جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
آشنایی با مهم­ترین و معروف­ترین پایگاه های مقالات علمی(سایت مقالات انگلیسی)
آشنایی با مهم­ترین و معروف­ترین پایگاه های مقالات علمی(سایت مقالات انگلیسی)

article مسیر ایرانی

استفاده از منابع و آثار علمی مختلف (اعم از مقاله علمی، کتاب، پایان‌نامه و ...) در امر پژوهش و تحقیق، از دیرباز مورد توجه ویژه پژوهشگران و محققان مختلف بوده است. به عبارت دیگر دسترسی به پژوهش­های مختلف انجام یافته در قالب­های متنوع مقاله علمی، کتاب، پایان ­نامه، طرح پژوهشی و ...، در تمامی مراحل انجام یک پژوهش، از قبیل گردآوری پیشینه (تاریخچه) انجام پژوهش، تهیه پیشنهاده (پروپوزال) پژوهش و در نهایت مقایسه نتایج پژوهش با نتایج آثار قبلی انجام گرفته، از الزامات آن بوده و موجب افزایش اعتبار و وجهه علمی آن پژوهش خواهد شد.

   در گذشته به منظور دسترسی به منابع علمی یاد شده از فرمت چاپی آن‌ها در نشریه ­ها، کتاب­ها و ... استفاده می ­شد، اما امروزه و به مدد وجود فناوری­های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، از منابع علمی الکترونیکی تحت وب نیز به طور فزاینده ­ای استفاده می­ شود.

عمده ­ترین منابع وب مورد استفاده در این خصوص، «پایگاه های اطلاعاتی» یا «Information Databases» هستند. البته بسیار مشاهده می شود که در متون و نیز گفتاری که مخاطب عام دارد، از عبارت هایی نظیر : «پایگاه مقالات علمی»، « سایت مقالات علمی » و یا «سایت مقالات انگلیسی» به جای «پایگاه اطلاعات علمی» یاد می شود که اگر چه از نظر علمی بدون اشکال نیست، اما چون برای بسیاری از علاقه مندان غیر حرفه ای رایج تر و قابل فهم تر است، معمولاً بیشتر به کار می رود. از این رو، ما نیز در این مقاله از این عبارات استفاده کرده ایم.

پژوهشگران حوزه­ های مختلف می­توانند به کمک این پایگاه­ها و از طریق اشتراک یا خرید از آن‌ها، به دانلود و یا دریافت نسخه الکترونیکی مقاله علمی­، کتاب­ها و یا پایان­ نامه­ های مورد نیاز خود از ناشرین مختلف بپردازند. البته با توجه به هزینه­ های بالا و هنگفت اشتراک این منابع، به طور معمول، کتابخانه­ های بزرگ و دانشگاهی پایگاه های مقالات علمی را مشترک می شوند و استفاده رایگان از منابع آن‌ها را برای کاربران خود فراهم می‌سازند.

متاسفانه در کشور ما چند سالی است که به دلایل متعدد کاربران دانشگاه­ها به پایگاه­های اطلاعاتی علمی دسترسی ندارند و لذا در تهیه منابع علمی مورد نیاز دچار مشکل هستند.

با توجه به اهمیت این پایگاه ­ها، در این نوشتار برآنیم تا به معرفی مختصر و اجمالی مهم‌ترین و معروف‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی علمی دنیا در خصوص منابع علمی انگلیسی (یا به اصطلاح سایت مقالات انگلیسی) بپردازیم و روش دانلود مقاله انگلیسی یا سایر منابع علمی را از هر یک از این سایتهای علمی بازگو کنیم.

معرفی معروفترین پایگاه های اطلاعاتی علمی (سایت مقالات انگلیسی) 

 به طور کلی می‌توان پایگاه­های اطلاعاتی علمی را به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم نمود.

