جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
محمد:
با سلام میخواستم بدونم اگه کسی به علوم آزمایشگاهی علاقه داشته باشه با توجه به وضعیت بد شغلی و اقتصادی ای که داره چه رشته ای رو انتخاب کنم یا چه رشته ای با این رشته شباهت داره؟؟
یکشنبه 21 بهمن 1397
+
4
-
3
ارسال
meysam:
چرا دروغ میگید حقوق یه کارشناس آزمایشگاه با حقوق یه افغانی که تو ساندویچی کار میکنه برابری میکنه ما آزمایشگاهیان مظلوم ترین و ستم دیده ترین کارکنان ایران هستیم ما شدیم رعیت هایی که زیر دست اربابان پست و نامرد کار میکنیم و هیچ حقی برای ما قائل نیستند
پنجشنبه 22 شهريور 1397
+
25
-
12
ارسال
شقایق:
من امسال کنکوردادم رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه دولتی اراک قبول شدم اینجا همه از علوم آزمایشگاهی بد نوشتن من دارم سکته میکنم توروخدا ینی اینقدر بده؟؟
چهارشنبه 21 شهريور 1397
+
16
-
13
ارسال
محقق:
ازمایشگاههایی مشهور و پردرامد میشوند که توسط استاد دانشگاه تاسیس شده باشد،پس تمام تلاشتان را بکنید تا استاد دانشگاه شوید و بعد ازمایشگاه بزنید
شنبه 15 ارديبهشت 1397
+
3
-
7
ارسال
الارا:
دوستان عزیز جهت انتخاب رشته به عنوان کارشناس علوم ازمایشگاهی توصیه میکنم سایر رشته ها رو انتخاب نمایید.متاسفانه بازار کار رشته یما صفر می باشد. و مراکز خصوصی با حقوق وزارت کار حساب می کنند.
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
+
8
-
3
ارسال
محسن:
بنده 21 سال سابقه دارم وفوق دیبلم و مسلط به تمام بخشها هستم دربخش خصوصی باتوجه به جاهای مختلف که کار کردم قانون کار وحداقل دستمزد اعلامی وزارت کار شامل کارکنان میشود و تفاوت جزیی هم بعلت سابقه یا مدرک مقاطع هست درهرحال فعلا حقوق همان حقوق اداره کار هست ازنظر تاسیس شرایط سخت و هزینه ها بالاست و در این دوسال حدود 90 ازمایشگاه درسطح کشور ورشکست و تعطیل شدند در هرحال کسی که وارد این عرصه میشود باید باتحقیق بیشتر برود و اکنون هیچ امتیازی بین این رشته و بقیه رشته ها نیست
یکشنبه 1 بهمن 1396
+
8
-
1
ارسال
مسلم:
سلام من رشته‌ علوم آزمایشگاه ارشد میکروب‌ پزشکی‌ آیا‌ در این مقطع‌ کار‌ براب‌ من‌ وجود‌ دارد یا نه‌ممنون‌ میشم‌ جواب بدین.با تشکر
جمعه 3 آذر 1396
+
14
-
8
ارسال
دکتر:
ممنون خیلی کمکم کرد. اگر امکانش هست شغل مسئول فنی آزمایشگاه را نیز بررسی کنید. با تشکر
شنبه 8 مهر 1396
+
4
-
7
ارسال
محسن:
اصلا رشته خوبی نیست.من که این رشته رو خوندم راضی نیستم.کار تو بخش خصوصی هم واقعا زجرآوره انگار که برده اون آزمایشگاهی.پشیزی حقوق و بدون احترام.
