جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
خبر فوری: عدم اختصاص شماره نظام پزشکی به دانش آموختگان برخی از رشته ها در مقطع Ph.D
طبق اطلاعیه ای که به تازگی توسط مرکز سنجش پزشکی منتشر شده است، از این پس شماره نظام پزشکی به دانش آموختگان برخی از رشته های غیر پزشکی در مقطع Ph.D داده نخواهد شد. ادامه مطلب...
در اطلاعیه شماره 6 مرکز سنجش پزشکی که روز یکم تیر ماه منتشر شده است، آمده است: به استناد نامه شماره 395/100/70/16123 مورخ 95/3/29 سازمان نظام پزشکی، به دانش آموختگان رشته هایی هم چون دامپزشکی، زیست شناسی ، فن آوری پزشکی ، مهندسی کشاورزی ، علوم و صنایع غذایی، علوم دامی، دامپروری و غیره که اجازه تحصیل در مقطع PhD بالینی رشته هایی همچون علوم تغذیه، ژنتیک پزشکی ، پزشکی مولکولی،ایمنی شناسی پزشکی و بیوشیمی بالینی را دارند ، با توجه به ضوابط و مقررات آن سازمان پس از فراغت از تحصیل شماره نظام پزشکی واگذار نمی شود.

همچنین در اطلاعیه تکمیلی مرکز سنجش پزشکی که روز بعد منتشر شده ضمن اشاره به اعتراض برخی داوطلبان آزمون دکترای تخصصی، اشاره شده که واگذاری شماره نظام پزشکی از وظایف سازمان نظام پزشکی است و طبق نامه این سازمان، به دانش آموختگان فوق لیسانس و Ph.D که رشته های پایه آنها در حیطه گروه پزشکی نیست شماره نظام پزشکی واگذار نمی شود. همچنین در این اطلاعیه از بررسی موضوع و رایزنی با سازمان مذکور تا حصول نتیجه سخن به میان آمده است.

بنابراین خوانندگان گرامی مسیر ایرانی توجه داشته باشند که در صورت پابرجا بودن و عدم تغییر این قانون، ادامه تحصیل در رشته های بالینی برای دوستانی که پایه تحصیلی پزشکی ندارند (و به اصطلاح وزارت علومی هستند) دیگر مزایای گذشته را نخواهد داشت و امکان استفاده از شماره نظام پزشکی و مزایای آن از این دوستان سلب خواهد شد.
1395/4/9

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
دکترا:
... همین کارا رو کردین ملت و تحصیل کرده هارو بد بخت کردین شماره نظام پزشکی باید مثل سابق تعلق بگیره به افراد ......
سه شنبه 20 فروردين 1398
+
2
-
0
ارسال
شقایق:
یعنی من که شیمی خوندم حتی اگه ارشد و دکتری بیوشیمی بالینی بگیرم شماره نظام بهم تعلق نمیگیره؟
جمعه 11 آبان 1397
+
2
-
0
ارسال
Hojat:
به دانش آموختگان رشته امداد و سوانح شماره نظام پرستاری تعلق میگیره؟
جمعه 16 شهريور 1397
+
0
-
1
ارسال
نیمان:
یکى لطفاً سوالمو جواب بده لیسانس وزارت علوم دارم ( علوم آزمایشگاهى دامپزشکى) الان در حال تحصیل در رشته انگل شناسی پزشکى هستم که ارشد وزارت بهداشت به حساب میاد براى phd اگه بخام ایمنى شناسى بخونم به منم شماره نظام تعلق نمیگیره؟؟؟؟
سه شنبه 25 آبان 1395
+
1
-
0
ارسال
سمانه:
میشه لطفا یه نفر دقیقا توضیح بده که فارغ التحصیل اشد و دکتزنتیک انسانی اینطوری چه فرصت های شغلی رو از دست میدن؟
یکشنبه 4 مهر 1395
+
3
-
0
ارسال
omid:
واقعأ دستشون درد نکنه دارن جوونای مملکت که خودشونو کشتن برا دکتری و ... بیکار میکنن. هیچی دیگه یعنی بریم ازاول لیسانس گروه پزشکی بگیریم بعد.فکر نکنم عمرم قد بده دیگه
چهارشنبه 17 شهريور 1395
+
2
-
0
ارسال
نسیم:
با سلام.من دانشگاه ازاد رشته بیوشیمی کارشناسی میخونم.اگر منم بخوام تا دکترا ادامه بدم ایا شامل این مصوبه لغو شماره نظام پزشکی میشم یا نه؟لطفا جواب منو بدین.همینجا لطفا.ممنون میشم.
پنجشنبه 11 شهريور 1395
+
0
-
1
ارسال
hadi:
سلام ... این قانون شامل رشته روانشناسی بالینی که نمیشه ؟
یکشنبه 13 تير 1395
+
4
-
1
ارسال
رضایی:
خیر! قبلا اینطور بود که شماره نظام نداشتیم ماها! ولی 2 ساله تصویب شده که روانشناسا بعد از اخذ مدرک حتی فوق لیسانس دارای شماره نظام پزشکی میشن!
چهارشنبه 30 تير 1395
+
1
-
1
ارسال
علی:
همه دعواها سر رشته های وزارت علومیه که روانشناسی بالینی هم این مشکل رو داره
شنبه 9 مرداد 1395
+
0
-
0
ارسال
معماری:
ای بابا. تشکر از اطلاع رسانی
چهارشنبه 9 تير 1395
+
0
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 3490
4.8/10 (تعداد آرا 12 نفر )
Share