جستجو در مسیر ایرانی
10 شغلی که تا سال 2020، رشد انفجاری خواهند داشت
پیش بینی آینده به خصوص زمانی که امروزه هنوز با مسایل و تغییرات اقتصادی روبرو هستید، بسیار سخت است...

10 شغلی که تا سال 2020، رشد انفجاری خواهند داشت


پیش بینی آینده به خصوص زمانی که امروزه هنوز با مسایل و تغییرات اقتصادی روبرو هستید، بسیار سخت است. ولی پیش بینی آینده به معنای آن چیزی است که شما با ثبت نام در یک کالج، شروع یک کار جدید یا سرمایه گذاری روی مهارت های جدید به دست می آورید.

سرعت تغییردر مشاغل هم همگام با روند جهانی شدن و پیدایش تکنولوژی های دیجیتال، بسیار زیاد شده است. یک شروع خوب برای همگام شدن با این تغییرات، این است که وارد مشاغلی شویم که طبق پیش بینی ها در سال های آینده رشد زیادی خواهند داشت. مراکز آمار مربوطه اطلاعاتی را منتشر می کنند که در این راه می تواند به شما کمک کند. در کنار این کارفرماها نیز اغلب نوع مهارت های مورد نیاز خود را اعلام می کنند. به عنوان مثال طبق جدیدترین نظرسنجی بین کارفرمایان آمریکایی، شرکت ها ترجیح می دهند افراد تحصیل کرده در رشته های مهندسی، بازرگانی، حسابداری، علوم کامپیوتر یا اقتصاد را استخدام کنند. متاسفانه بسیاری از دانشجویان وارد رشته هایی مانند علوم اجتماعی، تاریخ و روانشناسی می شوند که تقاضای استخدامی آنها کم است.

شما باید در انتخاب شغل وارد حوزه هایی شوید که در سال های آبنده وضعیت روبه رشدی را داشته باشند. با استفاده از منابع اطلاعاتی مختلف مشاغلی که رشد بسیار زیاد و انفجاری در سال 2020 خواهند داشت عبارتند از :

  1. شغل اطلاعاتی : عصر گسترده اطلاعات در حال پیشروی است. بسیاری از شرکت ها به دنبال ایجاد پایگاه های اطلاعاتی از مشتریان، رقبا و حتی خودشان هستند. اطلاعات فقط یکسری اعداد و ارقام نیستند بلکه نگرش و بینش مناسبی را برای حرکت و پیشرفت به شرکت ها می دهد. بازاریابی و تحقیقات بازار دو زمینه رو به رشدی هستند که استفاده از داده ها و اطلاعات در آنها در حد بسیار زیادی مورد نیاز است.

  2. مشاوره و درمان : از آنجا که سلامت روانی به اندازه سلامت جسمی مهم است، نیاز به افراد متخصص در این زمینه هم روبه افزایش است. به عنوان مثال طبق آمارهای وزارت کار آمریکا نیاز به مشاوره های خانوادگی و ازدواج در سال 2020 به میزان 41 درصد افزایش خواهد یافت.

  3. تحقیقات علمی : تکنولوژی جدید پیشرفت های بزرگ و غیر منتظره ای را در حوزه های پزشکی، تولید، حمل و نقل و بسیاری از زمینه های دیگر ایجاد خواهد کرد. این به معنای افزایش تقاضا برای فارغ التحصیلان رشته های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و مهندسی می باشد. در برخی از حوزه ها نیز تقاضای خاص برای آنها وجود دارد. این حوزه ها از جمله بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، رباتیک وچاپ های سه بعدی، بخش هایی هستند که از داده ها و اطلاعات، محصولات فیزیکی تولید می کنند.

  4. مهندسی کامپیوتر : نیاز به مهندسان کامپیوتر بسیار رو به افزایش است. به عنوان مثال در دنیای تجارت و سرمایه گذاری، پردازش اطلاعات با سرعت بالا، یک مزیت رقابتی بسیار مهمی می باشد. همچنین اکثر شرکت ها نیاز به شبکه های کامپیوتری سریعترو ایمن تر در سال های آتی خواهند داشت.

  5. دامپزشکی : داشتن حیوانات خانگی در سال های آتی رایج تر خواهد شد. بنابراین مساله نگهداری و درمان آنها نیز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. طبق آمار وزارت کار، نیاز به دامپزشکان تا سال 2020، به میزان 36 درصد رشد خواهد داشت.

