جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
درآمد سردفتر اسناد رسمی چقدر است؟
در مورد درآمد سردفتر نظرات متفاوتی وجود دارد که گاهی هم مخالف هم هستند .گروهی شغل سردفتری را شغلی با درآمد بالا می دانند گروهی دیگر معتقدند که درآمد همه سردفتران اسناد رسمی خوب نیست

 
درآمد سردفتر اسناد رسمی

در مورد درآمد سردفتر نظرات متفاوتی وجود دارد که گاهی هم مخالف هم هستند .گروهی شغل سردفتری را شغلی با درآمد بالا می دانند و گروهی دیگر معتقدند که درآمد همه سردفتران اسناد رسمی خوب نیست و تنها عده معدودی از آنها به درآمد سرشار و قابل توجه رسیده اند.

 

 
اما در این میان دو نکته می توان با قاطعیت گفت:
 
نخست این که درآمد سردفتر اسناد رسمی با توجه به عواملی از جمله محل دفتر، میزان معاملات، میزان تعاملات و ارتباطات و ... متفاوت است به نحوی که برخی از دفترخانه ها درآمدهای ناچیز و برخی درآمدهای کلان دارند.
 
دوم این که جذابیت درآمد شغل سردفتری آنقدر زیاد هست که عده قابل توجهی را مترصد دست یابی به این شغل ساخته و در صورت برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی می توانیم شاهد یکی از بزرگترین رقابتهای چند سال اخیر در حوزه مشاغل حقوقی باشیم.
 

فراز و نشیب درآمد شغل سردفتری اسناد رسمی

آمارها و نقل قولهای مسوولین ثبت اسناد و کانون سردفتران نشان از فراز و نشیب درآمد سردفتر اسناد رسمی دارد تا جایی که برخی دفاتر اسناد رسمی، آن هم دفترخانه‌های واقع در تهران و برخی از شهرها، اگر سهمیه انتقال اسناد دولتی به ایشان نرسد، قادر به تامین هزینه های خود نبوده و رسماً باید محل کار خود را تعطیل کرده و به دنبال کار مناسب‌تری بگردند. 
 
 
به طور کلی در دوره های رونق خرید و فروش خانه، خودرو و ... کار بیشتر این افراد نیز از رونق خوبی برخوردار می باشد. برعکس در هنگام رکود، صاحبان عمده دفترخانه‌های اسناد رسمی کشور از جبران هزینه های خود نگران هستند. 
 
 

نقش حاکمیت در تامین درآمد دفتر اسناد رسمی

زمانی که پای صحبت و گلایه سردفتران اسناد رسمی می نشینید، گروهی معتقدند، با توجه به ممنوعیت سردفتران اسناد رسمی از انجام امور تبلیغاتی و ممنوعیت از اشتغال به امور تجارت و شغلهای دیگر قاعدتاً حکومت می بایست حداقل های هزینه معیشت این صنف را تضمین نماید که در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.  آنها معتقدند که بسیاری از سردفتران اسناد رسمی، حتی برای تأمین مالی نیازهای اولیه خود یعنی مکان، کارمند، آبدارچی و تجهیزات دفترخانه- به خصوص در دوران رکود - با مشکل روبه‌رو هستند.
 
البته همگی اذعان دارند که درآمد سردفتر اسناد رسمی در برخی دفاتر اسناد رسمی که به روش‌های گوناگون توانسته‌اند انحصار نقل و انتقال اسناد بانک‌های دولتي و خصوصی را برای خود بگیرند، بسیار کلان و هنگفت است. 
 
 

جمع بندی درآمد دفتر اسناد رسمی

بنا بر تصوری که میان مردم است، صاحبان دفاتر اسناد رسمی با این تعداد مراجعه کننده و موارد انتقال سند و ... قطعا دارای درآمدهای کلان هستند؛ حال آن‌که از کل هزینه انتقال سند، مبلغ نسبتا كمي به عنوان حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی منظور می‌شود .
 
وجوهی که معمولا در دفاتر اسناد رسمی وصول می‌شود عبارتند از :
 
حق التحریر طبق تعرفه مقرر وزارت دادگستری.
حق الثبت به ماخذ ماده ۱۲۳ قانون اصلاحی قانون ثبت.
مالیات و حق تمبر برابر مقررات مالیاتی.
سایر وجوهی که طبق قوانین وصول آن به عهده دفترخانه محول است
در مجموع شاید این مطلب که درآمد شغل سردفتری اسناد رسمی نیز همانند درآمد سایر مشاغل از مبالغ خیلی کم تا مبالغ بسیار زیاد در نوسان است قابل قبول باشد و البته همچنان این تصور که درآمد سردفتر اسناد رسمی بسیار زیاد و قابل توجه است طرفداران بیشتری در میان مردم دارد.


 

 


  جزوه طلایی سردفتری اسناد رسمی 

نکات طلایی برای آمادگی آزمون سردفتری اسناد رسمی 
به همراه قوانین و بخشنامه های مهم ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی


(برای کسب اطلاعات بیشترکلیک کنید)

 



 

  جزوه نکات کلیدی عربی ویژه آزمون سردفتری 1401 

نکات کلیدی عربی برای آمادگی آزمون سردفتری 1401 به همراه
مجموعه سوالات عربی آزمونهای سردفتری سالهای گذشته 


(برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده همه محصولات مرتبط کلیک کنید)
 

 
 

1396/11/24

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خورشیدی:
با تحقیقات انجام شده روی این شغل میشه به جرات بیان کرد که شغلی با درآمد بالا و خرج کم هست البته این درآمد به میزان زد بند ها با بنگاه ها و بانکها و موسسات بیشتر هم میشه درمد این شغل در کلان شهر ها ماهانه 80 میلیون تا 120 میلیون و درشهرهای کوچک 30 تا 50 میلیون هست البته در شهرهای کوچیک این درآمد کمتر هم هست . مورد دیگر که لازم به ذکر هست بعد از بازنشستگی در این شغل بغیر از حقوق و مزایای عالی که برای یک سر دفتر در نظر گرفته شده با فروختن امتیاز دفتر خود به سود هنگفتی دست پیدا میکنه که این مثله باید درقانون اصلاح بشه و به شایسته سالاری ویرایش بشه نه اینکه هرکسی پولی تو جیبش بود و از توان مالی بالا برخوردار بود بره بشه سردفتر
چهارشنبه 14 شهريور 1397
+
5
-
0
ارسال
فدویس:
بهترین شغله سر دفتر درآمد عالی و کم هزینه ترین شغل تو ایرانه و تنها شغلی هست که همیشه پول نقد میاد دستت اونم فراوون . هر کسی میتونه شرکت کنه آزمون که نکنه از دستش پریده
سه شنبه 5 تير 1397
+
6
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: مهلت ثبت نام آزمون سردفتری تا تاریخ 31 اردیبهشت 97 تمدید شد
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه علاقه مندان و داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: آگهی ثبت نام آزمون سردفتری 97 منتشر شد. برای مشاهده متن خبر به صفحه اول سایت مراجعه کنید و یا این لینک را در نوار آدرس مرورگرتان کپی کنید: http://yon.ir/IzyPZ
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
+
0
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
قابل توجه علاقه مندان و داوطلبان آزمون سردفتری اسناد رسمی 97: زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون سردفتری 97 مشخص شد. برای مشاهده متن خبر به صفحه اول سایت مراجعه کنید و یا این لینک را در نوار آدرس مرورگرتان کپی کنید: https://goo.gl/DWs7bv
سه شنبه 21 فروردين 1397
+
1
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 2743
5.9/10 (تعداد آرا 22 نفر )
Share