پایگاه‌های اطلاعاتی(سایت مقالات انگلیسی) عمومی به ارائه انواع منابع علمی در تمامی حوزه­ های موضوعی دانش می‌پردازند و پایگاه‌های اطلاعاتی(سایت مقالات انگلیسی) تخصصی شامل منابع علمی یک یا چند حوزه تخصصی دانش هستند.

از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین پایگاه­های اطلاعاتی عمومی و تخصصی می­توان به موارد زیر اشاره کرد. توجه کنید که تفاوت این 9 پایگاه با دیگر پایگاه ها این است که برای ورود به این 9 پایگاه نیازی به داشتن اشتراک نیست و فقط برای دانلود مقاله یا دانلود منابع علمی دیگر از آنها باید مشترک باشید که آن بخش را هم در صورت تمایل می توانید به کارشناسان مسیر ایرانی بسپارید.

مهمترین پایگاه های مقالات علمی ( سایت های مقالات انگلیسی)


پایگاه­های اطلاعاتی عمومی:
 
  1. Science Direct:

این سایت مقالات علمی، دسترسی به مقاله­ های علمی انگلیسی زبان بیش از 2 هزار نشریه و بیش از 50 عنوان کتاب لاتین از انتشارات معروف و معتبر الزویر را فراهم می سازد.این نشریه­ ها و کتاب­ها در حوزه ­های مختلف موضوعی از قبیل مهندسی شیمی، کامپیوتر، انرژی، علوم زمین، مهندسی مواد، ریاضیات، فیزیک، کشاورزی، بیوشیمی، زیست­ شناسی مولکولی، علوم زیست محیطی، پزشکی و دندانپزشکی، هنر و علوم انسانی، تجارت، مدیریت و حسابداری و علوم اجتماعی و روانشناسی هستند.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه Science Direct ، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. SpringerLink:

این سایت نشریات علمی، دسترسی به نشریه ­ها و کتاب­های تخصصی در حوزه­ های مختلف علوم پایه و محض، فناوری و مهندسی و علوم پزشکی را از انتشارات معروف اشپرینگر فراهم می­سازد.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه SpringerLink، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. Wiley Online Library:

در این پایگاه علمی، دسترسی به نشریه ­ها و کتاب­های تخصصی حوزه­ های موضوعی مختلف از قبیل کشاورزی، معماری، هنر، تجارت و اقتصاد، شیمی، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، علوم زمین و زیست­ محیطی، علوم انسانی، حقوق، علوم زیستی، ریاضیات، پزشکی، پرستاری، روانشناسی، علوم اجتماعی و دامپزشکی، از انتشارات معروف وایلی امکان پذیر است.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه Wiley Online Library، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. Taylor & Francis Online:

دسترسی به نشریه­ ها و کتاب­های تخصصی حوزه­ های موضوعی مختلف از قبیل مطالعات محیطی، هنر، علوم رفتاری، مطالعات ارتباطی، علوم زمین، تجارت، اقصاد، صنعت، آموزش، مهندسی و فناوری، محیط زیست و کشاورزی، علوم و فنون غذا، جغرافیا، بهداشت ومراقبت­های اجتماعی، علوم انسانی، علم اطلاعات و کتابداری، زبان، حقوق، ریاضیات، پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری، مطالعات تاریخی و موزه، علوم فیزیکی، سیاست، علوم اجتماعی، علوم ورزشی، گردشگری و مطالعات شهری، از انتشارات معروف "تیلور اند فرانسیس" توسط این پایگاه علمی فراهم شده است.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه Taylor & Francis Online، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. Sage Journals:

این سایت نشریات علمی، دسترسی به نشریه ­های انتشارات معروف "سِیج" را فراهم می سازد. این نشریه ها در حوزه های موضوعی مختلف از قبیل علوم بهداشتی، علوم زیستی و زیست پزشکی، علوم و مهندسی مواد و علوم انسانی و اجتماعی هستند.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه Sage Journals، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

پایگاه­های اطلاعاتی تخصصی:

