جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
غ س:
سلام آیا با کارشناسی مهندسی الکترونیک میشه کنکور این رشته رو داد؟
شنبه 17 شهريور 1397
+
1
-
1
ارسال
رضا:
با سلام خدمت شما مشاور عزیز من دانشجوی کارشناسی مدیریت مالی ام رشته مالی رشته قوی و خوبی هست و مشکلی هم باهاش ندارم ولی به این رشته هم بخاطر پژوهش و استرتژیش و خلاق بودنم بنظرم مستعد و علاقمندم/بنظرتون اگه برا ارشد و دکتری آینده پژوهی بخونم آینده شغلی و درامدیش در ایران خوبه و کجاست و اصلا پرستیژ جایگاه جهانیش نسبت به مالی چطوریه؟ اینکه پیوسته تا دکتری مالی بخونم ایده ال تره یا ارشد و مالی و برا دکتری آینده پژوهی مرتبط با مسایل مالی بخونم این رشته رو تو کمتر دانشگاه خارجی تو گوگل میشه پیدا کرد این از کاربرد کمه یا تازه مطرح شدن این رشته؟ ممنون میشم بنده رو تو زمینه انتخاب رشته این رشته راهنمایی کنین با تشکر از سایت خوبتون.
یکشنبه 24 بهمن 1395
+
0
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام دوست عزیز. بسته به شرایط افراد هر کدام از اینها می تواند انتخاب مناسبی تلقی شود و ما در راهنمای گام به گام انتخاب شغل و رشته تحصیلی (بالا سمت راست) مفصل به این موضوع پرداخته ایم و راهکار مناسب را نیز ارایه کرده ایم. در حد این بخش باید گفت آینده پژوهی یکی از رشته های عالی دهه آینده است اما همانند سایر رشته های نوین، تا زمان شناخته تر شدن و فراگیر شدن با مشکلاتی نظیر اشتغال روبروست. اگر به رشته ای با ریسک کمتر و آینده شغلی تضمین شده تر (به ویژه در سطح ارشد) می اندیشید بهتر است روی همان مالی و یا رشته های نزدیک مثل حسابداری تمرکز کنید و اگر به نوآوری و هیجان در یک رشته شغلی جذاب توام با ریسک علاقه مندید آینده پژوهی مناسب تر است. در سطح دکترا هر دو با امکان هیات علمی شدن گزینه های مناسبی هستند هرچند مطابقت عنوان رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف یک امتیاز برای این شغل محسوب می شود(برای توضیحات تکمیلی راهنمای عضویت در هیات علمی را ببینید).
دوشنبه 25 بهمن 1395
+
0
-
0
ارسال
حمیده:
سلام وقتتون بخیر من کد ضریب 3 یعنی همین آینده پژوهی رتبم 220 شده. اصفهانم هستم. شنیدم دانشگاه اصفهان 2ساله این رشته رو آورده. 3تا سوال دارم 1. آیا دانشگاه اصفهان امسال ورودی می گیره یا ن؟ 2. با این سابقه ی کم تو این رشته قوی هست یا ن؟ 3. من ایشالا حتما می خوام ادامه تحصیل بدم، باتوجه به این که این رشته آموزش محوره آیا میشه واسه دکترا ادامه داد و آینده ی شغلیش چجوریه؟ ممنون میشم اگه کمی وقتتونو دراختیارم قرار بدین
شنبه 29 خرداد 1395
+
4
-
3
ارسال
vahid:
سلام با تشکر ویژه از شما برای این مطالب بسیار مهم و پر اهمیتی که در سایت قرار دادین با عرض معذرت خواهی از شما دوسوال داشتم اگر ممکن باشه بپرسم اول : این رشته (آینده پژوهی) کارشناسی ارشد هم داره ؟ اگر داره در مقطع لیسانس باید رشته ام چی باشه یعنی مدرک لیسانس چه رشته ای رو داشته باشم که بتونم کنکور بدم دوم : مهمترین درس های که بالاترین ضریب رو در کنکور این رشته (آِینده پژوهی) دارن چی هست؟؟ محبت میکنید پاسخ رو برام بفرستین به ایمیلم واقعا ممنون میشم v.d.jahanshahi@gmail.com
چهارشنبه 12 شهريور 1393
+
3
-
2
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام دوست عزیز. عنوان رشته و صفحه و متن کاملاً گویای این مطلب است که این رشته در مقطع ارشد قرار دارد. با هر مدرک کارشناسی می توانید در آزمون آن شرکت کنید. برای مهمترین دروس به پاسخ نفر قبل دقت کنید. در نهایت متاسفیم که به علت حجم سؤالات امکان ارسال پاسخ به ایمیل دوستان وجود ندارد. موفق باشید.
جمعه 14 شهريور 1393
+
1
-
2
ارسال
ماه گون:
سلام من دانشجوی ترم 7 مدیریت آموزشی هستم .میشه رانماییم کنید که چطور میتونم د ردوره ارشد رشته آینده پژوهی شرکت کنم ؟
دوشنبه 10 شهريور 1393
+
1
-
1
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
با سلام. پیچیدگی خاصی وجود ندارد. شما می توانید در اولین آزمون ارشد در رشته آینده پژوهی شرکت کنید. فقط به خاطر داشته باشید که دروس زبان(عمومی و تخصصی) و ریاضی عمومی ( 1 و 2 ) در قبولی این رشته تعیین کننده اند. موفق باشید.