یکشنبه 16 آبان 1395
+
19
-
15
ارسال
هانیه:
سلام میخواستم بدونم برای تاسیس آزمایشگاه باید رشته ی پزشکی برویم یا از راه رشته ی علوم آزمایشگاهی هم میتوان ازمایشگاه تشخیص طبی دایر کرد؟ممنون میشم پاسخ بدید
دوشنبه 12 مهر 1395
+
29
-
26
ارسال
سینا:
لطفا جوابمو بدین امسال توی دفترچه انتخاب رشته کنکور رشته میکروبیولوژی حذف شد می شه که توی گرایش های علوم ازمایشگاهی این رشته رو ادامه داد؟ منظورم اینه که ایا در گرایش های ارشد هم حذف خواهد شد؟
شنبه 10 مهر 1395
+
3
-
4
ارسال
مینا:
دوستان به نظر شما علوم آزمایشگاهی بهتره یا علوم تغذیه؟؟؟
چهارشنبه 10 شهريور 1395
+
9
-
11
ارسال
یاسر:
سلام متوسط درآمد کارشناسی ارشدعلوم آزمایشگاهی چنده؟
سه شنبه 9 شهريور 1395
+
42
-
28
ارسال
امیر:
سلام ،با تشکر از توضیحات خوبتون ولی من بین دو رشته ی کاردرمانی و علوم آزمایشگاهی موندم ،باید انتخاب رشته کنم تا آخر هفته،به نظر شما کدام بهتر است؟؟
یکشنبه 24 مرداد 1395
+
6
-
6
ارسال
سعید:
با سلام و ممنون از سایت مفید و کاربردی شما. برای تاسیس آزمایشگاه و اخذ مجوز از کجا باید شروع کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاس
جمعه 4 تير 1395
+
13
-
7
ارسال
علیرضا:
سلام. اگه شرایط لازم رو که توی متن بهش اشاره شده دارید باید به وزارت بهداشت یا اداره بهداشت (برای شهرستانها) مراجعه کنید.
چهارشنبه 9 تير 1395
+
4
-
4
ارسال
فرزانه:
سلام میخواستم بدونم برای رشته ی بیوشیمی چ مدت باید کارآموزی بگذرونیم ب من گفتن مدتش ۲ساله میخواستم ببینم درسته یانه لطفا راهنماییم کنید
سه شنبه 25 خرداد 1395
+
12
-
6
ارسال
امین:
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم چطور از هماتولوژی به انکولوژی باید گرایش پیدا کرد
سه شنبه 11 خرداد 1395
+
2
-
3
ارسال
نوید:
سلام. انکولوژی توی ایران فوق تخصص رشته پزشکیه. یعنی پزشک عمومی ۴ سال دوره تحصیلی تخصص داخلی و اخذ بورد تخصصی گذراندن ۳ سال دوره فوق تخصصی انکولوژی. فکر نکنم راه دیگه ای داشته باشه.
شنبه 15 خرداد 1395
+
4
-
2
ارسال
نهال:
سلام،خسته نباشید خواستم بگم رشته ارشد بیوشیمی بالینی همزمان با دوران دانشجویی حقوق داره?!یا بعداز گذروندن دوران ارشد طرح داره?و با ادامه دادن این رشته میشه آزمایشگاه زد?
دوشنبه 3 خرداد 1395
+
14
-
15
ارسال
F.m:
سلام.من کارشناسی علوم آزامایشگاهی دارم.میخوام بدونم چطوری میتونم برای رفتن به کشورهایی که به رشته من نیاز دارند اقدام کنم؟به چه چیزهایی نیاز؟
جمعه 22 آبان 1394
+
14
-
10
ارسال
شهرزاد:
سلام‌خسته نباشید..توی توضیحات متظور از کارشناس ارشد بالینی دقیقا کدوم رشته هستش؟
جمعه 8 آبان 1394
+
5
-
4
ارسال
مینو:
رشته های علوم پزشکی به دو دسته اصلی: علوم پایه (مثل فیزیولوژی، تغذیه، ژنتیک، فیزیک پزشکی و...) و بالینی(مثل بیوشیمی بالینی، فیزیوتراپی، رادیوتراپی، فوریتها و... ) تقسیم میشن. برای کار توی بخشهای درمانی و تشخیصی مدرک بالینی مورد نیازه و مدارک علوم پایه به کار تدریس و پژوهش میاد. البته استثنا هم دیده میشه.
