جستجو در مسیر ایرانی
آیا می دانید شما هم می توانید استاد دانشگاه شوید؟
ظرفیت قابل توجه استاد دانشگاه شدن با مدرک فوق لیسانس، همه ساله توسط تعدادی از افراد نظیر شما پر می شود، چرا شما یکی از این افراد نباشید؟ مطمئن باشید با اراده و تلاش و خودباوری به آنچه می خواهید دست خواهید یافت البته اگر واقعاً بخواهید و تلاش کنید.

زمانی که از مشاغل برتر حوزه آموزش و پژوهش سخن به میان می آید، ذهن ها ناخودآگاه به سمت شغل استاد دانشگاه معطوف می شود. شغلی که به اعتقاد بسیاری افراد از منظر شاخص های یک شغل ایده آل (نظیرمحبوبیت و جایگاه اجتماعی، میزان خدمت رسانی و تأثیر در جامعه، درآمد و رفاه زندگی و امکان ارتقاء شغلی) یکی از بهترین مشاغل حال حاضر کشور ماست.

علاقه مندان این شغل به خوبی می دانند که شهریور ماه و بهمن ماه هرسال (در دو نوبت)، زمان ثبت نام از علاقه مندان شغل هیئت علمی (پیمانی، طرح سربازی) است. 
بنابراین اگر نیم نگاهی به این شغل دارید یا برای آن برنامه ریزی کرده اید، یا خدمت سربازی در پیش رو دارید و می خواهید به عنوان استاد دانشگاه خدمت خود را سپری کنید، اکنون زمان تکمیل اطلاعات و تصمیم گیری شماست.


با توجه به این واقعیات، تیم کارشناسی مسیر ایرانی از مدت ها قبل، تهیه مجموعه راهنمای شغلی مربوطه را که حاوی اطلاعات کاربردی و مفید برای علاقه مندان است در اولویت کاری خود قرار داده که ماحصل آن به تفکیک ویژه فراخوان جذب وزارت علوم و فراخوان جذب دانشگاه آزاد با توضیحات کامل و کاربردی و البته با ضمایم مفید و اختصاصی آماده شده است و در یک کلام، آنچه لازم و کافی است تا شما برای ورود به این شغل بدانید، در دسترس شماست.
(برای اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای جذب وزارت علوم روی تصویر زیر کلیک کنید).


ویژه رشته های گروه غیر پزشکی
(ویرایش ششم: مرداد 96)


Ostad-daneshgah N.


توجه داشته باشید چنانچه علاقه مند به عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد هستید، می تونید کتاب الکترونیک تخصصی راهنمای جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را تهیه کنید. این کتاب به صورت کاملا تخصصی و مجزا از کتاب الکترونیک قبلی تهیه شده و اطلاعات متنوع و متفاوتی را در مورد آنچه برای عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد مفید و ضروری هست در بر دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای جذب دانشگاه آزاد روی باکس زیر کلیک کنید.

 

راهنمای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 
راهنمای گام به گام و عملی برای رسیدن به شغل استاد دانشگاه آزاد(ویژه گروه غیرپزشکی دانشگاه آزاد)

در اینجا توجه شما عزیزان را به دو نکته جلب می نماییم:

نخست این که بخشی از مخاطبان مسیر ایرانی که شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد هستند (و تعدادشان نیز قابل توجه است)، این روزها سؤالشان این است که "فوق لیسانس ها چقدر در این قضیه شانس دارند و آیا با مدرک کارشناسی ارشد می توان استاد دانشگاه شد یا خیر؟" 

و دوم این که شاید کمتر کسی را بتوان یافت که از شغلی با پرستیژ و درآمد استاد دانشگاه بدش بیاید و تقریباً همه به این شغل علاقه مندند؛ اما صرف نظر از نوع مدرک و مقطع تحصیلی، اصولاً بعضی دوستان از نزدیک شدن به این موضوع واهمه دارند و یا بهتر بگوییم هنوز انگیزه لازم را برای استاد شدن پیدا نکرده اند.

در پاسخ به پرسش اول درباره شانس کارشناسان ارشد باید گفت: در هر دو راهنمای شغلی مورد اشاره، علاوه بر این که توضیحات کاملی در خصوص مواردی از قبیل: میزان درآمد و پارامترهای مؤثر بر حقوق و مزایا (که معمولاً یا آمار و اطلاعات آن وجود ندارد و یا ارایه نمی شود)، شرایط استاد شدن و مراحل استخدام ، ارایه شده است، سعی شده تا با ارایه اطلاعات و آمار مربوط به شرایط فعلی اساتید کشور، شمایی کلی از وضعیت کارشناسان ارشد (مربیان) ارایه شود و علاوه بر آن، جدول وضعیت نیازهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با امکان مشاهده فیلدهای اطلاعاتی مختلف برای هر دانشگاه (تعداد، جنسیت، مدرک تحصیلی، رشته و گرایش، نوع استخدام و...) در اختیار شما باشد تا بتوانید بررسی های لازم را
بر حسب علاقه و نیاز خودتان انجام دهید.

این اطلاعات نشان می دهد که سهم هر گروه برای جذب به چه میزان است و کدام رشته ها یا گرایش ها از شانس بیشتری برخوردارند. با بررسی این جداول، خواهید دید که فوق لیسانس های رشته های خاص - که دکترای رشته شان کمیاب است- و نیز دوستانی که مشکلی با کار در شهرستانها و دانشگاه های کم برخوردار نظیر تیپ 2 و 3 و یا دانشگاه های غیر انتفاعی ندارند کماکان از 
شانس مناسبی برخوردارند.

 بیایید از یک منظر دیگر هم به موضوع نگاه کنیم؛ شاید اطلاع نداشته باشید که در تلاش برای استاد شدن، آزمون یا مسابقه کتبی برگزار نمی شود. به عبارت بهتر شما باید از نظر علمی و عمومی شرایط لازم را داشته باشید و خودتان را اثبات کنید. چه بسا ظرفیت هایی که با حضور یک یا دونفر تعیین تکلیف شده اند و متقاضی بیشتری نداشته اند. بگذریم از این که برخی ظرفیت ها حتی به علت فقدان متقاضی واجد شرایط، به فراخوان های بعدی منتقل می شوند.

به هر حال این ظرفیت قابل توجه عضویت در هیات علمی دانشگاه ها، همه ساله توسط تعدادی از افراد نظیر شما پر می شود، چرا شما یکی از این افراد نباشید؟ مطمئن باشید با اراده و تلاش و خودباوری به آنچه می خواهید دست خواهید یافت البته اگر واقعاً بخواهید و تلاش کنید.

... و اگر باز هم تردید دارید و تصمیم گیری برایتان دشوار است، در بخش دوم این مقاله با عنوان: « خاص ترین استاد دانشگاه های جهان» با ما همراه باشید و انگیزه های استاد شدن خود را تقویت کنید.


 

 
 
