جستجو در مسیر ایرانی
احتمال این‌که دوشنبه عید باشد نزدیک به صفر است

احتمال این‌که دوشنبه عید باشد نزدیک به صفر است

isna-8-136.jpg
رییس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: احتمال رویت ماه در غروب یک‌شنبه نزدیک به صفر است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه در روز یک‌شنبه به هیچ‌وجه احتمال رؤیت هلال ماه را نمی‌دهیم، اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان احتمال رویت هلال ماه را در غروب روز یکشنبه نمی‌دهند و احتمال این‌که دوشنبه عید باشد نزدیک به صفر است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال 150 گروه رصدگر مشغول کارهای کارشناسی هستند و اگر در غروب روز یکشنبه رویت صورت گیرد نتایج به دفتر مقام معظم رهبری اعلام میَ‌ود و پس از آن از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: اگر در غروب روز یک شنبه ماه را رویت نکنیم بر اساس تقویم عمل خواهیم کرد و ماه رمضان 30 روزه می‌شود. استان‌هایی که برای رویت هلال ماه در نظر داریم استان‌های مرکزی کشور هستند که شامل تهران، اصفهان، فارس، مرکزی و شهرهای شرقی کشور هستند. معمولا کار رصد در این شهرها صورت می‌گیرد.

مروی همچنین ادامه داد: معیار ما مسائل فقهی است نه تنها معیارهای علمی؛ بنابراین معیار فقهی رویت هلال ماه مهم است نه تولد ماه. بر این اساس برخی از مراجع رویت با چشم مسلح و ابزار را قبول ندارند و برخی همچون مقام معظم رهبری و آیت‌الله بهجت و اردبیلی آن را قبول دارند.

مروی افزود: غروب دوشنبه در همه نقاط کشور ماه قابل رویت خواهد بود، البته امسال در برخی نقاط کشور با مشکل غبار تابستانی مواجه هستیم که در این راستا از کارشناسان هواشناسی نیز کمک خواهیم گرفت. چیزی که در این راستا مهم است ما از نقاطی در کشور استفاده می‌کنیم که احتمال غبار در آنها کم باشد و راحت‌تر بشود ماه را رویت کرد.

منبع :  ایسنا    1393/5/5 01:09

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 692
5.5/10 (تعداد آرا 10 نفر )
Share