جستجو در مسیر ایرانی
نقش برون گراها و درون گراها در یک تیم
فعالیت در پروژه های گروهی در مدرسه، محل کار و بسیاری جاهای دیگر در زندگی برای شما اتفاق می افتد. هر کدام از تیپ های شخصیتی می توانند بر موفقیت یا عدم موفقیت پروژه های گروهی تاثیر بگذارند.
در این مقاله به بررسی تاثیر ترجیحات درون گرایی و برون گرایی بر پروژه های گروهی می پردازیم.

ترجیحات برون گرایی و درون گرایی به نحوه دریافت انرژی برمی گردد و تاثیر مهمی بر روند انجام یک کار خوب در گروه دارد. اگر اعضای گروه انرژی کافی نداشته باشند، احتمالا نمی توانند به اندازه کافی تاثیر و بهره وری داشته باشند. حال اجازه دهید بررسی کنیم ترجیح برون گرایی و درون گرایی شما چطور در یک تیم تاثیر می گذارد.

درون گراها و برون گراها در تیم

اگر شما برون گرا هستید، انرژی خود را از طریق برقراری ارتباط با دیگران کسب می کنید. بنابراین احتمالا در گروه تمایل زیادی دارید که با سایر اعضا ارتباط برقرار کنید. شما سریعا در مورد ایده های دیگران نظر می دهید و با هر یک از افراد گروه تعامل برقرار می کنید. نقش طبیعی شما این است که در گروه فعال باشید و افراد مختلف گروه را در کار درگیر کنید.

اگر شما درون گرا هستید، از تعامل با هم تیمی های خود لذت می برید ولی در کنار آن، قبل از پاسخ دادن و اشتراک گذاری عقاید و نظرات تان، به مقداری زمان برای پردازش و تحلیل در درون تان نیاز دارید. همچنین شما گاهی نیاز دارید که برای مدتی در افکارتان غرق شوید و یا در سکوت با خودتان تنها باشید. نقش طبیعی شما در یک پروژه گروهی این است که به آرامی پروژه را پیش برده  و گروه را متمرکز بر پروژه نگه دارید.

وقتی درون گراها و برون گراها در کنار هم در یک تیم قرار می گیرند، باید یادشان باشد که آنها نیازهای انرژی بسیار مختلفی دارند و انجام یک کار به صورت کمی متفاوت و درست، می تواند نفع زیادی به پروژه برساند.

اگر برون گرا هستید به این توجه کنید که چقدر با دیگران درگیر هستید و چه میزان در گروه صحبت می کنید. بررسی کنید که آیا نیاز دارید با دیگران تعامل داشته یا عقاید و نظرات تان را با آنها درمیان بگذارید. آیا برای درون گراهای گروه فضا و اتاقی فراهم کرده اید که بتوانند به راحتی در آن کار کنند؟

اگر درون گرا هستید توجه کنید که چقدر در گروه عقب می نشینید و گوش می دهید. بررسی کنید اینکه قبل از بیان هر ایده، آن را کاملا در ذهن خود تحلیل می کنید، واقعا می تواند برای گروه مفید باشد. آیا به اندازه کافی با برون گراهای تیم در ارتباط هستید؟

 
 اگر در یک کار تیمی به ویژگی های درون گرایی و برون گرایی افراد توجه شود، ممطئنا تاثیر مثبتی در موفقیت نهایی آن تیم خواهد داشت.


 
منبع :  وبلاگ موسسه CPP    |    1393/12/25

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2687
5.3/10 (تعداد آرا 34 نفر )
Share