1393/5/2

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
SA:
سلام من کارشناسی رشته مدیریت صنعتی دانشگاه دولتی رو دارم میخواستم.ایا امکان استاد دانشگاه شدن من وجود داره؟ اگه وجود داره تا چه مقطعی باید بخونم؟
سه شنبه 12 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
شهریار قربانیان:
با درود، فایل محصول آموزشی که در این مطلب هست الان ناموجود شده.
چهارشنبه 30 شهريور 1401
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
با سلام و سپاس. بله از فروشگاه حذف شده (به دلیل سپری شدن زمان قابل توجه از تالیف و موجود نبودن نسخه جدید). در صورت تمایل به دریافت نسخه قبلی فایل با شماره 09125788939 تماس بگیرید و اعلام کنید که همان نسخه مورد نظر شماست. موفق باشید
سه شنبه 5 مهر 1401
+
0
-
0
ارسال
Zahra:
سلام . از طریق کارشناسی ارشد زیست جانوری میشه استاد دانشگاه شد؟؟
سه شنبه 29 شهريور 1401
+
4
-
4
ارسال
رقیه:
سلام من کاردانی مهندس معماری میخونم.. میخاستم بدونم ک تا اخره کارشناسی ک تموم کردم درسمو میتونم استاد دانشگا شم؟
شنبه 10 ارديبهشت 1401
+
4
-
5
ارسال
علیرضا:
سلام من کاردانی یزد،لیسانس تهران و فوق لیسانس آزاد رشته معماری دارم خواستم بدونم میشه بصورت مربی در دانشگاه یا بصورت حق التدریس ،مشغول به کار بشم؟ کاردانیم طول کشیده و تقریبا شش ترمه شد ولی نمرات لیسانس و فوق لیسانسم بد نیست
پنجشنبه 11 فروردين 1401
+
3
-
2
ارسال
Sobhan:
سلام و وقت بخیر،من کارشناسی علوم سیاسی دارم و در حال حاضر دانشجوی ارشد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی هستم و رتبه ۲۴ کشور رو در کنکور ارشد دارم،آیا میشه با فوق لیسانس مربی دانشگاه بشوم و در ادامه دکتری خودم رو هم ادامه بدم و به عنوان استاد استخدام بشم؟سن من ۲۴ هست و سال دیگه ارشدم به اتمام میرسه.
جمعه 24 دى 1400
+
3
-
1
ارسال
زهرا:
سلام من کارشناسی را رشته فلسفه و کلام دانشگاه دولتی قم و دانشجوی ارشد رشته کلام امامیه در پردیس دانشگاه تهران خوندم میخواستم من میتونم استاد دانشگاه بشم ؟الان باید چیکار کنم که زود استاد بشم لطفا راهنمایی کنید
پنجشنبه 4 آذر 1400
+
13
-
11
ارسال
مریم مهربان:
سلام من کارشناسی رو رشته مهندسی محیط زیست از پیام نور با معدل ۱۵دارم و الان هم ارشد پردیس دانشگاه تربیت مدرس قبول شدم خواستم بدونم که چقدر شانس عضو هیئت علمی شدن رو دارم و اینکه این هدف منه اگه ارشدم رو توی این دانشگاه بگیرم شانس موفقیتم بالاخره؟؟ و با مدرک ارشد هم میتونم تدریس کنم ؟؟
سه شنبه 4 آبان 1400
+
7
-
6
ارسال
محمد تلاتوف:
سلام.سوال من اینه که مدرک فوق و دکترا برای جذب استاد دانشگاهی... از پیام نور باشه یا سراسری فرق می کنه؟ تو گزینش مدنظر هست؟میشه توضیح بدین ممنون میشم
جمعه 16 مهر 1400
+
5
-
6
ارسال
علی:
سلام بله تفاوت داره و سراسری شانس بیشتری داره. البته در مورد تدریس در پیام نور ممکنه وضع برعکس باشه
پنجشنبه 22 مهر 1400
+
4
-
2
ارسال
کاربر:
سلام اگر کسی کارشناسی مترجمی زبان دانشگاه پیام نور و ارشد آموزش زبان دانشگاه دولتی بخونه و رزومه نسبتا خوبی هم داشته باشه، میتونه واسه استاد یا استاد یاری اقدام کنه؟
دوشنبه 5 مهر 1400
+
0
-
0
ارسال
معتمدی:
سلام. تدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با مدرک ارشد هنوز در بعضی رشته ها که فارغ التحصیل دکترا کم دارند (به ویژه در شهرستانها و نقاط محروم) امکان پذیر است. حتی اگر لازم باشد تا مدتی را به صورت حق التدریس و خارج از روال استخدام رسمی همکاری کنید تا رزومه بهتری داشته باشید، ارزشش را دارد. موفق باشید
دوشنبه 5 مهر 1400
+
0
-
3
ارسال
زهراطهماسبی:
سلام وقت شما بخیر یه سوال داشتم میخواستم بدونم برا ارشد حقوق خصوصی میشه استاد دانشگاه ازاد اهواز شد؟؟و این ک مدرک ارشدمون برای استاد دانشگاهی باید حتما از دانشگاه دولتی باشه یا فرقی نداره
شنبه 27 شهريور 1400
+
2
-
2
ارسال
فاطمه:
سلام وقت بخیر من ترم ۶ کارشناسی مهندسی صنایع هستم دوست دارم استاد بشم میشه ی نقشه راه بهم بدید من امسال برای کنکور ارشد میخوام اقدام کنم معدلمم ۱۵ هست
دوشنبه 18 مرداد 1400
+
5
-
6
ارسال
ملیکا:
سلام من کارشناسی مهندسی عمران خوندم اگر فوق و دکترا مترجمی زبان بخونم میتونم برای استاد شدن اقدام کنم؟
یکشنبه 17 مرداد 1400
+
1
-
1
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. در حال حاضر مشکل خاصی نیست و در صورت داشتن رزومه قوی و این که دانشگاه موردنظر جزو دانشگاه های برتر نباشد، احتمال قبولی هست اما به دلیل افزایش تعداد دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی در سالهای اخیر، دانشگاهها در انتخاب نهایی قدرت عمل و مانور بیشتری پیدا کرده اند و به عبارتی رقابت بین داوطلبان سخت تر شده است. حتی ممکن است در آینده هماهنگی کامل مقطع کارشناسی با رشته مورد تقاضای داوطلب جزو شرایط اصلی شود. بنابراین ریسک کار را در نظر داشته باشید.
یکشنبه 17 مرداد 1400
+
2
-
0
ارسال
سامان:
با سلام رشته فقه ومبانی حقوق اسلامی برای دکتری چطوره ؟ کارشناسیم هم همین رشته بوده میخوام ارشد و دکتراشم بگیرم برای هیات علمی شدن بازار کار داره و مورد نیاز هست?
پنجشنبه 31 تير 1400
+
1
-
0
ارسال
مهدی:
سلام بله رشته خیلی خوبیه و بازار کار متنوع و گسترده ای داره از جمله تدریس در دانشگاه
جمعه 1 مرداد 1400
+
1
-
1
ارسال
آیدا:
سلام از چه رشته هایی می‌توان استاد دانشگاه شد ؟
دوشنبه 28 تير 1400
+
2
-
1
ارسال
علی:
سلام تعداد رشته ها خیلی زیاد است ... تقریبا از اکثر رشته ها
سه شنبه 29 تير 1400
+
0
-
0
ارسال
فاطمه:
با سلام آیا فردی که با مدرک فوق لیسانس در دانشگاه مسئول آزمایشگاه و کارمند رسمی دولت باشد می‌تواند بعد از اتمام مقطع دکتری استاد دانشگاه شود؟ باتشکر از پاسخگویی‌تان
شنبه 22 خرداد 1400
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
با سلام. پاسخ سوال شما بسته به شرایط فرد و دانشگاه متفاوت است. به عبارتی امکانش وجود دارد اما برای همه خیر. منظور مواردی از قبیل سن، مدت باقیمانده خدمت پس از اخذ مدرک، نوع تحصیل در مقطع دکترا (مامور یا تحصیل آزاد و... ) است.برای کسب اطلاعات بیشتر به "آیین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیئت علمی" دانشگاه خود مراجعه فرمایید و یا از کارگزینی یا هیئت جذب دانشگاه سوال کنید .
پنجشنبه 10 تير 1400
+
3
-
1
ارسال
زهرا:
سلام خسته نباشید آیا میشود با رشته ی ارشد برنامه ریزی درسی استاد دانشگاه شد؟
