جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
داستان یک ESTJ
مریم یک ESTJ است که بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه تربیت معلم، کار خودش را به عنوان معلم دبستان آغاز کرد.


                                                         داستان یک ESTJ
چند سال به این کار مشغول بود ولی خیلی از آن راضی نبود. زمانی که اولین فرزندش می خواست به دنیا بیاید، دست از کار کشید. وقتی فرزندانش بزرگ تر شدند، تصمیم گرفت که مجددا وارد محیط کار شود البته نه کار قبلی. از آنجا که او به عنوان یک ESTJ فردی مستقل و تصمیم گیرنده خوبی بود، به دنبال شغلی متناسب با این ویژگی هایش بود.

در ابتدا در شرکت تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان فروشنده مشغول به کار شد و از آنجا که فردی برون گرا، اجتماعی و دارای روابط عمومی خوبی بود، در این کار بسیار موفق بود. به دلیل شخصیت مستقل و توان مدیریت و سازماندهی خوبی که داشت، همیشه علاقه مند بود برای خودش کسب وکاری راه اندازی کند. پس از مدتی همراه با یکی از دوستانش شرکتی را تاسیس کردند و کار جدید خود را شروع کردند.

همانند همه شخصیت های ESTJ که دوست دارند در کار خود امکان تصمیم گیری و کنترل داشته باشند و مسئولیت های فراوانی را بپذیرند، مریم هم در شرکت مسئولیت کنترل و نظارت بر کارهای مختلفی را بر عهده دارد. همچنین چون برای تجربیات قبلی خود که در فروش داشته، ارزش زیادی قائل بوده و فردی برون گرا و اجتماعی است، تمامی کارهای فروش شرکت را نیز انجام می دهد.

 ملاقات افراد جدید برای او جالب و هیجان انگیز است و با بسیاری ازمشتریان خود به سرعت رابطه صمیمانه و دوستانه برقرار می کند. از آنجا که به عنوان یک ESTJ فردی بسیار مسئولیت پذیر و دارای اخلاق کاری قوی است، هر کاری که می پذیرد را به بهترین نحو ممکن به انجام می رساند. او اکنون از شرایط کاری اش بسیار راضی است زیرا در بسیاری از موارد که در بالا نیز ذکر شد، ویژگی های شخصیتی او با ویژگی های شغل فعلی اش بسیار تناسب دارد. البته نقاط ضعفی نیز دارد که در صورت رفع آنها مطمئنا به موفقیت بیشتری خواهد رسید که در ادامه دو مورد از آنها اشاره می شود :

  • همانند ESTJها در برخی مواقع در برابر تغییر مقاومت کرده و تمایل زیادی به پذیرش ایده های نو و خلاق ندارد. این می تواند در بلند مدت به شرکت او آسیب رسانده و توان رقابتی آن را تا حد زیادی کاهش دهد. بنابراین باید پذیرای تغییرات و افکار خلاق و نو در کار خود باشد.

  • با توجه به نوع شخصیتی که دارد، تاکید زیادی روی انجام شدن درست و به موقع کارها دارد و توجه کافی به کارکنان ندارد. این امر می تواند موجب ایجاد نارضایتی و بی انگیزه شدن کارکنان شود. بنابراین باید به منابع انسانی خود توجه ویژه ای کرده و نیازهای آنها را در کنار نیازهای کاری در نظر بگیرد.

 
داستانی که در بالا خواندید، نمونه ای از یک شخصیت ESTJ بود که با توجه ای که به نوع شخصیت و ویژگی های خود در بیشتر انتخاب های زندگی داشت، در جهت موفقیت گام برداشته است. شاید بتوان رمز موفقیت یک ESTJ را در این عبارت بیان کرد : 


آرام بودن، توجه به ديگران، منعطف بودن





حالا اگر می خواهید تیپ شخصیتی خودتان را بشناسید، وقت آن است که تست MBTI را امتحان کنید :


فروشگاه مسیر ایرانیبرای دریافت بسته جامع تستMBTI همراه با مشاغل پیشنهادی برای هر تیپ شخصیتی از فروشگاه کلیک کنید.


 

 

1393/4/19

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
دیانا:
از entj نمیزارین؟ مرسییی
چهارشنبه 25 تير 1393
+
1
-
0
ارسال
مرتضی:
خیلی جالبه من هم یک ESTJ هستم. بسیاری از چیزهایی که در این داستان اومده در مورد من هم صادقه. واقعا mbti تا حد زیادی جواب های درست به آدم می ده
پنجشنبه 19 تير 1393
+
6
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 5062
4.9/10 (تعداد آرا 91 نفر )
Share