یکشنبه 10 آبان 1394
+
3
-
1
ارسال
لهاسا:
سلام , من لیسانس زیست شناسی گرایش عمومی دارم ولی متاسفانه کسی این رشته رو به حساب نمیاره و هیچ جا استخدامی نداره , نه آموزش پرورش نه آزمایشگاهها , زمانی که من کنکور میدادم و این رشته رو انتخاب کردم بازارکارش خیلی بهتر بود یعنی حدود ده سال پیش ولی الان افتضاحه , دلیلش چیه ؟ میشه راهنمایی بفرمایید من کجا باید دنبال کار مرتبط با رشته م باشم ؟؟ ممنون
یکشنبه 27 ارديبهشت 1394
+
22
-
16
ارسال
ستاره:
رشته علوم آزمایشگاهی رشته خیلی جذابیه و درسهایی ک در دوران کارشناسی گذرانده میشه بسیار شبیه علوم پایه پزشکی است ولی این رشته در کشور ما جایگاه مناسبی نداره و همینطور از حقوق و مزایای خوبی هم برخوردار نیست.
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394
+
15
-
9
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. ممنون از ابراز نظرتان . از 20 فروردین و طبق وعده و اعلام قبلی در باکس سمت راست صفحات، نظرات و پرسشها را در تالار گفتگو پیگیری خواهیم کرد تا امکان مشارکت و تبادل نظر و تجربه برای همه دوستان مهیا شود. جایگاه این رشته و شغل های مرتبط آن در تالار آماده انعکاس نظر دوستان است. خوشحال می شویم شما هم در آنجا به جمع ما بپیوندید و نظر خودتان را مطرح کنید. موفق باشید.
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394
+
5
-
3
ارسال
سروش:
سلام .از تمام دوستانی که شناختی از میکرو و علوم ازمایشگاهی دارند با شماره 09386994804تماس بگیرند تا من بتونم با انها مشورت کنم در مورد انتخواب رشته
سه شنبه 25 فروردين 1394
+
3
-
3
ارسال
فاطما:
با سلام میخواستم بدونم این ارقامی که گذاشتید در انگلستان به همین صورت واقعا درامد علون ازمایشگاه ؟
شنبه 22 فروردين 1394
+
5
-
5
ارسال
دبیر گروه شغل و بازار کار:
با سلام . بله این ارقام دقیقا از مراجع رسمی کشورها استخراج شده است و دقیق است.
یکشنبه 23 فروردين 1394
+
3
-
2
ارسال
امین:
سلام من پیش دانشگاهی هستم و خرداد باید کنکور بدم تمام این مدت درس خواندن به فکر قبولی در رشته علوم ازمایشگاه بودم ولی الان شک دارم ازمایشگاه بخونم یا پرتو شناسی
دوشنبه 17 فروردين 1394
+
1
-
3
ارسال
الارا:
سلام دوستان من ارشد بیوشیمی هستم کارشناس علوم ازمایشگاهی واقعا بازار کار افتضاح و ایندتون رو خراب نکنید.
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
+
0
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام و آرزوی موفقیت برای شما. هر دو رشته رشته های خوبی هستند اما برای افراد مختلف شرایط و گزینه مناسب بر حسب عوامل فردی و محیطی متفاوت است و لذا پیشنهاد ما مطالعه مقاله "راهنمای گام به گام انتخاب رشته و شغل" از باکس سمت راست همین صفحه و تهیه راهنمای مربوطه است. همچنین اگر تمایل دارید سوالتان را در انجمن مطرح کنید تا دوستانتان هم با نظراتشان شما را یاری کنند.
