جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
آشنایی با اولین مدرسه هوانوردی دختران
دبیرستان آسمان محل آموزش دخترانی است که یا علاقه به پرواز دارند یا دنبال رشته تحصیلی متفاوتی هستند و می‌خواهند کاری انجام دهند که دیگران آن را انجام نداده‌اند. سیمین طاهری از خلبان‌های معروف کشور دانش آموخته دبیرستان آسمان است.


گزارش تصویری از اولین مدرسه هوانوردی دختران


مقدمه: مشاغل هوایی همواره طرفداران خاص خود را دارد. ما تا کنون در بخشهای مختلفی به توضیح برخی از این مشاغل (مهمانداری هواپیما در این صفحه ، خلبانی هواپیما در این صفحه و کارشناس مراقبت پرواز در اینجا) پرداخته ایم و یک راهنمای شغلی جذاب نیز برای ورود به شغل مهماندار هواپیما و موفقیت در آزمون ورودی در لینک زیر ارایه کرده ایم. پیشنهاد می کنیم حتما صفحه زیر را ببینید تا با جزئیات بیشتر آشنا شوید:
اما در راهنمای شغلی مهماندار هواپیما ضمن اشاره به نام مدرسه هوانوردی دخترانه آسمان، اشاره کرده ایم که این مدرسه جزو معدود مدارس دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است.

سایت "خبر8" مدتی قبل گزارشی تصویری از این مدرسه منتشر کرده بود که در اینجا نگاهی به آن خواهیم داشت. به خاطر داشته باشید که ورود به مشاغل هوایی و کسب موفقیت در آنها نیازمند داشتن ویژگی های خاص از جمله داشتن روحیات ویژه، صبوری در عین ماجراجویی و پذیرش این شغل از سوی خانواده است. علاوه بر آن در بسیاری از مشاغل این گروه داشتن ویژگیهای جسمی و آناتومی خاص(قد، وزن،...) اهمیت زیادی دارد. پس اگر علاقه مند به مشاغل دنیای پرواز هستید، حتماً بررسی و تحقیق لازم را قبل از ورود به دنیای هوانوردان انجام دهید.

 

درباره مدرسه هوانوردی آسمان

مدرسه هوانوردی آسمان اولين هنرستان هوانوردي دختران در کشور است که دختران دانش اموز را برای تحصیل در رشته های خلباني P.P.I، اويونيک (الکترونيک هواپيما)، مهمانداري، تعمير و نگهداري، مراقبت پرواز در سطح کارداني و سپس کارشناسي آموزش می‌دهد.

 مدرسه دخترانه هوانوردی آسمان، سال 1383 برای اولین‌بار در مقطع هنرستان و برای دانش‌آموزان دختر، آغاز به‌کار کرد. هر سال 30 تا 40 دختر به دبیرستان آسمان وارد می‌شوند؛ دخترانی که یا علاقه به پرواز دارند یا دنبال رشته تحصیلی متفاوتی هستند و می‌خواهند کاری انجام دهند که دیگران آن را انجام نداده‌اند. تاکنون تعدادی از این دختران وارد رشته خلبانی شده‌اند که یکی از آنها سیمین طاهری از خلبان‌های معروف کشور است. پس از آسمان با فاصله زمانی طولانی و در سال 1390 مدرسه فراز در تهران برای دختران آغاز به‌کار کرد.

همچنین مدارس بلندپرواز در مشهد و آفاق در شیراز به آموزش هوانوردی دختران اختصاص دارند. ازطرفی مدارس موج کوتاه قرن و مروارید آسمان کویر در قم نیز هم دختران و هم پسران را تحت آموزش قرار می‌دهند. عکس های مهدی دهقانی از این مدرسه هوانوردی را در زیر می بینید.


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران





مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران



مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران

مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران


مدرسه هوانوردی و خلبانی دختران

 
1394/5/12

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
s:
سلام من کنکور ریاضی دادم و رتبه ام 8000 شد و به دانشگاه نرفتم به خاطر علاقه ای که به خلبانی داشتم و میخواستم راهی پیدا کنم که به ارزوم برسم میشه کمکم کنید همه میگن دختر هستمو راهی برام وجود نداره
دوشنبه 27 مهر 1394
+
5
-
0
ارسال
مینا:
سلام. همه راههای زندگی که از دانشگاه نمی گذره. حتی برای دختر خانمها. حالا خلبانی هم نشد خیلی مشاغل و مهارتها هست که نیاز به مدرک دانشگاهی نداره و با گذروندن دوره های آموزشی می تونی توی اون زمینه ها مهارت کسب کنی. توی اینترنت مثالهاش زیاده. تقریبا همه دوره های هنری مثل: خیاطی، آشپزی، طراحی و نقاشی،سفره آرایی،آرایشگری، گلدوزی، هنرهای نمایشی،موسیقی، عکاسی و ... همینطور مشاغلی مثل مهمانداری، مترجمی، نویسندگی و... هم هست . کلا اگه جستجو و مطالعه ات رو بیشتر کنی شاید به موضوعات دیگه ای هم علاقه پیدا کنی.
پنجشنبه 30 مهر 1394
+
3
-
4
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 4547
7.6/10 (تعداد آرا 5 نفر )
Share