جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
چرا برای تحصیل باید دانشگاه های استرالیا را انتخاب کنم؟
آیا می دانستید استرالیا با 23 میلیون نفر جمعیت سومین کشور پذیرای دانشجویان خارجی است؟ تنها پس از بریتانیا و ایالات متحده. این رکورد تعجب برانگیز نیست وقتی بدانید که 7 دانشگاه استرالیایی در میان 100 دانشگاه برتر دنیا هستند.
در واقع با بيش از 22000 رشته ي تحصيلي در 1100 مؤسسه ي آموزشي، استراليا بالاتر از كشورهايي مانند آلمان، هلند، و ژاپن مي ايستد و در رده بندي نظام هاي آموزش عالي ملي يونيورسيتاس2013 در جايگاه هشتم قرار مي گيرد.


تحصیل در استرالیا

 
اين ها اعتبارات آكادميك فوق العاده اي هستند، اما شهرهاي مختلف استراليا در سراسر كشور نيز در همان رتبه ي بالايي قرار دارند كه مؤسسات آموزشي آن. استراليا 5 تا از بهترين 30 شهر دانشجويي جهان را دارد. رده بندي بر اساس گونه گوني دانشجويان، مقرون به صرفگي، كيفيت زندگي، و فعاليت هاي كارفرمايان است – تمام مؤلفه هاي مهم براي دانشجويان هنگام انتخاب بهترين مقصد آموزشي. و با اختصاص بيش از 200 ميليون دلار بودجه ي بورس تحصيلي توسط دولت استراليا، راه براي ورود شما به اين كشور و تجربه ي تفاوتي كه آموزش عالي استراليا در فرصت هاي شغلي آينده ي شما ايجاد خواهد كرد، هموار شده است.

آيا به زمينه ي مطالعاتي خاصي علاقه داريد؟ بسيار محتمل است كه آن را در استراليا بيابيد. دست كم يكي از دانشگاه هاي استراليا در بين 50 دانشگاه دانشگاه برتر جهان در زمينه هاي مطالعاتي علوم طبيعي و رياضيات، علوم كشاورزي و زيستي، داروسازي و پزشكي، و فيزيك است.

با توجه به اين پيشينه ي آموزشي چشمگير، هيچ جاي تعجب نيست كه هم اكنون بيش از دو و نيم ميليون فارغ التحصيل خارجي دانشگاه هاي استراليا در سراسر دنيا مشغول به كارند. برخي از اين دانشجويان در ميان برترين هاي جهانند. در واقع استراليا 15 برنده ي جايزه ي نوبل داشته و سالانه بيش از يك ميليارد نفر در سراسر دنيا به اكتشافات و اختراعات استراليايي ها تكيه مي كنند تا زندگي خود و ديگران را بهتر سازند– از جمله پني سيلين، IVF (لقاح خارج رحم)، سونوگرافي، شبكه هاي بي سيم Wi-Fi ، گوش مصنوعي (Bionic Ear)، نوعي واكسن سرطان (Cervical Cancer Vaccine)، جعبۀ سياه ضبط پرواز.
اعتبار جهاني
با تحصيل در استراليا شما مدرك تحصيلي اي كسب خواهيد كرد كه در سراسر جهان شناخته شده و معتبر است. ساختار مدارك تحصيلي در استرالياAustralian Qualifications Framework (AQF) به دانشجويان امكان مي دهد به آساني وارد نظام آموزشي كشور شوند و نيز راهي آسان براي ديگر كشورها ارائه مي دهد تا مدرك تحصيلي شما را شناسايي و تأييد كنند. همچنين براي استفاده هاي محلي، مدركي معادل مدارك شناخته شده ي محل مورد نظر صادر مي كند. براي اطلاعات بيشتر به وبسايتAQF  سر بزنيد.
دانشجويان خارجي رتبه ي استراليا را بالا ارزيابي مي كنند
در سال 2012 دولت استراليا با همكاري مؤسسات آموزشي برتر و دپارتمان هاي آموزش و پرورش ايالتي از دانشجويان خارجي درباره ي تجربه شان از زندگي و تحصيل در استراليا نظرسنجي كرد. يافته هاي اصلي اين پژ‍وهش از اين قرارند:
  • 87% دانشجويان خارجي به پرسش درباره ي تجربه ي كلي زندگي در استراليا با عبارات «راضي» يا «خيلي راضي» پاسخ گفتند.
  • 86% دانشجويان خارجي به پرسش درباره ي تجربه ي تحصيل در استراليا با عبارات «راضي» يا «خيلي راضي» پاسخ گفتند.
  • 88% دانشجويان خارجي به پرسش درباره ي زندگي در استراليا با عبارات «راضي» يا «خيلي راضي» پاسخ گفتند.
تحصیل در استرالیا