چهارشنبه 5 خرداد 1400
+
2
-
1
ارسال
علی:
سلام .در اکثریت رشته ها امکان استاد دانشگاه شدن هست منتهی در اغلب موارد با داشتن مدرک دکترا
شنبه 8 خرداد 1400
+
1
-
1
ارسال
Azim Tanha:
سلام وقتتون بخیر من رشته ی فوریت های پزشکی می‌خونم از این رشته میشه یه هیت علمی شدن امید داشت؟
شنبه 25 ارديبهشت 1400
+
4
-
2
ارسال
....:
سلام ایا میشه با مدرک فوق لیسانس تربیت دبیر با وجود این ک کل اون هشت ترمو معدل الف شده باشی استاد دانشگاه شد؟ یا حتما باید دکترا گرفت؟
شنبه 14 فروردين 1400
+
1
-
0
ارسال
علی:
سلام بستگی به رشته و دانشگاه تحصیلتون داره و البته خیلی سخته... می تونید از دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی سوال کنید. و می تونید دانشگاه های غیر انتفاعی در شهرستان های محروم رو هم بررسی کنید.
جمعه 20 فروردين 1400
+
1
-
0
ارسال
م:
سلام میشه لطفاً راهنمایی کنید من لیسانس میکروبیولوژی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران رو دارم ارشد و دکتری رو اگه در یه دانشگاه تراز اول دولتی ،تاریخ یا علوم تربیتی بخونم ،با توجه به این که لیسانس غیر مرتبط دارم میتونم انشاالله روی هیئت علمی شدن حساب باز کنم؟؟
جمعه 17 بهمن 1399
+
2
-
1
ارسال
علی:
سلام خیر. مقطع کارشناسی مهم است
دوشنبه 20 بهمن 1399
+
3
-
0
ارسال
فایزه:
سلام من دوست دارم استاد دانشگاه روان شناسی فیزیولوژیک بشم اما روان شناسی تو ارشد گرایش فیزیولوژی نداره چی کار کنم
چهارشنبه 1 بهمن 1399
+
1
-
2
ارسال
مهمان:
سلام وقت بخیر بنده لیسانس میکروبیولوژی دز دانشگاه ازاد دارم و در حال حاضر ارشد ویروس شناسی پزشکیمو در دانشگاه تهران میخونم به نظرتون اینده این رشته برای استاد دانشگاه شدن چطوره؟واینکه به نظرتون در ایران دکترا بگیرم بهتره یا اپلای کنم؟
دوشنبه 22 دى 1399
+
5
-
2
ارسال
الهام مرتضی پور:
سلام من دانشجو کارشناسی حسابداری هستم خیلی علاقه دارم استاد بشم ینی ارزومه ولی نمیدونم باید چ شرایطی داشته باشم ک بتونم من فک مبکنم باید تجربه کاری داشته باشم ولی همسرم مخالفت میکنن با رفتن من به شرکت های حسابداری بنطرتون من بیشتر باید روی چی تمرکز کنم
دوشنبه 15 دى 1399
+
7
-
5
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. خیر بیشتر از تجربه کاری، این سوابق تحصیلی و رزومه شماست که تعیین کننده است. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم راهنمای استاد دانشگاه وزارت علوم را از همین صفحه تهیه و مطالعه نمایید.
جمعه 19 دى 1399
+
1
-
1
ارسال
طیبه خزاعی:
عالی
یکشنبه 7 دى 1399
+
1
-
1
ارسال
parshang:
سلام.من کاردانی و کارشناسیم رشته itعلمی کاربردی خوندم.الان ارشد نرم افزار دانشگاه غیرانتفاعی میخونم.آیا برای دکترا هم نرم افزار یاitبخونم احتمال استاد شدن هست؟
چهارشنبه 28 آبان 1399
+
2
-
0
ارسال
درسا عباس زاده:
سلام کدام رشته های ریاضی فیزیک براید تدریس بهتر هستند یعنی اینده بهتری دارند
پنجشنبه 8 آبان 1399
+
1
-
0
ارسال
FN:
سلام از طریق آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان میشه خوند و ب مراتب بالا رفت و از اونجا ب درحه استادی دانشگاه رسید؟چطوری؟ممنون میشم اگر میشه راهنمایی کنید????????
سه شنبه 15 مهر 1399
+
21
-
9
ارسال
ن:
سلام .میشه لطفا جواب این سوال و بدید اگر استخدام آموزش وپرورش بشم میتونم بعدا جذب هیئت علمی دانشگاه هم بشم یا نه؟ ممنون
یکشنبه 6 مهر 1399
+
10
-
7
ارسال
رامین:
سلام. بله منتهی برای دانشگاههای وزارت آموزش و پرورش
دوشنبه 14 مهر 1399
+
3
-
1
ارسال
Hossein:
سلام من لیسانس ادبیات از دانشگاه باهنر دارم. خواستم بدونم ارشد و دکتری اگه بخونم چقد شانس تدریس دارم و اینکه برای عضو هیئت علمی یک دانشگاه شدن باید حتما اون دانشگاه فراخوان بده یا وقتی مدرکو گرفتم باس بیوفتم دنبال این دانشگاه و اون دانشگاه که ببینم استاد میخوان یا نه. یه سوال دیگه اینکه الان سربازی رو برم بهتره یا اگه مدرک رو بگیرم میتونم سربازی رو بصورت امریه در دانشگاهی استاد باشم؟
چهارشنبه 2 مهر 1399
+
16
-
12
ارسال
مهشید:
می خواستم بدونم اگر در سازمان آموزش و پرورش استخدام بشم آیا می توان استاد دانشگاه شد؟
شنبه 29 شهريور 1399
+
5
-
3
ارسال
sisi:
سلام من کارشناسی مامایی خوندم. میخوام ارشد روانشناسی بالینی بخونم ایا امکان تدریس دارم در اینده؟ ممنون میشم جوابمو بدبد
شنبه 15 شهريور 1399
+
0
-
1
ارسال
مریم:
سلام دوست عزیز این مسیر تحصیلی ، مسیر خوبی برای تدریس نیست و احتمال موفقیت اندک است.
چهارشنبه 26 شهريور 1399
+
3
-
1
ارسال
کاناز:
سلام وقت بخیر با ارشد هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه آزاد با معدل بالای18امکان تدریس در دانشگاه های غیرانتفاعی وجود داره؟
شنبه 1 شهريور 1399
+
14
-
7
ارسال
پردیس:
سلام با رشته کارشناسی غیر مرتبط ارشد و دکتری گرفتن در رشته ای امکان استاد دانشگاه شدن در اون رشته هست؟
سه شنبه 14 مرداد 1399
+
7
-
5
ارسال
الهه:
سلام بامدرک ارشد وزارت بهداشت میشه استاد دانشگاه شد؟
دوشنبه 13 مرداد 1399
+
5
-
2
ارسال
محمد:
سلام میخواستم بدونم که من الان فوق لیسانس برق قدرت دارم از دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان بامعدل خوب وسوالم اینه که چون دانشگاه آزاد درس خوندم میتونم برای استاد دانشگاه اقدام کنم
یکشنبه 12 مرداد 1399
+
2
-
4
ارسال
نگین:
سلام میخواستم بدونم با مدرک فوق لیسانس ادبیات میشه توی دانشگاه های آزاد کرمانشاه تدریس کرد؟ ممنون میشم جواب بدین
یکشنبه 4 خرداد 1399
+
8
-
4
ارسال
رامین:
سلام قبلا می شد ولی الان دانشگاه آزاد عموما دکترا می گیره. بهتره خودتون آگهی جذب رو زمان انتشار کنترل کنید چون ممکنه اونجا شرایط فرق کنه. اگه نشد بهتره مدتی با حق التدریس توی دانشگاه علمی کاربردی یا واحدهای شهرستان آزاد شروع کنید و در کنارش برای دکترا بخونید.
دوشنبه 5 خرداد 1399
+
3
-
3
ارسال
علیرضا:
با سلام: ایا برای تدریس مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی حتما مدرس باید از نظر مدرک یک سطح با لاتر(کارشناسی ارشد) باشد یا نه؟ اگر این طور است وزارت علوم قانون مکتوب در این زمینه دارد یا این که هر دانشگاهی قوانین مربوط به خود را دارد؟
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399
+
1
-
0
ارسال
ابراهیم:
با سلام من لیسانس گیاهپزشکی دارم خواستم بپرسم اگه من بخوام برای استاد شدن شرکت کنم باید ارشد دولتی بگیرم یا که ن
جمعه 26 ارديبهشت 1399
+
10
-
14
ارسال