  6. محیط زیست و حفاظت از طبیعت : استفاده بهتر از منابع طبیعی زمین همزمان با رشد جمعیت آن، ضروری خواهد بود. علیرغم برخی از مباحث سیاسی موجود، انرژی های سبز در حد بسیار زیادی موجود هستند. افراد به دنبال راه های موثر و کارا برای گرم کردن و سرد کردن ساختمان ها هستند. حل مساله گرم شدن زمین نیازمند تکنولوژی های جدیدی است که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

  7. برخی از حوزه های سلامت : برخی از مشاغل حوزه بهداشت و سلامت از نظر درآمدی روند نزولی دارند. همچنین به دلیل روی آوردن افراد زیادی به سمت این مشاغل در سال های اخیر در کنار نیاز به کاهش هزینه های بخش سلامت مردم، در سال های آینده نیاز به برخی از پزشکان، متخصصان و کارکنان بیمارستان ها کم خواهد شد. ولی تقاضا برای پرستاران، چشم پزشکان، شنوایی شناس ها، دندانپزشکان، درمانگرهای فیزیکی مانند فیزیوتراپ ها و برخی دیگر از پزشکان متخصص در حد زیادی رو به افزایش است.

  8. مدیریت : یک رئیس درآمد زیادی دارد چون کارش به راحتی آنچه به نظر می آید، نیست. مدیریت موثر در آینده نیازمند دانش پایه ای کسب و کار به علاوه توانایی نظارت بر فعالیت ها در مکان ها و کشورهای مختلف همراه با برخی مهارت های فنی است. کسی که می تواند عملکرد سازمان خود را بهبود بخشیده و همزمان هزینه ها را نیز کاهش دهد، باید بتواند سریعا رشد  کند. طبق آمارهای رسمی موجود در آمریکا، تقاضا برای مشاغل حوزه های روابط انسانی، مدیریت منابع و برنامه ریزی روبه افزایش خواهد بود.

  9. مالی : مدیریت و گردش پول به صورت حرفه ای،  برای اکثر شرکت ها کاری پیچیده است. در کنار بخش های مالی و بانکی سنتی موجود، شرکت های مالی و سرمایه گذاری جدید و به روزی در حال شکل گیری هستند. بنابراین نیاز به متخصصان مالی رو به افزایش می باشد.

  10. کارآفرینی : این اغلب نادیده گرفته می شود، ولی نیاز به افراد خلاق و کارآفرین برای پیشبرد کسب و کارها در سال های آینده افزایش خواهد یافت. پیش بینی ها نشان می دهد افراد در برخی از مشاغل سنتی مانند فروشندگی اتومبیل های دست دوم، آرایشگاه ها، خدمات اداری و ... با بکارگیری راه های ارزان تر و بهتر ارائه خدمت به مشتریان می توانند به درآمدهای بسیار بالایی دست پیدا کنند. پیشرفت تکنولوژی، روش کار و زندگی مشتریان را تغییرخواهد داد. هیچ کسی از پیشرفت های بعدی خبر ندارد به جز کارآفرینانی که اکنون رویای آنها را در سر دارند. این افراد کارآفرین ممکن است تاثیر بسیار بیشتری، نسبت به میزان پیش بینی شده، روی زندگی همه در سال 2020 داشته باشند.



     

     منبع http://money.usnews.com
1392/8/11

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
طراحی سایت:
با سلام واقعا مطالب جالب و مفیدی بود با تشکر
شنبه 24 شهريور 1397
+
1
-
1
ارسال
پرستو:
سلام.ببخشید در مورد دندانپزشکی چطور؟ خیلی شنیدم ک این رشته هم در چند سال آینده از دور خارج میشه..چرا که بهداشت دهانی بهتر خواهد شد..
شنبه 20 آذر 1395
+
5
-
8
ارسال
عارف:
سلام و تشکر از مطالبتون. درجاهای مختلفی خوندم که مشاغل مالی توسط کامپیوترها و برنامه نویسان و هوش مصنوعی از بین میرود.آیا این صحت داره؟و لطفا دلیل جوابتونم بگید.
چهارشنبه 5 اسفند 1394
+
6
-
5
ارسال
مسعود:
سلام. درسته که سرعت هوش مصنوعی بالاست و پیشرفت های خوبی هم حاصل شده ولی به نظر من در کشور ما حداقل به این زودی ها نخواهد بود. این یه برداشت شخصیه و دلیل قاطعی براش ندارم.
پنجشنبه 6 اسفند 1394
+
6
-
5
ارسال
عيسي:
سلام باعرض خسته نباشيد پيش بيني براي داروسازي درسال هاي آينده چگونه است؟
یکشنبه 12 آبان 1392
+
9
-
4
ارسال
دبیر گروه شغل و بازار کار:
سلام دوست عزیز برای دیدن پیش بینی روند رشد و آینده شغلی داروسازی می توانید به بخش معرفی شغل داروسازی در بخش معرفی مشاغل در همین سایت مراجعه کنید. موفق باشید
یکشنبه 12 آبان 1392
+
6
-
6
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 42841
4.6/10 (تعداد آرا 77 نفر )
Share