سه شنبه 11 شهريور 1393
+
1
-
1
ارسال
سیدحسین سیدحسینی:
با سلام و احترام اینجانب مقاله ای را تحت عنوان " آینده پژوهی سیمای اکولوژی سرزمین ایران با رویکردهای فرهنگی و مشارکتی در دفع چالشهای زیست محیطی" تهیه و به کنفرانس بین المللی چالشهای زیست محیطی و گاه شناسی درختی ارائه نمودم ، که پس از داوری بصورت شفاهی پذیرفته شد و در 28 اردیبهشت ماه در کنفرانس مذکور ارائه نمودم. فایل مقاله مذکور در پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش مقالات علمی قابل دریافت است.
چهارشنبه 29 مرداد 1393
+
1
-
1
ارسال
ناهید:
با سلام وعرض خسته نباشیدو درود بر کسانی که این رشته را تأسیس کردن ببخشید من ارشد ریاضی کاربردی هستم واز سالها پیش به چنین چیزی فکر می کردم وذهنی خلاق تو این زمینه دارم به نظر شما من می تونم دکتری تو این رشته تحصیل کنم
چهارشنبه 25 تير 1393
+
3
-
3
ارسال
مجید:
با عرض سلام .بنده نیز مثل خانم ناهید کارشناس ارشد ریاضی محض هستم و دوست ندارم تو رشته خودم ادامه بدم .طی تحقیقاتی که انجام دادم خیلی به این رشته علاقه مند شدم و فکر میکنم بتوانم موفق شوم.آیا امکان این هست که در مقطع دکترا شرکت کنم بدون اینکه ارشد این رشته را گرفته باشم؟آیا مشکلی پیش نخواهد آمد؟با تشکر
جمعه 14 فروردين 1394
+
0
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
دوست عزیز قطعاً شما هم می دانید که هیچ توانمندی، مهارت یا استعدادی نمی تواند جایگزین یک مقطع تحصیلی مهم مثل ارشد شود تا انتظار داشته باشیم که با حذف آن هیچ مشکلی پیش نیاید. اما واقعیت این است که قبولی در دکترای یک رشته چیز کمی نیست! آنکه با ارشد دیگری قبول می شود باید به خود ببالد که در رقابت با دانش آموختگان همان رشته موفق بوده و نباید زیاد نگران باشد. به هرحال کیفیت کار، آن چیزی نخواهد بود که از تحصیل پیوسته یک رشته به دست می آید اما بسیاری از توانمندیها و آموخته ها با تلاش بیشتر و استعداد و علاقه قابل جبران است.
جمعه 14 فروردين 1394
+
0
-
0
ارسال
سیدحسین سیدحسینی:
باسلام و احترام اینجانب کارشناس منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان اصفهان هستم. به شدت به این رشته علاقه مند هستم زیرا آینده پژوهی را حدوود25 سال پیش بصورت تجربی با حدیثی از امام علی (ع) ( نتیجه کوتاهی در کارها پشیمانی است و ثمره دور اندیشی نجات از ضرر ) شروع کردم و مقالاتی در رابطه با تخصصمم در سطح ملی و بین المللی با نگرش آینده پژوهی ارائه دادم بطوریکه ایده ها و نظریه هایم در هیچ جایی و در هیچ تاریخی ارائه نشده است. علی ایحال تقاضا دارم راهنمایی فرمایید این رشته در چه زمینه های کاری در کشور کاربرد دارد و آیا فراگیر در همه رشته هاست و امکان ارتقاء پست سازمانی را پس از تحصیلات در منابع طبیعی ویا مجموعه سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور فراهم می نماید ؟ و امکان تدریس در چه رشته هایی را در دانشگاههادارد ؟
شنبه 19 بهمن 1392
+
3
-
0
ارسال
دبیر گروه آموزش و دانشگاه:
سلام دوست گرامی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور کارشناسان با انگیزه ای چون شما در بخش دولتی که با احساس مسؤولیت نسبت به آینده کشور خود، به ارایه خدمات بهتر شغلی می اندیشند، با توجه به فرصت موجود، نکاتی را در پاسخ به اطلاع می رسانیم: 1-برای قضاوت و اظهار نظر درباره آینده پژوهی، خیلی زود است . این رشته از رشته های بسیار نوپا و گمنام است و به جرأت می توان گفت حتی در پایتخت کشور نیز بسیاری از مسؤولین جایگاه واقعی این رشته را نمی دانند و چه بسا هنوز نام آن را نیز نشنیده اند. لذا باید امیدوار بود که در چند سال آینده، از این رشته بیشتر بشنویم و جایگاههای بیشتر و مناسب تری در اختیار فارغ التحصیلان آن قرار گیرد. 2- این رشته در حوزه مهندسی صنایع قرار دارد و ارتباط نزدیکی با مفاهیم این رشته ایجاد کرده است. لذا ورود علاقه مندان از حوزه های غیر فنی به این رشته، علیرغم ویژگی های مثبتی که دارد، با دشواریها و چالش های خاص خود روبروست. بنابراین تحصیلات آکادمیک در این رشته نیاز به تأمل بیشتر دارد. شاید برای برخی علاقه مندان، شرکت در دوره های تخصصی آینده پژوهی که به تدریج درمراکز مجاز برگزار خواهد شد، گزینه بهتری باشد. 3- آینده پژوهی بیشتر یک رویکرد است تا یک رشته خاص دانشگاهی و مفهومی است که به تدریج در تمام رشته ها جریان خواهد یافت. لذا با توجه به گستردگی و بین رشته ای بودن آن، فارغ التحصیلان، ترجیحاً در رشته های مهندسی صنایع، سایر رشته های مهندسی، مدیریت و اقتصاد و در آینده شاید در تمام رشته های موجود به تدریس بپردازند. با آرزوی موفقیت برای شما.
شنبه 19 بهمن 1392
+
1
-
0
ارسال
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 19726
5.1/10 (تعداد آرا 34 نفر )
Share