علی:
سلام. آیا ارائه پکیج های آموزشی در سایت هایی مثل فرادرس و.... می تواند برای استخدام من بیکار در دانشگاه موثر باشد با برعکس.
جمعه 5 ارديبهشت 1399
+
9
-
4
ارسال
علی:
سلام بله. البته در صورتی که خیلی پیش پا افتاده نباشه
یکشنبه 7 ارديبهشت 1399
+
3
-
2
ارسال
حسین:
با سلام.من مدرک کارشناسی گرافیک دارم از دانگاه غیر انتفاعی با معدل بالای18. اگه بخوام تو دانشگاههای غیر انتفاعی یا علمی کاربردی تدریس کنم آیا باید حتما ارشدم رو از دانشگاه های دولتی بگیرم یا با مدرک ارشد دانشگاه آزاد درجه یک مثل علوم تحقیقات و یا دانشگاه غیر انتفاعی هم میتونم واسه تدریس تو دانشگا هایی که گفتم اقدام کنم. البته تو رشته های عکاسی نقاشی و خوشنویسی هم مهارت دارم و مدرک دارم.اینها کمکی بهم میکنه؟ممنون از راهنماییتون
پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399
+
1
-
1
ارسال
رامین:
سلام. نه الزامی به دولتی بودن نیست ولی با توجه به افزایش تدریجی مدرک دکترا در جامعه، مدرک ارشد در صورتی کفایت می کنه که رزومه قابل قبولی داشته باشید. // بله بسته به وضعیت علمی شما و سطح مهارت هایی که گفتید میتونه موثر باشه/ توصیه مهم برای همه دوستانی که درسشون خوبه و در شرایط شما هستند اینه : فردی واقعا موفقه که حداقل از دوران تحصیل ارشد (یعنی تقریبا همین دوران شما) و حتی زودتر هدفگذاری کنه. یعنی این که سعی کنه بدون این براش وسواس خاصی درست بشه، همه تصمیم گیری ها و برنامه ها و انتخاب های علمی خودش رو در راستای رسیدن به "هیئت علمی شدن" قرار بده. حالا این توصیه کلی چطوری عملیاتی میشه؟ خلاصه اش اینه که در کنار تحصیل جدی و موفق باید: 1-پارامترها و معیارهای امتیازآور برای هیئت علمی شدن رو بشناسه 2- فعالیت هاش رو مرتب با اون معیارها تطبیق بده 3- بقیه فعالیت هایی که در این راستا نیستند رو بیش از حد و زمان خودش بها نده. مثلا یکی از پارامترها، توصیه نامه علمی هست. برای این معیار شما باید از اساتیدی که در رشته و گرایش مورد نظرتون باهاشون درس دارید و شما رو تایید می کنند حتما توصیه نامه علمی در زمانی که خودتون مناسب می دونید، دریافت کنید. یا معیار دیگه داشتن مقاله (یا اثر هنری قابل اعتنا) هست. پس باید همکاری در تدوین و ترجمه مقاله یا اثر هنری جدی رو توی برنامه تون قرار بدید. معیار دیگه، داشتن طرح درس هست: از هر موقعیتی برای تدریس آزمایشی در حد خودتون(مثلا حل تمرین یا کلاس آزاد و...) استفاده کنید. و از این قبیل موارد... توضیح جامع این موارد در راهنمای جذب هیئت علمی(بالا داخل متن) هست که توصیه میشه اون رو تهیه کنید. موفق باشید.
یکشنبه 7 ارديبهشت 1399
+
8
-
3
ارسال
پریسا:
سلام وقت بخیر من لیسانس حقوق از دانشگاه ازاد دارم میخاستم بدونم اگه کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور رشته جزا و جرم شناسی بخونم میتونم تو دانشگاه علمی کاربردی یا دانشگاه پیام نور استاد دانشگاه بشم
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399
+
0
-
0
ارسال
علی:
سلام بله احتمالش هست. ولی دقت داشته باشید رشته حقوق دکترا هم زیاد داره
یکشنبه 7 ارديبهشت 1399
+
1
-
0
ارسال
مهنا:
سلام من کارشناسی بهداشت عمومی دارم و برای ارشد قصد دارم اپیدمیولوژی بخونم ایا میتونم استاد دانشگاه بشم یا بهتر هست رشته دیگه ای ادامه بدم برای ارشد؟
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
+
1
-
0
ارسال
S:
سلام .من در دانشگاه علمی کاربردی حقوق میخونم.خیلی دوست دارم ارشد و دکتری رو ادامه بدم.سوالم اینه با مدرک کارشناسی از دانشگاه علمی کاربردی شانسی برای قبولی ارشد و استاد شدن در دانشگاه های دولتی رو دارم ؟:(
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
+
1
-
0
ارسال
مهدی:
سلام باید ادامه تحصیلتون حتما دولتی باشه
یکشنبه 7 ارديبهشت 1399
+
3
-
0
ارسال
S:
ممنون از راهنماییتون . ویه سوال دیگه اینکه ما کنکور کاردانی به کارشناسی رشته حقوق داریم؟
یکشنبه 7 ارديبهشت 1399
+
2
-
0
ارسال
نینا:
سلام من کارشناسی نساجی دارم با معدل ۱۸ارشد بیوتکنولوژی میخوانم و بنا به دلایلی مجبورم در شهری تحصیل کنم که گرایش دکتری بیوتکنولوژی ندارد و باید گرایش رو عوض کنم آیا بااین شرایط احتمال هیئت علمی شدن وجود داره با یه رزومه قابل قبول؟؟
چهارشنبه 28 اسفند 1398
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام. ابتدا اجازه بدید بهتون تبریک بگم که با کارشناسی غیر مرتبط در رشته سخت و پرطرفداری مثل بیوتک قبول شدید/ در مورد سوالتون: با رقابتی که الان هست، در صورت ادامه تحصیل در شاخه متفاوت کار برای شما که کارشناسی نساجی خوندید سخت میشه. اما این اصلا به معنی موفق نشدن نیست. همونطور که خودتون گفتید باید سعی کنید با تقویت رزومه و سایر فعالیت ها این نقص رو جبران کنید. اما چطور؟ اولا حتما باید در یک گرایش نزدیک به ارشد ادامه بدید تا حداقل حوزه تحصیلتون خیلی متنوع نشه. علاوه بر اون باید حتما فعالیت ها و علایق جنبی تون در راستای هدفتون (هیئت علمی شدن) باشه. یعنی حالا که شاخصها (چارچوب سوالات) جلسه ارزیابی متقاضی عضویت در هیئت علمی مشخصه، از هم اکنون شما باید به فعالیتها و علایقتون جهت بدید و امتیاز خودتون رو بالا ببرید. مثلا توصیه نامه از اساتید امتیاز داره پس ارتباطتون رو با اساتید مطرح رشته تون که سطح علمی شما رو تایید می کنند حداقل درحد احوالپرسی و حفظ احترام قطع نکنید. یا از همین الان با شناسایی گرایش دکترای مدنظرتون، محور فعالیت های علمی مثل مقالات و سمینارها و ترجمه و ... رو تا حد امکان با اون گرایش همسو کنید تا تمام فعالیتها و نتایج علمی تون رنگ و بوی اون شاخه رو داشته باشه و نمونه هایی از این قبیل. ضمنا شاخص هایی که گفته شد توی فایل راهنمای استاد دانشگاه هست که با کلیک روی تصویر کتاب بالا (داخل متن) برای دانشگاههای دولتی و باکس سبز (برای دانشگاه آزاد) قابل دانلوده. پیشنهاد می کنم حتما تهیه کنید. موفق باشید
پنجشنبه 29 اسفند 1398
+
1
-
0
ارسال
حورا:
وقت بخیر. من کاردانی و کارشناسیم رو در دانشگاه غیر‌انتفاعی با معدل بالای ۱۹ گذروندم اگر برای ارشد هم در دانشگاه غیر انتفاعی و البته با نمرات بالا قبول بشم امکان اینکه برای حق التدریسی اقدام کنم وجود داره؟ چقدر شانس دارم؟
سه شنبه 20 اسفند 1398
+
1
-
0
ارسال
اشکان:
سلام اگه صرفا با ارشد بخواهید تدریس کنید به شرط داشتن معدل خوب می تونید صرفا برای حق التدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و یا دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنید. شانستون بستگی به رزومه و مهارت کلاس داری و روابط عمومی و ... داره ولی کلا برای حق التدریس در دانشگاههای غیر دولتی با معدل خوب و شرایط علمی مناسب زیاد سخت نیست
پنجشنبه 22 اسفند 1398
+
0
-
0
ارسال
رونی جان:
من لیسانس عمران از دانشگاه رازی کرمانشاه و فوق لیسانس آب و فاضلاب از دانشگاه تهران دارم و الان دانسجو دکترای عمران محیط زیست دانشگاه تربیت مدرسم... میخواستم تدریس رو به صورت حق التدریس شروع کنم تو هر دانشگاهی. بهم گفتن باید ID کارت مدرسی بگیرم، میخواستم شرکت کنم اما حداقل سن شرکت 28 بود و من 23 سالمه الان باید چکار کنم برای شروع تدریس؟
جمعه 25 بهمن 1398
+
4
-
2
ارسال
تانیا:
وقتتون بخیر میخواستم بدونم که برای استاددانشگاه شدن و عضو هیات علمی از طریق رشته انسانی چه کاری باید انجام داد و توی کنکور چه رتبه ای رو باید بیاری تا دولتی قبول بشی
شنبه 12 بهمن 1398
+
0
-
0
ارسال
مینو:
سلام. فرقی نداره در کدوم رشته دانشگاهی قبول میشید ولی این مهمه که در اون رشته جزو بهترین ها باشید. رتبه های مورد نیاز برای قبولی در دانشگاههای دولتی رو هم باید از سایتهای تخصصی کنکور جویا بشید. موفق باشید.
جمعه 18 بهمن 1398
+
1
-
2
ارسال
موسوی:
سلام.دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه یزد هستم و شدیدا به تدریس علاقه مندم. میخواستم ببینم اگر ارشد و دکتری رو در دانشگاه امیرکبیر بخونم چقدر احتمالش هست واسه استاد شدن؟ چه چیزایی امتیازه واسه استاد شدن؟
یکشنبه 24 آذر 1398
+
7
-
3
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست گرامی. گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در یکی از دانشگاه های معتبر(و چه خوب که امیرکبیر باشه) شرط اولیه و لازم برای استاد دانشگاه شدنه. سایر پارامترها به توانمندیها و استعداد خود شما برمی گرده. معمولا کسی که دو مقطع ارشد و دکترا رو توی دانشگاه تیپ 1 میخونه شانس بسیار بالایی برای استاد دانشگاه شدن داره. توضیح کامل موارد امتیازآور رو می تونید توی راهنمای استاد دانشگاه (لینکهای داخل متن بالا) مطالعه کنید. موفق باشید.
پنجشنبه 28 آذر 1398
+
4
-
2
ارسال
بردیا موسوی:
سلام ببخشید میخاستم بدونم با ارشد ریاضیات کاربردها دانشگاه دولتی تبریز میتونم استاددانشگاه شم؟
جمعه 24 آبان 1398
+
2
-
3
ارسال
فاطمه:
سلام ایا با داشتن مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا دانشگاه خوارزمی ،امکان استاد دانشگاه شدن وجود دارد ؟
شنبه 4 آبان 1398
+
3
-
4
ارسال
حدیث:
سلام من لیسانس بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستم خواستم بدونم با مدرک ارشد اپیدمیولوژی میتونم در دانشگاه تدریس داشته باشم؟
پنجشنبه 25 مهر 1398
+
7
-
6
ارسال
هومان:
سلام میخواستم بدونم کسی که مدرک کارشناسیشو تو دانشگاه ازاد گرفته باشه ولی مدرک کارشناسی ارشد .دکترا تو دولتی تو رشته روان شناسی میتونه بشه استاد؟
چهارشنبه 24 مهر 1398
+
10
-
7
ارسال
نازنین:
آیا با ارشد میکروب شناسی میشه استاد دانشگاه شد و ثبت نامش چطور هست کجا باید اسم نویسی بشه... و یا میشه که رشته میکروب شناسی رو با همین مدرک ارشد به دانشگاهی ک نداره اورد و اونجا تدریس کرد؟
جمعه 12 مهر 1398
+
4
-
0
ارسال
امیر:
سلام نه متاسفانه. البته این دوره(شهریور) دانشگاههای دولتی ارشد میکروب نیاز نبود شاید در دوره های بعد باشه/ ثبت نام در سامانه مخصوص جذب انجام میشه. اطلاعات کامل برای نحوه کار رو میتونید توی راهنمای استاد دانشگاه توی متن (راهنمای جذب وزارت علوم) بخونید
شنبه 13 مهر 1398
+
2
-
3
ارسال
مهسا:
ایا باداشتن دکتری مترجمی زبان خارجی می توان استاد دانشگاه شد
چهارشنبه 10 مهر 1398
+
9
-
2
ارسال
رامین:
سلام بله بخشی از نیاز دانشگاهها همین رشته است
پنجشنبه 11 مهر 1398
+
1
-
0
ارسال
عرفان یوسفی:
سلام ممنون که به سوالای قبلیم پاسخ دادین :) میخواستم بدونم با چه مدرکی میشه تو دانشگاه،بصورت حق التدریس درس داد؟با کارشناسی میشه؟ و اینکه حقوق حق التدریسی تقریبا چنده؟ مثلا برا رشته ی علوم دامی؟
دوشنبه 1 مهر 1398
+
21
-
3
ارسال
رامین:
سلام. خیر با کارشناسی نمیشه و برای اکثر رشته ها دکترای تخصصی مورد نیازه. / حقوق مدرس بستگی به میزان ساعات تدریس داره و مبلغ هرساعت هم بسته به شهر و دانشگاه و مدرک و رشته و ... متفاوته. حتی دو دانشگاه با مبالغ حق التدریس یکسان، ممکنه با تاخیر قابل توجه در پرداخت ها ارزش متفاوتی ایجاد کنند.
یکشنبه 7 مهر 1398
+
3
-
3
ارسال
Nima013:
سلام وقتتوگ بخیر پوزش که مزاحمتون میشم من سوالم اینه که اگه ی نفر دبیری ریاضی تو کنکور سراسری قبول بشه و بعد از گذروندن لیسانس بره وارد مدرسه بشه، میتونه واسه ارشدش مهندسی هم بخونی یا دولت اجازه نمیده؟ دولتی یا غیر دولتی فرقی نمیکنه
پنجشنبه 28 شهريور 1398
+
4
-
1
ارسال
عرفان یوسفی:
سلام وقت بخیر . آیا کسی که مثلا توی دانشگاه آزاد یا پیام نور مدرک گرفته میتونه تو دانشگاه سراسری تدریس کنه یا بالعکس؟ خیلی ممنون
پنجشنبه 28 شهريور 1398
+
4
-
4
ارسال
رامین:
سلام. این موضوع منع قانونی نداره و فی نفسه مشکلی ایجاد نمی کنه ولی چون رقابت فشرده هست، ذهنیت اولیه به سمت اولویت دادن به فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی هست مگر این که رزومه و توانایی شما چیز دیگه ای رو نشون بده. البته در مورد فارغ التحصیلان پیام نور به علت نوع خاص نظام آموزشی اون، کار به مراتب سخت تره.
یکشنبه 31 شهريور 1398
+
4
-
2
ارسال
عرفان یوسفی:
سلام خسته نباشید . میخواستم بینم توی رشته علوم دامی با چه مدرکی میشه مدرس دانشگاه شد ؟ و با چه مدرکی استادیار یا استاد دانشگاه؟
پنجشنبه 28 شهريور 1398
+
0
-
2
ارسال
رامین:
سلام. داشتن مدرک دکترای تخصصی برای تدریس به صورت عضو هیئت علمی الزامی هست. / استادیار و استاد مراتب عضو هیئت علمی هست که به مرور و بر اساس یکسری امتیازات حاصل میشه و به مدرک به شکلی که منظور شماست ربطی نداره...
یکشنبه 31 شهريور 1398
+
1
-
0
ارسال
میترا:
سلام من اموزش ابتدایی قبول شدم امکانش هست بعد ار اتمام تحصیل دوره ی 4 ساله بخونم واسه ارشد الی دکتری یا حتما باید تعهد خدمتمو که دوره ی پنج سالست تموم کنم واسه استاد دانشگاه شدن؟
پنجشنبه 28 شهريور 1398
+
0
-
0
ارسال
مهدی:
سلام . شما اگه به تدریس توی دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش فکر کنید مشکلتون حل میشه
یکشنبه 31 شهريور 1398
+
1
-
2
ارسال
ایمان صادقی:
با سلام واحترام دانشجوی دکتری ترم اول رشته ریاضی محض هستم. در نظر داشتم از نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99 فرم تدریس حق التدریسی را پر کنم. آیا دانشگاه هایی هستن که به دانشجویان دکتری، دروسی بصورت حق التدریسی را واگذار کنند؟ آیا برای تدریس حتما باید از دکتری فارغ التحصیل شد؟ اگر امکان باشد به تفکیک دانشگاه ها (دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی و...) توضیح دهید. با تشکر
چهارشنبه 27 شهريور 1398
+
3
-
1
ارسال
رامین:
سلام. بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیلتون پاسخ متفاوت هست. اصولا نه به این سرعت اما بعدا در طول تحصیل، ممکنه تدریس چند واحد بر اساس نیاز و ضرورت به شما داده بشه. روابط شما با اساتید گروه، فعالیتهای جنبی، رزومه شما و حتی روحیه و تیپ شخصیتی تون در کنار اراده و میزان تلاش و سماجت شما و مواردی از این دست تعیین کننده است. به هر حال سعی کنید حتی در قالب حل تمرین و اداره بخشی از کلاس و همکاری بدون دریافت وجه و... به هر شکل ممکن فعالیتتون رو از یک نقطه شروع کنید و توسعه بدید...
یکشنبه 31 شهريور 1398
+
0
-
1
ارسال
آرزو:
اگه کسی علوم آزمایشگاهی بخونه،میتونه در آینده استاد دانشگاه بشه؟!
چهارشنبه 27 شهريور 1398
+
2
-
1
ارسال
مهدی:
بله چرا که نه! به هر حال این رشته هم مدرس میخواد
یکشنبه 31 شهريور 1398
+
1
-
0
ارسال
شقایق:
با کارشناسی ارشد جغرافیا میشه تدریس کرد؟
چهارشنبه 27 شهريور 1398
+
1
-
0
ارسال
مهدی:
سلام تقریبا میشه گفت خیر
یکشنبه 31 شهريور 1398
+
1
-
1
ارسال
ملکی:
سلام من تازه دانشگاه فرهنگیان اموزش ابتدایی قبول شدم ایاامکانش هست که با گرفتن مدرک دکتری در اینده استاد دانشگاه شوم؟
سه شنبه 26 شهريور 1398
+
4
-
1
ارسال
مدرس دانشگاه:
سلام دوست عزیز. بله امکانش هست. بسته به این که نیروی رسمی آموزش پرورش شوید یا خیر راه های مختلفی برای تدریس در دانشگاه (اعم از دانشگاه های وابسته به آموزش و پرورش یا غیر آن) وجود دارد. در طول مدت تحصیل با جزئیات بیشتر آشنا خواهید شد.
سه شنبه 26 شهريور 1398
+
3
-
1
ارسال
زهراعسکری:
سلام واسه رشته حقوق باید چه مقطعی پایان رسانده باشم تا بتوانم تدریس کنم؟
چهارشنبه 20 شهريور 1398
+
0
-
0
ارسال
مهدی:
سلام الان دیگه تقریبا برای تمام رشته ها داشتن دکترا ضروریه. حقوق که جای خود...
جمعه 22 شهريور 1398
+
1
-
0
ارسال
مرتضی:
یعنی من با کارشناسی نرم افزار و ارشد مدیریت مالی نمیتونم تدریس کنم؟ حوزه ها متفاوت محسوب مشین؟
چهارشنبه 13 شهريور 1398
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
تشخیص تشابه و تفاوت رشته ها و گرایشها بحثی تخصصیه و در صلاحیت ما نیست . در هر صورت اولویت با افرادیه که رشته هاشون بیشترین انطباق رو داشته باشه. البته هیچ چیز مطلق نیست و ممکنه بر اساس نوع و سطح دانشگاه و میزان نیازی که داره، وضعیت سایر متقاضیان، رزومه فرد و سایر مهارت ها و توانمندیهاش، ارتباطاتی که داره و... کار به شکل دیگه ای پیش بره. شما هم میتونید شانستون رو امتحان کنید و از چند دانشگاه حضورا سوال کنید.
دوشنبه 18 شهريور 1398
+
2
-
0
ارسال
مرتضی:
ببخشید کارشناسی نرم افزار کامپیوتر دارم و ارشد مدیریت مالی خوندم ایا میتونم در دانشگاه های غیر انتفاعی تدریس کنم؟ ایا برای تدریس باید مدرک کاشناسی و کارشناسی ارشد یکی باشه؟!!!
سه شنبه 12 شهريور 1398
+
0
-
0
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. دوست عزیز همسان بودن حوزه علمی دو مقطع خیلی مهمه. حداقل باید حوزه های کاملا مشابه باشه
چهارشنبه 13 شهريور 1398
+
0
-
0
ارسال
آرش روحی:
با مدرک ارشد ریاضی کاربردی میشه استاد دانشگاه شد؟
شنبه 19 مرداد 1398
+
3
-
4
ارسال
امید:
سلام خیر
سه شنبه 29 مرداد 1398
+
0
-
2
ارسال
رصا مشهدی:
سلام لطفا با من تماس بگیرید یا شماره تماس یا وقت حضوری بدهید ...
پنجشنبه 17 مرداد 1398
+
0
-
4
ارسال
کارشناس سایت:
سلام دوست عزیز فعلا خدمات مشاوره تلفنی نداریم.موفق باشید.
پنجشنبه 17 مرداد 1398
+
0
-
2
ارسال
Sama:
سلام خسته نباشید‌.من کارشناسی مدیریت صنعتی دارم..ولی برای ارشد قصد تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دارم در این صورت میتونم استاد دانشگاه بشم؟
شنبه 22 تير 1398
+
0
-
5
ارسال
جعفری:
من ترم اخر دانشجوی مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک دانشگاه ازادهستم.میخواستم بدونم ارشد چه رشته ای بخونم که بتونم روی استاد دانشگاه شدن حتی در مناطق محروم حساب کنم؟
سه شنبه 11 تير 1398
+
3
-
5
ارسال
نسرین:
سلام بنده کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی رو دارم و ترم آخر کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی هستم و تا دی ماه فارغ التحصیل میشم میتونم بهمن ماه برای استاد دانشگاه شدن اقدام کنم؟یک کتاب با کمک استادم نوشتم و مقاله هم دارم
سه شنبه 11 تير 1398
+
1
-
2
ارسال
علی:
سلام من کارشناسی بهداشت. ایمنی. محیط زیست خوندم ومعدل کارشناسی 19بوده واتش نشانم ومربی اموزش هستم. میتونم توی دانشگاه علمی کاربردی ابادان تدریس کنم
یکشنبه 2 تير 1398
+
0
-
3
ارسال
مهدی:
سلام. دانشگاه علمی کاربردی کلا متفاوته و در هر دوره ای هم با توجه به شرایط و نیازی که داره متفاوت اقدام می کنه. بهتره از واحد آبادان یا اهواز دقیقش رو بپرسید. این لینک هم شاید کمک کنه: (کپی کنید و در نوار آدرس مرورگرتون بازش کنید): http://tinyurl.com/y5hnw444
جمعه 7 تير 1398
+
0
-
2
ارسال
امیر:
سلام من کارشناسیم‌ زیست شناسی عمومی بود با معدل ۱۵/۵ الان دانشجو ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی ام اگه معدل ارشدم‌ رو بالای ۱۹ برسونم شانسی برای تدریس تو دانشگاه دارم؟ واینکه مدرک ایلتس چقدر تاثیر داره تو این موضوع و استخدام . ممنون
پنجشنبه 9 خرداد 1398
+
4
-
3
ارسال
کارشناس سایت:
سلام. با مدرک ارشد در این رشته نمیشه توی دانشگاه مدرس شد مگر به شکل ساعتی و صرفا در دانشگاههای مناطق محروم که احتمالا مد نظر شما نیست.
دوشنبه 13 خرداد 1398
+
3
-
2
ارسال
زهرا:
سلام من مدرک کارشناسی زلان وادبیات انگلیسی دارن میخواستم بدونم اگه ارشد بخوام تربیت بدنی بخونم ایا برای تدریس در دانشگاه پیام نور وازاد مشکلی ندارم ممنونم
سه شنبه 10 ارديبهشت 1398
+
3
-
5
ارسال
علیرضا:
سلام. چرا قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. الان دیگه با ارشد غیر همنام مطمئنا نمیشه مدرس شد.
یکشنبه 15 ارديبهشت 1398