سه شنبه 18 فروردين 1394
+
2
-
1
ارسال
zahra:
سلام شما آینده ی شغلی و مالی دکترای هماتولوژی را بهتر می دانید یا داروسازی را؟؟؟
جمعه 22 اسفند 1393
+
6
-
6
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. بسته به شرایط و اهداف شما ممکن است هرکدام اولویت یابد اما در شرایط برابر از نظر ما هماتولوژی بهتر است.(همانطور که گفته شد، این پاسخ خیلی کلی است و شاید دقیقتر و بهتر این باشد که ما اصلاً به یک رشته خاص اشاره نکنیم. در این خصوص بحثهای فنی مهمی وجود دارد که ناظر به شرایط افراد و عوامل محیطی است و در "راهنمای گام به گام انتخاب شغل و رشته تحصیلی" که به تازگی به علاقه مندان عرضه کرده ایم، به طور مفصل توضیح داده ایم. پیشنهاد می کنیم اگر در انتخاب مناسب جدی هستید، حتماً این راهنما را از فروشگاه تهیه فرمایید و یا برای اطلاعات بیشتر روی باکس سمت راست بالای همین صفحه کلیک کنید.)
شنبه 23 اسفند 1393
+
4
-
2
ارسال
زینب:
سلام . ایا با رشته ژنتیک میشه در ازمایشگاه تشخیص طبی فعالیت کرد؟ اگر میشه باچه درجه ای از رشته ژنتیک میتوان فعالیت کرد؟باتشکر
چهارشنبه 20 اسفند 1393
+
5
-
6
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
به صفحه ارشد ژنتیک انسانی و پاسخ نادر توجه کنید (دوست گرامی روزانه به ده ها سوال در صفحات مختلف پاسخ داده می شود. متأسفانه سیستم هنوز در مورد پیامهای تکراری شما اعلام خطا می کند. برای آخرین بار تقاضا می کنیم به عدم تکرار پرسش و نامها توجه نمایید. (سیستم نام زینب را برای شما درج و تأیید کرده است) در غیر اینصورت کلیه کامنتهای بعدی شما به طور خودکار حذف خواهد شد).
شنبه 23 اسفند 1393
+
4
-
3
ارسال
مریم:
سلام .رشته علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی یه رشته کاملا متفاوت هستن.من خودم کارشناسی علوم آزمایشگاهی بودم و الان دانشجوی میکروب شناسی. بچه های علوم آزمایشگاهی تمام مهارت های لازم در آزمایشگاه ( نمونه گیری ، هماتولوژی ، ایمنی وسرولوژی، بیوشیمی و....) را هم در طی تحصیل وهم در کارآموزی کسب میکنند.ولی رشته میکروبیولوژی فقط میکروب شناسی میدونند.
جمعه 25 مهر 1393
+
9
-
9
ارسال
گوهر:
اصلا اینجوری نیست که بچه های میکروبیولوژی فقط میکروب شناسی بدونن.اونا علوم پایه میخونن که از زیست و فیزیک و شیمی و ریاضی شروع میشه و به زیست های تخصصی تر ادامه پیدا میکنه مثل ویروس شناسی ایمنولوژی ایمونولوژی و ... که میکروب شناسی یکی از درسای ۳ واحدی دوره کارشناسیه.در نهایت شما میکروب شناس نیستید بلکه یک کارشناس میکروبیولوژی اماده کار در آزمایشگاهید.لطفا اگه نمیدونین اطلاعات غلط ندین.
دوشنبه 2 مرداد 1396
+
6
-
2
ارسال
الناز:
دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی با دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی چه تفاوتی داره؟
دوشنبه 21 مهر 1393
+
1
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
دوست گرامی دکتری حرفه ای همان دکتری عمومی و معادل فوق لیسانس است و فارغ التحصیلان رشته دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی در حقیقت مانند پزشکان عمومی در حوزه علوم آزمایشگاهی هستند در حالی که دکتری تخصصی مرتبه ای بالاتر است که از آن با عنوان (Ph.D ) نیز یاد می شود. نکته مهم این که هر دو مورد به دلایلی که در اینجا نمی گنجد، مدتهاست از مطالبات فعالان حوزه علوم آزمایشگاهی است و فعلاً نیز ارایه نمی شود. بنابراین تفاوتشان چندان مورد توجه نیست.