  1. Emerald:

این پایگاه علمی متعلق به انتشارات معروف امرالد است و به ارائه منابع علمی تخصصی (کتاب و نشریه)در حوزه های موضوعی مدیریت، علم اطلاعات و دانش شناسی، اقتصاد، مدیریت دانش و اطلاعات، حسابداری، تجارت، گردشگری و حمل و نقل می پردازد.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه Emerald، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. IEEEXplore:

این پایگاه یک کتابخانه دیجیتالی تخصصی است که به ارائه کتاب ها، مقاله های ارائه شده در کنفرانس ها، مقاله های منتشر شده در نشریه ها و استانداردهای مورد استفاده در حوزه های مختلف علوم فنی و مهندسی و کامپیوتر می پردازد.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه  IEEEXplore، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. PubMed:

این پایگاه اطلاعاتی، معروف ترین پایگاه تخصصی در حوزه علوم پزشکی دنیاست و توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا (NLM) ارائه می شود. به کمک این پایگاه می توان به اطلاعات مقاله های منتشر شده در نشریه های مختلف پزشکی دنیا دست یافت.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه  PubMed، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

  1. Eric:

پایگاه مرکز اطلاعات منابع آموزشی آمریکا که به اختصار اریک نامیده می شود، زیر نظر اداره آموزش و پرورش آمریکا تهیه و ارائه می شود. این سایت مقالات علمی، به ارائه مقاله های تخصصی در حوزه های آموزش و پرورش، علوم تربیتی، روانشناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی می پردازد.

شما می توانید برای دانلود منبع علمی از پایگاه Eric، پس از «جستجوی مقاله انگلیسی و کتاب مورد نظر خود از این پایگاه»، از طریق «سرویس دانلود مقاله علمی، کتاب و پایان نامه مسیر ایرانی» نسبت به سفارش و دریافت آن در اسرع وقت اقدام نمایید.

 
 همچنان که گفته شد، بر خلاف 9 پایگاه ذکر شده در بالا، برای ورود به برخی پایگاه های اطلاعات علمی و دانلود مقاله، کتاب و یا پایان نامه از آنها نیاز به داشتن اشتراک دارید و بدون داشتن اشتراک، حتی امکان ورود به آنها را نیز نخواهید داشت.

اجازه دهید در این قسمت، برخی از معروفترین سایت های دانلود مقاله را که نیازمند اشتراک هستند، معرفی کنیم. بدیهی است برای دانلود مقاله علمی ( مقاله ISI و مقاله انگلیسی) یا کتاب و پایان نامه از این پایگاه ها، باز هم می توانید روی کمک ما حساب کنید. کافی است فرم سفارش دانلود مقاله را کامل کنید تا ما برای شما دانلود مقاله یا پایان نامه یا کتاب مورد نظر را انجام دهیم.


معرفی پایگاه‌ اطلاعات علمی اسکوپوس Scopus

معرفی پایگاه‌های اطلاعاتی موسسه اطلاعات علمی ISI

معرفی پایگاه ISI highly cited



1393/6/7

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
هانیه شریفی زاده:
سلام من این ترم قراره مقالمو ارائه بدم از سایت شما ایده گرفتم فعلا که استاد تاییدش کرده میخواستم ازتون تشکر کنم
دوشنبه 30 دى 1398
+
5
-
2
ارسال
mahdieh:
سلام خسته نباشید.من مقاله معتبردرباره مدیریت محصولات ورزشی میخواستم.
سه شنبه 17 مهر 1397
+
7
-
7
ارسال
baharaaa:
aali bood mamnoon.
شنبه 23 تير 1397
+
1
-
2
ارسال
پینار:
ba sepas
پنجشنبه 2 فروردين 1397
+
1
-
2
ارسال
فرهاد:
خیلی خوب بود ممنون
چهارشنبه 22 شهريور 1396
+
2
-
3
ارسال
الهام سلیمانی:
باسلام بسیارعالی بود.متشکرم
جمعه 24 ارديبهشت 1395
+
8
-
2
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 120120
5.2/10 (تعداد آرا 56 نفر )
Share