+
2
-
2
ارسال
Nasseri:
با سلام و وقت به خیر. بنده ۴۵ ساله هستم. فوق دیپلم تربیت معلم و لیسانس جغرافیای انسانی دانشگاه آزاد و ارشد ژئوم ورفولوژی دولتی رو دارم. ۲۴سال سابقه ی تدریس جغرافیا و دو سال هم هست که مدیریت دبیرستان رو دارمـ میخواستم ببینم برای حق التدریسی توی دانشگاه های کرج یا تهران میتونم امیدوار باشم؟ چون قصد مهاجرت دارم به البرز. البته شرایط هیات علمی رو ندارم و فقط براز حق التدریسی میخوام اقدام کنم. تشکر. ممنون میشم اگر پاسخ بدید.
پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398
+
4
-
3
ارسال
علیرضا:
سلام. همانطور که احتمالا خودتون هم می دونید برای حق التدریس باید مستقیما با مراکزی که تمایل به همکاری دارید وارد مذاکره بشید. هر احتمالی وجود داره ... البته خیلی سخته . چون معمولا حق التدریس یا روی رابطه است یا شرایط فرد باید خیلی خوب باشه که بتونه بدون پارتی وارد بشه. اما با توجه به شرایط شما و سابقه مدیریت که اشاره کردید و البته رشته تحصیلی تون احتمال موفقیت وجود داره.
یکشنبه 15 ارديبهشت 1398
+
1
-
1
ارسال
باران:
با سلام. من به تازگی امسال ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد قزوین گرفتم البته مدرکم هنوز آماده نیست و معدلم هم نزدیک 16 است یک کم هم رزومه پژوهشی دارم اما متاسفانه چون شرایط سنی ام از حد مجاز دانشگاهها بالاتر رفته فکر کنم شانس کمی برای پذیرش دارم .با این تفاصیل خواهش مندم راهنمایی کنید ببینم می توانم با این شرایط و محدودیت ها هنوز استاد دانشگاه بشم ؟
شنبه 4 اسفند 1397
+
6
-
3
ارسال
میترا:
سلام وعرض ادب.من مدرک ارشددارم تازه فارغ التحصیل شدم.ولی رزومه پژوهشی ندارم.برای حق التدریس شانسی دارم؟وازچه طریقی بایدبرای حق التدریس پیام نوراقدام کنم؟معدل درپذیرش استادتاثیری داره؟
شنبه 1 دى 1397
+
26
-
15
ارسال
mفاطمه رضاپور:
با سلام سال ٨٦ مدرک فوق لیسانس گرفتم در هیت علمی دانشگاههای مختلف شرکت کردم ازمون علمی و گزینشی رو پذیرفته شدم اما چون معرف در سیستم دانشگاه ازاد نداشتم هیو علمی هم نشدم خودم رو راضی کردم به همین حق التدریسی، از سال ٨٥حی التدریس درس دادم متاب تالفی در زمینه طراحی الگوریتم دارم دکتری دانشگاه ازاد شرکت کردم سال ٩٠-٩١ در ازمون دکتری رتبه چهار اوردم اما اون موقع در جلسه مصاحبه معرف و اشنا هم نداشتم و با نهایت ناباوری قبول نشدم امسال در ترم جاری دروسی در دانشگاه داشتم فقط در یک دانشگاه تدریس می کردم که اواخر مهر متوجه شدم در سامانه ساجد که تازه به راه انداختن تایید نشدم لیانس دانشگاه بیام نور و فوق لیسانس دانشگاه ازاد با رتبه ورودی شش رو داشتم کلاسهام کنسل شد وو الان نهایت ناامیدی و سرخو دگی رو دارم که چرا همچنان در این سیستم کار می کردم و برای این سیستم منفعت می رسوندم حق الزحمه هر ساعت تدریسم حدود ده هزار تومان بود و در حالی که کارگر خونه ام سال قبل ساعای بیست تومان می گرفت سیستم دانشگاه ازا د و درجا زدن سیزده ساله من در این سیستم فقط بخدا می سپارم
شنبه 19 آبان 1397
+
13
-
5
ارسال
فرشته:
سلام دوستان من لیسانس مدیریت صنعتی دارم از دانشگاه روزانه وارشد مدیریت مالی از دانشگاه روزانه یزد چه مراحلی برا تدریس در دانشگاه باید طی کنم لطفا راهنماییم کنید .ممنون
شنبه 14 مهر 1397
+
22
-
13
ارسال
زهرا:
سلام دوست عزیز دقیقا منم لیسانس مدیریت صنعتی روزانه هستم مثل شما. اما در باره ارشد مدیریت مالی سوال دارم که ایا رشته خوب و بدردبخوری هست؟و اینکه سخته یا نه. چجوریه چون من این روزها برای انتخاب رشته ارشدم موندم که چی بخونم..ممنون میشم اگه کمکم کنید
پنجشنبه 19 مهر 1397
+
7
-
7
ارسال
محمود:
سلام اگه چند نوع دانشگاه بطور همزمان حق التدریسی تدریس کنی بیمه هاشون چطور جمع زده میشه مثلا آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی با هم
پنجشنبه 29 شهريور 1397
+
7
-
5
ارسال
نفیس:
سلام من مدرک کارشناسی و ارشد ادبیات را از دانشگاه دولتی گرفتم و اکنون دانشجوی دکتری ادبیات پیام نور تهران هستم که البته با کنکور و مصاحبه پذیرفته شده ام چون پیام نور در دکتری فراگیر ندارد میخواستم بدانم آیا میتوانم به صورت حق التدریس در دانشگاه ها ی پیام نور یا آزاد تدریس کنم و در آینده شانس هیات علمی شدن دارم در ضمن در حال حاضر ۳۸ سال دارم
یکشنبه 25 شهريور 1397
+
15
-
18
ارسال
علی:
با سلام خدمت شما. ببخشید بنده دانشجو ارشد ترم اول حسابداری هستم سن بنده ۲۹ سال هست وکارشناسی هم از دانشگاه علمی کاربردی رشته حسابداری خوندم با معدل ۱۵ ونیم . میخواستم ببینم تا فارغ تحصیلی ۳۱ ساله میشم آیا شانسی واسه تدریس دارم یا باید صبر کنم مدرک دکترا رو بگیرم؟ بعد میشه همزمان هم دانشجو دکترا بود وهم تدریس کنیم؟
پنجشنبه 4 مرداد 1397
+
31
-
17
ارسال
فاطمه:
سلام، برای تدریس در دانشگاه دولتی باید فارغ التحصیل در ارشد یا دکتری لزوما از دانشگاه دولتی باشیم؟
شنبه 19 خرداد 1397
+
23
-
8
ارسال
امیر:
سلام. معمولا بله
سه شنبه 22 خرداد 1397
+
3
-
1
ارسال
صبا:
با توجه به مزایای خاص هیأت علمی بودن، به جز داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا هیچ ملاک خاص دیگری برای هیأت علمی شدن نیاز نیست تنها کافی است آشنای معتبری داشته باشید که شما را دوست داشته باشد و بخواهد که شما هیأت علمی شوید همین. اگر این مورد را ندارید خودتان را خسته نکنید و به سراغ مشاغل دیگری بروید. باور نمی کنید؟ یک هیأت علمی صادق پیدا کنید چیزی جز این به شما نخواهد گفت.
دوشنبه 7 خرداد 1397
+
8
-
10
ارسال
مهر آرا:
سلام. اگرچه همه ساله افرادی بر اساس سیستم مورد اشاره شما وارد دانشگاهها می شوند و این روال، همیشه در دانشگاههای ما بوده، هست و خواهد بود اما افراد مستقل زیادی هم هستند که به اتکای دانش و توانایی خودشان جذب می شوند. من به شخصه چند نفر را می شناسم. البته من هم مثل شما از این نابسامانی و حق کشی دلگیرم...
شنبه 12 خرداد 1397
+
11
-
1
ارسال
مهری پدرام نیا:
ارشد روانشناسی تربیتی گرفتم خواهان تدریس ویا مشاوره می باشم...
سه شنبه 28 فروردين 1397
+
7
-
1
ارسال
کیا:
چرا میخوای ندریس کنی یا مشاوره بدی؟ فعل کاذب "میباشد" و مشتقات آن اشتباه فاحش است. با این اوضاع فقط بخ بیسوادها اضافه می کنی من جای تو بودم دستی یه چیزی از دولت میگرفتم که کار نکنم. خیر که نداری حداقل شر نرسان
سه شنبه 2 مرداد 1397
+
1
-
16
ارسال
mohadese:
سلام من دانشجوی رشته ی کارشناسی علوم تربیتی هستم میخوام ارشد و دکتری روانشناسی کودکان بخونم در آینده میشه استاد دانشگاه بشم مشکلی نیست ک تغییر رشته بدم؟
