جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
درآمد مشاغل مختلف در مایکروسافت
شرکت مایکروسافت دهه ها است به عنوان یکی از نیروهای غالب در صنعت فناوری شناخته می شود. چه به این شرکت علاقه داشته باشید و چه از آن بدتان بیاید، مایکروسافت تقریبا روی همه افراد در هر کجای جهان تاثیر گذاشته یا افراد به طریقی به محصولات و خدمات آن وابسته هستند.


شرکت مایکروسافت همچنین به دلیل دستمزدهای بالایی که دارد در جهان شناخته شده است. این شرکت توانست با استخدام اولیه خود بیش از 10 هزار نفر به تعداد میلیونرهای جهان اضافه کند و این روند همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر نزدیک به 123 هزار نفر در این مجموعه بزرگ کار می کنند و اگرچه همه آنها میلیونر نیستند، دستمزد سخاوتمندانه ای می گیرند و گاهی پاداش های نجومی اخذ می کنند.



در اینجا با استفاده از داده های گلس دور (Glassdoor)، فهرستی از بالاترین دستمزد کار در شرکت مایکروسافت را از کمترین تا بیشترین مقدار تهیه کرده ایم.


مهندس توسعه نرم افزار: 102 هزار دلار

مهندس توسعه نرم افزار برنامه نویسی است که نسبت به متخصص های برنامه نویسی تجربه کمتر دارد. دستمزد این فرد به علاوه پاداش و سهام گاهی به 114 هزار و 585 دلار می رسد.

محقق ارشد: 184 هزار دلار

شرکت مایکروسافت مجموعه تحقیقات و توسعه بزرگی دارد که در آنجا کارمندان درباره کامپیوتر و فناوری پژوهش می کنند. یک محقق ارشد کسی است که دست کم پنج سال سابقه در حوزه مطالعات و پژوهش داشته باشد. دستمزد این فرد با پاداش و سهام شرکت گاهی به 282 هزار دلار هم می رسد.

مدیر ارشد: 190 هزار دلار

چنان که از نام این سمت شغلی هم برمی آید، از کارمندان مدیر متوسط شرکت مایکروسافت محسوب می شود. برای نمونه، بر طبق قانون استخدامی مایکروسافت، مدیر ارشد کسی است که دست کم هشت سال تجربه مدیریتی و توسعه استراتژیک داشته باشد. حقوق این فرد به علاوه پاداش و سهام به 314 هزار دلار می رسد.


 

مدیر خلاقیت: 183 هزار دلار

مدیر خلاقیت فردی است که به امور طراحی در شرکت مایکروسافت می پردازد. این کارمند در حقیقت چشم انداز محصولات و خدمات رابط کاربری آنها، ظاهر و حسی که به کاربر می دهد و مواردی از این قبیل را ترسیم می کند. دستمزد این فرد گاهی همراه با سهام و پاداش به 194 هزار دلار می رسد.

مدیر توسعه: 207 هزار دلار

مدیر توسعه در حقیقت عنوان دیگری برای مدیر ارشد تیم هایی است که فناوری های جدید را برای شرکت پیاده سازی می کند. در حقیقت افرادی که برای این موفقیت شغلی اقدام می کنند، وظیفه مهندسی و رهبری محصولات جدید در مایکروسافت را برعهده می گیرند. دستمزد این افراد به علاوه پاداش و سهام به 432 هزار دلار می رسد.

مدیرکل: 225 هزار دلار

این شرکت با داشتن 123 هزار کارمند به موقعیت های متوسط مدیریتی زیادی نیاز دارد. هر چند مدیرعامل این شرکت، یعنی آقای ساتیا نادلا در کاهش تعداد لایه های مدیریتی فعالیت هایی انجام داده، چند موقعیت شغلی در رده پایین تر از مدیرعامل هستند که درآمدشان گاهی به 457 هزار دلار می رسد.


منبع : عصر ارتباط

1394/2/21

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
حسام:
تو متن بالا اشتباها نوشته شده خانم ساتیا نادلا که در واقع مدیرعامل شرکت ماکروسافت آقای ساتیا نادلا که یک هندی - امریکایی است.
پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه شغل و بازار کار:
سلام و از تذکر درست شما ممنونیم. موفق باشید
پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
کامران خضریان:
ساتیا نادلا آقا هستن نه خانم!!!!
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه شغل و بازار کار:
سلام . ببخشید اشتباه در تایپ بوده است که اصلاح شد. ممنون از شما
پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1930
4.6/10 (تعداد آرا 5 نفر )
Share