جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
بیکاران کجائید؟
آمار بیکاری در کشور ما بالاست. در خیلی از کشورهای دیگر هم بالاست. این خیلی نگران کننده است. جوانان ما بی انگیزه میشوند، سخت کار پیدا میکنند. ازدواج نمیکنند، حاضر نیستند مسئولیت بپذیرند. و هزاران مشکل و درد دیگری که ما را و جامعه ما را و دیر یا زود فرزندان ما را آزار میدهند.
 

اما واقعاً علت این بیکاری چیست و چه میتوان کرد؟ دولت چقدر میتواند کمک کند؟ ما چه نقشی داریم؟ سازمانها چه میکنند و چه میگویند؟ من نگاهی دیگر به این مسئله دارم. امیدوارم مشارکت کنید تا ببینیم چه میتوانیم با هم بکنیم؟ما امروز به چندین سازمان در بخشهای مختلف کمک میکنیم و خدمت ارائه میکنیم. بخش عمده ای از کار ما در حوزه جذب و استخدام است. سازمانهایی که ما با آنها در ارتباط هستیم با مشکلات جدی در این حوزه مواجه هستند. خیلی جدی.

افراد بیکار

در یکی از سازمانها که در سال گذشته به بیش از ۳۰۰ نفر نیروی جدید نیاز داشتند، علیرغم تلاش و هزینه قابل توجه ۳۰% این هدف هم محقق نشد! همین امروز ما با نیاز به بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی کاری مواجه هستیم که متاسفانه دورنمای خوبی هم برای کمک به مشتریانمان نداریم. اما راستی علت چیست؟

گاهی بیکاری ناشی از رکود است. آمار در صنایعی که ما با آن درگیر هستیم نشان میدهد که آنها در حال برنامه ریزی برای یک رونق هستند، نه ترس از رکود. نمیخواهم این باور را به تمام جامعه تعمیم بدهم چون به نظرم این تعمیم صحیح نیست. با کمال تاسف داریم صنایعی هم که از رکود رنج میبرند و در پی تعدیل نیرو هستند.
اما آنچه میخواهم برجسته کنم، این است که نیاز هست، سازمانها تشنه هستند، اما نیروی مناسب را پیدا نمیکنند.
 
یکی از عللی که من دریافته ام این است که نیروهای بیکار مانده ما، اصلاً به فکر خود نیستند. فکر میکنند که چون مدرکی دارند، نباید بیکار بمانند. این باور غلط است. عزیزانی که اکنون در پی کار و فرصت شغلی هستید، شما باید مهارتهای خود را توسعه دهید. تا دیر نشده باید به این مهم فکر کنید. کار سختی نیست، ساده هم چندان نیست، اما شدنی است.

مدتی کمتر از یکسال برای رسیدگی به خود کافیست. مهارتهای نرم افزاری خود را توسعه دهید، من پیشنهاد میکنم که حتی مجانی کار کنید تا کار (کار به معنی واقعی کار) را یاد بگیرید. فرهنگ مناسب را کسب کنید و از فرهنگهای نامناسب دوری کنید. به کسانی که فرهنگ نامناسب و کار ایمن دارند نگاه نکنید، آن دوران گذشته است. اکنون باید شایستگی خود، مزیت خود و توان خود را نمایش دهید.

شما که نمیتوانید یک گزارش چند صفحه ای تهیه کنید، با ابزارهای روز آشنا و به آنها مسلط نیستید، نمیتوانید مدعی باشید. اینها را به طور جدی تقویت کنید.

در حوزه مهارتهای نرم هم خود را توسعه دهید. کتاب بخوانید. موضوعات روز را تعقیب و برای خودتان تحلیل کنید. بی تفاوت نباشید. یک کار را در یک اداره تعقیب کنید، نگوئید اینها عمر تلف کردن است. از پای کامپیوتر و شبکه های اجتماعی به صحنه اجتماع بیائید. با واقعیتها و نیازهای سازمانها مواجه شوید. ببینید چه خبر است؟

این خیلی بد است که در یک مصاحبه، افراد نمیتوانند یک خبر روز را به یاد آورند. باید هوش اجتماعی تان را تقویت کنید. هر روز به عنوان روزنامه ها نگاه کنید و برای خودتان تحلیلهای خوب بکنید.


سازمانهای ما نیازمند نیروهای کارآمد هستند، برای یافتن شما دارند تلاش و هزینه میکنند، آماده شوید، و خود را به آنها نشان دهید. اثبات کنید که میتوانید برای سازمان مفید باشید، در پی گوشه ای امن برای دریافت آب باریکه نباشید، بیائید که سازمانها را یاری دهید تا موفق تر شوند. اگر چه در ظاهر منافع این سازمانها متعلق به کسی دیگر است، اما در واقع من و شما مالک تمام سازمانهای این کشور هستیم.
 

از کنج راحت خارج شوید و خود را نشان دهید.



منبع : http://www.uveco.ir



 
1394/1/19

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
سیاوش:
سلام صحبت شما درست، ما باید تمام نرم افزارهارو یاد بگیریم و کلی کتاب بخریم بخونیم ولی کو پول که بخوایم دوره بریم؟ آدم بیکار پولش کجا بود؟ زنگ زدم یجایی آموزش طراحی سیستم تهویه مطبوع (برای مهندس مکانیک) میگه چهار میلیون پول دوره است که من ندارم حقیقتش، اگرم ۴ تومن داشتم که برم دوره متاسفانه کامپیوتر ندارم که بخوام نرم افزار کار کنم، مگه میشه یه جوان مهندس ایرانی توی خونه اش کامپیوتر نداشته باشه؟ دلیلش چیه غیر از گرونی؟ همین چند سال پیش رئیس جمهور قبلیمونن احمدی نژاد گفت اصلا چه دلیلی داره هرکسی توی خونه اش یه کامپیوتر داشته باشه؟ که خیلیا جوابشو دادند (طبق تعریف بی سوادی در اون زمان) فرد با سواد باید کامپیوتر بلد باشه. حالا با حساب این مقاله شما من باید ۲۰ میلیون خرج چندتا دوره اموزشی کنم که ایا با استفاده از کدوم بتونم کار پیدا کنم و یه ۱۲ میلیون هم باید یه لپ تاپ بخرم... سپاس از مقاله ی مفیدتون
چهارشنبه 2 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
محمد علیزادگان:
سلام بابت راهنماییهایتان متشکرم،اما کدوم سازمان،کدوم اداره،کدوم کارخونه،مگه استخدام دارند؟اونا دارن نیروهای خود رو بیرون میکنند چه برسه که بیان من و امثال منو استخدام کنن
یکشنبه 12 ارديبهشت 1395
+
7
-
1
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2666
4.9/10 (تعداد آرا 28 نفر )
Share