سه شنبه 22 مهر 1393
+
1
-
0
ارسال
شادی:
سلام من دانشجوی میکروبیولوژی هستم . علوم ازمایشگاهی با میکروبیولوژی از نظر کاری چه فرقی باهم دارن ؟ بازار کار کدوم بهتره ؟
چهارشنبه 9 مهر 1393
+
1
-
3
ارسال
ناهید:
به نظرم که با هم فرق زیادی نداره فقط باید حواست جمع باشه که اگه می خوای آزمایشگاه بزنی حتما برو رشته علوم آزمایشگاهی و تا دکتری ادامه بده و البته من شنیدم که فقط بچه هایی که ارشدشون رو توی دانشگاه های علوم پزشکی خوندند مجوز می دند. به نظر یه سری هم به فایل شرایط تأسیس آزمایشگاه بزن که تو این صفحه هم لینکش هست من فرصت نکردم دقیق بخونمش
پنجشنبه 10 مهر 1393
+
1
-
1
ارسال
فائقه یزدانی:
سلام من دانشجوی رشته ی سلولی مولکولی ام و ارشد میخوام ژنتیک پزشکی بخونم میخواستم بدونم شرایط کار چطور است
شنبه 29 شهريور 1393
+
2
-
1
ارسال
سادنا:
سلام. من خودم زیست خوندم و تحقیق کردم. بازار کار ژنتیک فعلاً خیلی خوبه و به همین خاطر رقابت هم خیلی وحشتناکه. بیشتر از نگرانی بازار کار باید نگران قبولی بود
دوشنبه 31 شهريور 1393
+
3
-
1
ارسال
هادی:
با سلام وخسته نباشید واقعا مطالبی که ارعه دادید خیلی مثمر ثمر بود مرسییییییی .اگه میشه مطللبی در مورد تحصیل دکترای رشته بیوشیمی بالینی درکشور هندوستان بدید ممنون میشم.
شنبه 29 شهريور 1393
+
1
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام و تشکر. متأسفانه فعلاً مقدور نیست اما پیشنهاد شما را به مدیران سایت منعکس می کنیم. موفق باشید.
یکشنبه 30 شهريور 1393
+
6
-
2
ارسال
ali:
من کارشناسی علوم آزمایشگاهی دارم. با 3 سال سابقه کار متوسط درآمدم حدود 800000 تومان است. در این کار باید مهارت کار با کامپیوتر و نرم افزارهای کنترل کیفی و ICDL را داشته باشی و با زبان انگلیسی تخصصی خود هم آشنا باشی. از طرفی چون اینکار با سلامت مردم در ارتباطه، باید دقت زیادی در کارت داشته باشی.
دوشنبه 28 بهمن 1392
+
53
-
22
ارسال
فرزانه:
سلام هشتصد هزار تومن واقعا؟تو آزمایشگاه خصوصی کار میکنید یا دولتی؟اگه سرمایه اولیه واسه تاسیسه آزمایشگاه داشته باشم شما پیشنهاد میکنید این رشته رو انتخاب کنم؟مجوزشو بهم میدن؟ممنون میشم جواب بدید
یکشنبه 6 تير 1395
+
7
-
4
ارسال
ناصر:
دوست عزیز این تاریخ کامنت دستمون علی مربوط به سال 92 هست ... فکر نمیکنم الان دیگه حقوق یک کارشناس آزمایشگاه 800 هزار تومن باشه! شرایط تاسیس آزمایشگاه هم توو همین سات قرار گرفته میتونید مطالعه بفرمایید. موفق باشید
سه شنبه 27 تير 1396
+
7
-
4
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 117431
5.3/10 (تعداد آرا 140 نفر )
Share