جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
آی تی، بهترین حوزه شغلی در سال 2015
در روزگاری که اوضاع و شرایط اقتصادی نامناسبی بر کشورهای مختلف دنیا سایه افکنده، داشتن یک شغل مناسب با درآمدی بالا یکی از آرزوهای همیشگی انسان‌هاست؛


آی تی، بهترین حوزه شغلی در سال 2015



در روزگاری که اوضاع و شرایط اقتصادی نامناسبی بر کشورهای مختلف دنیا سایه افکنده، داشتن یک شغل مناسب با درآمدی بالا یکی از آرزوهای همیشگی انسان‌هاست؛ برخی از تحلیل‌گران به برتری و مزیت‌های شغل‌های حوزه آی تی در سال ۲۰۱۵ میلادی پرداخته‌اند.

حوزه فناوری و اطلاعات، یکی از بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر بیشترین درآمدزایی و اشتغال را به خود اختصاص داده، در نتیجه شغل‌های حوزه آی تی در صدر توجهات قرار گرفته‌اند.



عصر امروز، عصر تکنولوژی نام گرفته در نتیجه شرکت‌هایی که در حوزه‌های فناوری، اطلاعات و تکنولوژی فعالیت دارند به مهندسان حوزه آی تی و افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند برای هموار کردن مطالبات خود نیاز دارند تا بتوانند پاسخگوی کاربران‌شان بوده و در عرصه رقابت نیز به کسب درآمد بپردازند. این مشاغل می‌توانند حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار یا آی تی را پوشش دهند. 

در سال های گذشته، دامنه کاری فعالان حوزه آی تی به نسبت امروز بسیار محدود بود و شاغلان این حوزه تنها در شرکت‌های آی تی فعال بودند. اما امروزه دامنه کاری فعالان حوزه آی تی بسیار گسترده شده و در تمامی شرکت‌ها، برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی، شرکت‌های دانش بنیان و ... حضور پررنگی از فعالان حوزه آی تی دیده می‌شود. برای مثال، در ثبت نام بیمه سلامت امریکا، سیستم‌های اطلاعاتی به دلیل هجوم زیاد کاربران دچار اختلالات شبکه‌ای شدند تا امر ثبت‌نام بیش از پیش زمان‌بر باشد.

در ابتدا و برای شروع هر کسب‌وکاری حداقل به یک مکان ثابت، تجهیزات، امکانات نیاز است. اما فعالان حوزه آی تی تنها با در اختیار داشتن یک سیستم رایانه‌ای و برنامه‌های مورد نیازشان می‌توانند درآمدهای هنگفت و بیشتری نسبت به سایر مشاغلی داشته باشند که با وجود اختصاص دادن مکان و سازمان‌های بزرگ درآمد چندانی ندارند. فعالان حوزه آی تی با وجود نداشتن مدرک یا تحصیلات آکادمیک می‌توانند با اشخاصی که تحصیلات آکادمیک دارند، برابری کنند. افرادی مانند زاکربرگ که تحصیلات خود را نیمه‌کاره رها کرد یا هکرهای نوجوان می‌توانند مثالی از این موضوع باشند. 

از حوزه های مختلف فعالیت در رشته آی تی در سال ۲۰۱۵ میلادی می‌توان به مواردی مانند مهندسی سخت‌افزار، نرم‌افزار، گرافیک، آی تی، پشتیبانی شبکه، امنیت شبکه، کارمندان حوزه اطلاعات و ... اشاره کرد.


برای آشنایی بیشتر با مشاغل حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات کلیک کنید



منبع : http://www.aftana.ir




 
منبع :  http://www.aftana.ir    |    1393/12/18

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 3937
5.6/10 (تعداد آرا 45 نفر )
Share