه رقابتی تر شدن بازار نسبت به گذشته انتظار می رود میزان تقاضای شرکت ها برای استخدام کارشناس فروش و توسعه واحدهای فروش و بازاریابی در سال های آتی افزایش یابد و بالاتر از متوسط نرخ رشد اشتغال در کشور قرار گیرد.

درآمد کارشناس فروش در ایران

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد کارشناس فروش با سابقه کاری مختلف استخراج شده است.

برای کارشناس فروش حداقل، حداکثر و متوسط درآمد ماهیانه ذکر شده است. حداقل درآمد کارشناس فروش ۷۰۰۰۰۰ تومان، حداکثر درآمد ۳۰۰۰۰۰۰ تومان و بر مبنای این موارد متوسط درآمد و حقوق کارشناس فروش ۱۲۰۰۰۰۰ تومان در سال ۹۳ بوده است.  

 

نکته دیگر اینکه کارشناس فروش با توجه به میزان سابقه کاری دارای درآمد مختلفی هستند.. بدیهی است هرچه تجربه و سابقه کاری کارشناس فروش بیشتر باشد، متناسب با توانمندیها و تجارب کاری ای که دارد، حقوق بیشتری نیز دریافت می کنند. 

نمودار زیر حقوق کارشناس فروش با سابقه های مختلف در سال ۹۳ را نشان می دهد:

 

درآمد و حقوق کارشناس فروش در برخی کشورهای جهان

بسیاری از افرادی که می خواهند به کشور دیگری مهاجرت کنند، قبل از هر چیزی وضعیت درآمدی شغل خود در آن کشور را بررسی می کنند. در این بخش درآمد و حقوق کارشناس فروش در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلستان که از کشورهای مهاجرپذیر از دنیا و همچنین از ایران هستند مورد مقایسه قرار می گیرد.

توجه کنید درآمد سالیانه کارشناس فروش براساس دلار آمریکا مبنای مقایسه قرار گرفته است. در نمودار زیر تفاوت درآمد سالیانه کارشناس فروش در این کشورها را می توانید مشاهده کنید : 

البته باید به این نکته توجه داشت که برای انجام یک مقایسه کامل بین درآمد کارشناس فروش در کشورهای مختلف باید عوامل دیگری از جمله هزینه های زندگی (غذا، هزینه مسکن  و …)، تورم و … نیز مد نظر قرار گیرد. برای این کار می توانید از سایت های اطلاعاتی که در این زمینه در اینترنت موجود است و اطلاعات کاملی در خصوص نحوه زندگی در کشورهای مختلف ارائه می کند، کمک بگیرید.

 

1395/1/31

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 9344
4.9/10 (تعداد آرا 43 نفر )
Share