سه شنبه 28 فروردين 1397
+
9
-
8
ارسال
حامد:
سلام ببخشید میخاستم بدونم با چه سطح از مدرک نقاشی که از ی دانشگاه معتبر میگیریم میشه استاد هم؟ن دانشگاه شد و اینکه در امد استاد دانشگاه رشته نقاشی چقدره؟ درسته میگن خیلی خیلی کمه؟
یکشنبه 6 اسفند 1396
+
4
-
2
ارسال
رامین:
سلام . البته الان فوق لیسانس ها هم توی گروه هنر استاد دانشگاه میشن ولی تا چند سال دیگه با کمتر از دکترا نمیشه. استادها (یا بهتر بگیم هیات علمی های دانشگاه ) معمولا وضعشون خوبه. البته همیشه یه عده مدرسین ساعتی هستند که درآمدشون خیلی کمه.
چهارشنبه 9 اسفند 1396
+
7
-
3
ارسال
H_SH_0135:
سلام ، لطفا هرکی میدونه جواب بده ، لطف میکنید ، پس از مدارک دیپلم ، فوق دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و سپس دکتری هستش ، و مدرک بعدی را اگر اشتباه نکنم فوق دکتری می‌گویند ، خواستم بدونم بعد از فوق دکتری نام مقاطع تحصیلی دیگر چیست ؟؟ متشکرم
یکشنبه 6 اسفند 1396
+
6
-
5
ارسال
سعید:
رفیق دیگه بعدش باید بری سر کار! همون فوق دکتری را هم معمولا فقط پژوهشگران دنبالش می روند! اگر دنبال پژوهش و کار آکادمیک نیستی بعد از نهایتا فوق لیسانس برو سر کار، دکترا خوندن فقط وقت و هزینه را می گیره و هیچ نتیجه ای هم نداره
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
+
9
-
1
ارسال
نسیم:
سلام من کارشناسی رشته هنر اسلامی.گرایش نگارگری...28سالمه...رزومه نمایشگاهی و مسابقات هنری دارم.. ب مدت 6سال اموزشگاه. هنری تدریس کردم .میخواستم بدونم میتونم برای استاد دانشگاه اقدام کنم.. ممنون میشم بهم راهنمایی کنید...
یکشنبه 22 بهمن 1396
+
5
-
2
ارسال
مهرداد:
سلام خیر متاسفانه (مشکل مقطع تحصیلی)
جمعه 27 بهمن 1396
+
3
-
2
ارسال
منیژه:
سلام برای استاددانشگاه شدن بامدرک ارشدچه معدلی اکثراقابل قبول هست؟لطفاجواب بدین
یکشنبه 8 بهمن 1396
+
30
-
22
ارسال
رامین:
سلام بنده کارشناسی حسابداری دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی هستم آیا با توجه به اینکه تئ ارشد رشتم عوض شده میتونم برای استاد دانشگاهی اقدام کنم یا نه؟ چه مشکلاتی در سر راهم هست؟ بنده دو سال سابقه تدریس حسابداری و نرم افزار حسابداری در آموزشگاه هم دارم
دوشنبه 2 بهمن 1396
+
24
-
19
ارسال
حمید:
من لیسانس زیست دارم معدلم ۱۷.۵۰ می خواستم بدونم با این معدل بدون کارشناسی ارشدرو چی بخونم بهتره ممکن میشه راهنماییم کنید
جمعه 29 دى 1396
+
4
-
4
ارسال
danial:
سلام من دانشجوی ترم اخر ارشد حسابداری هستم که از هنرستان تا ارشد رشتم حسابداری بوده و 23 سالمه. فوق دیپلم رو از دانشگاه روزانه دولتی گرفتم و لیسانس و ارشد رو از دانشگاه غیر انتفاعی...میانگین معدلم از کاردانی تا ارشد 16/5 هست میخوام برای دکتری بخونم. ایا با مدرک دکتری میتونم توی دانشگاه های غیر انتفاعی یا ازاد تدریس کنم!؟ ایا امکانش هست که در حین درس خوندن برای دکتری تدریس هم بکنم؟
دوشنبه 25 دى 1396
+
12
-
11
ارسال
میترا:
سلام من لیسانسم رو خود دانشگاه تهران بودم بامعدل 17.ارشدم رو هم بامعدل 17 از غیرانتفاعی گرفتم.واسه حق التدریس این ترم جایی قبولم میکنن؟
دوشنبه 25 دى 1396
+
16
-
10
ارسال
محمد:
با سلام اگه لیسانس مهندسی برق قدرت از دانشگاه ازاد مرکز استان با معدل 17 و کارشناسی مهندسی برق قدرت از دانشگاه صنعتی جندی شاپور و دکتری هم از یک دانشگاه سطح 1 گرفته باشیم میشه امیدوار بود به هئیت علمی دانشگاه ازاد یا غیر انتفاعی ؟ تشکر
سه شنبه 19 دى 1396
+
8
-
9
ارسال
سارا:
سلام وقتتون بخیر من مقیم آلمان هستم مدارک سیکل پیش دانشگاهی رو از آلمان گرفتم و الانم سال اخر دبیرستانم و قراره کنکور بدم میخواستم بپرسم اگه من تو دانشگاه دولتی اینجا داروسازی بخونم ( دکتری داروسازی رو هم بگیرم ) میتونم بیام ابران به عنوان استاد دانشگاه کار کنم ؟ بعضیا هم میگن چون تحصیلکرده ی المان هستم فوق لیسانس هم برای استاد دانشگاه بودن کافیه درسته ؟ چون من نمیخوام تو غیر انتفاعی یا ازاد تدریس کنم میخوام تو دانشگاه های خیلی خوب ایران مشغول به کار بشم در ضمن قصد دارم همزمان با فوق لیسانس داروسازیم لیسانس پزشکی مولکولی رو هم بگیرم و بعد هم فوق لیسانس و دکتراش رو این میتونه به عنوان یه پونت مثبت در نظر گرفته بشه ؟ یا اینکه باید مدارک دیگه یی رو هم داشته باشم ؟ یه سوال دیگه ام دارم اگه کسی از طریق دانشگاه پیام نور بصورت غیرخضوری فلسفه و کلام اسلامی بخونه و بعد کارشناسی ارشد اخلاق اسلامی داشته باشه و دکتراش رو هم گرفته باشه میتونه به عنوان استاد دانشگاه کار کنه ؟ مثلا من میتونم همزمان استاد دانشگاه داروسازی و استاد اخلاق باشم ؟ ( باوجود داشتن تمام مدارک و ... ) یا اینکه امکانش نیست ؟ خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید
سه شنبه 19 دى 1396
+
13
-
19
ارسال
هانیه:
باسلام من دانشجوی ارشد رشته مدیریت بازرگانی هستم و علاقه زیادی با تدریس در دانشگاه دارم. می شه ازتون بپرسم که من باید چه کارهایی انجام بدم تا بتونم در دانشگاه تدریس کنم
چهارشنبه 13 دى 1396
+
17
-
9
ارسال
رامین:
سلام. به طور خلاصه اخذ مدرک دکترا و داشتن رزومه قابل قبول مطرحه
جمعه 15 دى 1396
+
4
-
1
ارسال
نسرین:
سلام من ارشد زبان انگلیسی خوندم اما معدل کارشناسی و ارشدم کمه ,میخوام دکترا شرکت کنم آیا امیدی برای عضو هیات علمی هست؟؟لطفا راهنمایی کنید؟؟؟
یکشنبه 10 دى 1396
+
8
-
2
ارسال
رامین:
باید دید منظورتون از کم چقدره؟و بعد برای دانشگاههای مختلف تفاوت داره (برای اینها همه توضیحات کاملی توی راهنما داده شده)... به هرحال از یه حدی کمتر (که شاید بشه گفت حدود معدل 16 هست) میتونه مشکل ساز بشه
جمعه 15 دى 1396
+
4
-
5
ارسال
Se:
سلام بنده کارشناس ارشد حسابداری از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران هستم. وا دانشجوی دکترب حسابداری دانشگاه آزاد هم هستم.ولی اصلا شانسی برای هیات علمی شدن ندارم.
شنبه 2 دى 1396
+
3
-
3
ارسال
مهرسا:
سلام ببخشید نگفتید چرا اصلا شانسی ندارید...
یکشنبه 3 دى 1396
+
9
-
5
ارسال
میثم:
سلام من ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه غیر انتفاعی دارم دو تا مقاله isi و 10 تا کنفرانس داخلی دارم آیا برای تدریس توی دانشگاههای غیرانتفاعی و ازاد شانسی برای من هست.
جمعه 24 آذر 1396
+
9
-
12
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 258961
5.4/10 (تعداد آرا 80 نفر )
Share