جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
برخی از کاربردهای MBTI در زندگی
شناخت و درک تیپ شخصیتی ( که توسط ابزار – ارزیابی می شود) می تواند ابزاری برای رشد شخصی، دستیابی به تعادل، درک خود و ایجاد فرصت ها در زندگی باشد.

                                                

شناخت تیپ شخصیتی در موارد بسیاری کمک کننده می باشد و یکی از مهم ترین آنها کاربرد آن در فرآیند رشد شخصی است که اطلاعات بیشتری را در این راه در اختیار شما می گذارد.

تیپ شخصیتی شما در طول زمان تغییر نمی کند ولی هر کدام از ترجیحات شما در طول زندگی در جاهای مختلف و به میزان های متفاوت به شما کمک می کند. توسعه تیپ شخصیتی فرآیندی مادام العمر است یعنی در طول عمر شما این روند شکل می گیرد. یونگ معتقد است کارکردهای شخصیتی در کودکی به طور وسیعی ناآگاهانه و توسعه نیافته است. به مرور که انسان رشد می کند، کارکردهای مختلف شخصیتی نیز توسعه می یابند. همین طور که تیپ شخصیتی شما رشد می کند، نوع نگرش به جهان و رفتارهای شما نیز تغییر می کند. اگر به دلایل مختلف کارکردی از شخصیت یک فرد رشد نکند، او دچار ناامیدی و استرس می شود.

 درک تیپ شخصیتی می تواند در غلبه بر چالش های دوره های مختلف زندگی از جمله جوانی، میانسالی، بازنشستگی و پیری به شما کمک کند.

ایجاد تعادل بین زندگی کاری و شخصی  بخش مهمی از زندگی روزانه بسیاری از ما می باشد. شناخت تیپ شخصیتی می تواند در ایجاد تعادل و هماهنگی بین زندگی کاری و فعالیت های تفریحی و شخصی بسیار کمک کننده باشد.

دانش تیپ های شخصیتی می تواند به افراد علاقه مند به حوزه معنویات و عرفان کمک می کند که از راه ها و روش هایی استفاده کنند که در این مسیر به نتایج بهتر و رضایت بخش تری برسند.

مساله غم و اندوه انسان و راه های رفع آن همیشه مورد توجه روانشناسان بوده و کتاب های زیادی در این خصوص نوشته شده است. شناخت تیپ شخصیتی یک فرد به او کمک می کند که بهترین و مناسب ترین راه برای رفع غم و اندوه از زندگی اش را پیدا کند.

به طور کلی با شناخت تیپ های شخصیتی می توانید در حفظ سلامت روان خود و دیگران قدم های موثری بردارید. به یاد داشته باشید تیپ های شخصیتی پاسخ همه چیز نیستند، بلکه ابزاری است که به شما کمک می کند به رشد، پیروزی و موفقیت در زندگی دست یابید.



 

 منبع http://www.myersbriggs.org


 

تحقیق و ترجمه گروه روانشناسی مسیر ایرانی


 





 
مقالات مرتبط :
 

نقش MBTI در انتخاب شغل جدید

ده نقل‌قول قدرتمند از فیلم استیو جابز

8 کاری که افراد موفق در طول روز انجام می دهند

1392/10/2

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
افسانه:
باحال بود....
دوشنبه 22 دى 1393
+
1
-
1
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 4403
5.4/10 (تعداد آرا 547 نفر )
Share