استراليا، كشور پ‍ژوهش ها
استراليا سابقه اي طولاني و پر افتخار در پيشرفت ها و تحقيقات در سطح جهاني دارد كه ميليون ها نفر از مواهب آن برخوردارند. از كشف پني سلين در 1945 و ايمونولوژيك تولرانس در 1960 تا مشاهداتي كه منجر به كشف شتاب جهان در 2011 شد. استراليا سابقه اي پر افتخار در اين زمينه ها دارد:
  • بر اساس طرح پشتيباني از شايستگي ها، 2.9 ميليارد دلار در پنج سال آينده بر تحقيقاتي سرمايه گذاري خواهد شد كه سبب ابداعات علمي و اقتصادي مي گردند.
  • استراليا بيش از 140 ميليون دلار در پنج سال آينده براي تأسيس فدراسيون فرصت هاي مطالعاتي Federation Fellowships سرمايه گذاري خواهد نمود. فرصت هاي مطالعاتي قرار است محققين تراز اول دنيا را جذب استراليا كند. تا سقف پنج فرصت مطالعاتي در هر سال به محققين برجسته ي غبر استراليايي اعطا خواهد شد.
  • 35 مركز تحقيقاتي تخصصي و اصليِ آموزش-محور و پژوهش-محور در دانشگاه هاي استراليا وجود دارد كه تحقيقات سطح بالا انجام مي دهند و دوره هاي آموزشي بسيار زيادي را در سطوح ليسانس، فوق ليسانس، دكترا، و دوره هاي حرفه اي تخصصي در زمينه هاي مختلف ارائه مي دهند.
  • استراليا 63 مركز تحقيقاتي مشاركتي نيز تأسيس كرده است كه تحقيقات مشترك بين دانشگاه ها و صنايع خصوصي انجام مي دهند.
با حدود 50000 فردي كه در سازمان هاي آموزش عالي در بخش توسعه و تحقيق (R&D) شاغل هستند، استراليا توانايي ها و قابليت هاي تحقيق و توسعه ي فراواني دارد. سازمان تحقيقات صنعتي و علمي مشترك المنافع Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) كه شهرت جهاني دارد و بزرگ ترين آژانس توسعه و تحقيق دولتي استرالياست، يكي از بزرگ ترين مراكز تحقيقاتي دنيا با بيشترين گونه گوني موضوعات تحقيق است. اين مؤسسه با سازمان هاي علمي 80 كشور جهان در بيش از 740 فعاليت تحقيقاتي در زمينه هاي سلامت، تجارت محصولات كشاوري، فن آوري اطلاعات، ساخت و توليد، انرژي پايدار/سازگار با محيط زيست، معدن و مواد معدني، فضا، محيط زيست و منابع طبيعي شركت دارد.

یادتان باشد برای تحصیل در استرالیا، قبل از هر چیز باید مدرک زبان آیلتس داشته باشید.



 

منبع :  http://www.modat.ir/    |    1393/7/3

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 5897
5.4/10 (تعداد آرا 29 نفر )
Share