جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
توصیه شغلی شماره3 : سه راه مناسب برای پیگیری پس از مصاحبه شغلی
مجموعه توصیه های شغلی به سوالات رایج افراد در حوزه شغل و پاسخ های کارشناسان و مشاوران شغلی می پردازد.

                                                          
 

پرسش: من فکر می کنم مصاحبه شغلی خیلی خوبی داشتم ولی هیچ خبری بعد از آن دریافت نکرده ام. اگر من با آنها تماس بگیرم، کار درستی است؟
 

پاسخ : پیگیری فرآیند استخدام کار کاملا خوب و درستی است. ولی برای انجام این کار راه های حرفه ای و مناسبی وجود دارد تا شما احساس ناراحتی و عجز نکنید.

شما باید کارهایی که احتمالا در مصاحبه شغلی انجام دادید، را دوباره بکنید: بر چیزهایی که برای کارفرما می توانید انجام دهید تاکید کنید نه آنچه آنها می توانند برای شما انجام دهند.

پیگیری در واقع باید قبل از پایان مصاحبه شروع شود. اگر مصاحبه گر چیزی مثل اینکه « ما با پذیرفته شدگان هفته بعد تماس می گیریم.» را در پایان مصاحبه نمی گوید، شما خودتان باید در مورد زمان اعلام نتایج سوال کنید .

کار بعدی این است که فورا پس از مصاحبه، یک یادداشت تشکر کوتاه برای مصاحبه گر بفرستید. در آن بنویسید که از ملاقات با ایشان لذت بردید، شما مطمئنید که سرمایه خوبی برای شرکت می شوید و منتظر شنیدن نتایج در زمان اعلام آنها هستید.

اگر نتایج به موقع اعلام نشد می توانید مجددا ارتباط برقرار کنید. این دفعه می توانید از جملاتی مانند این استفاده کنید : « من امیدوارم بهترین انتخاب برای این شغل در شرکت شما صورت بگیرد. شما بیان کرده بودید که نتایج هفته پیش اعلام می شود. می خواستم بدانم آیا نیاز به اطلاعات خاصی در این کار دارید که بتوانم در اختیارتان بگذارم و کمکی کرده باشم؟ »

همچنین می توانید تا قبل از اعلام نتایج، مقاله یا مطلب جالبی  در مورد شرکت یا صنعت آنها را برای مصاحبه گر ارسال کنید. بگویید : « من این مطلب را خواندم و به نظرم برای شما هم جالب باشد البته اگر قبلا آن را نخوانده باشید.» این کار باعث می شود اسم و علاقه شما به طور غیرمستقیم در ذهن مصاحبه گر جای بگیرد.

اگر پس از دو بار پیگیری جوابی نگرفتید، دست نگه دارید و منتظر بمانید. تلاش ها و پیگیری های بیشتر می تواند مضر باشد. در عین حال که در اینجا منتظر جواب هستید، می توانید به موارد دیگر استخدامی نیز توجه داشته باشید.



 

 منبع http://blog.nwjobs.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال مسیر ایرانی


 




مقالات مرتبط :

توصیه شغلی شماره1: چه مدت باید در شغلی که دوست ندارم، باقی بمانم؟

توصیه شغلی شماره 2: چگونه با سختی های شغل جدید کنار بیایم؟

1392/10/24

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1290
2.5/10 (تعداد آرا 4 نفر )
Share