جستجو در مسیر ایرانی
برترین رشته های تجربی
چرا باید شغل ایده ال و رویایی خود را پیدا کنید؟
آیا شما یک شغل رویایی و ایده آل دارید؟ بله؟ خیر؟ شاید؟ احتمالا شما در شرایطی هستید که از طرفی واقعا نمی دانید شغل رویایی و ایده آل شما چیست و از طرف دیگر اعتقاد دارید که رسیدن به چنین شغلی غیرممکن است.

ولی چرا شما چنین فکری می کنید؟ چه چیزی این را برای شما غیرممکن کرده است؟

زمان در حال تغییر است و این ذهنیت که « در شغل تان باید سخت کار کنید» در نسل جدید در حال از بین رفتن است. در عوض مواردی مانند عاشق کار خود بودن، احساس خوبی در کار داشتن و با انگیزه زیاد از خواب بیدار شدن برای رفتن به سرکار در حال رایج شدن هستند.  



از این افکار و توهمات خود بیرون بیایید، چون رسیدن به شغل رویایی و ایده آل برای شما امکان پذیر است. در اینجا 5 دلیلی که شما می توانید و باید برای رسیدن به این شغل در امسال هدف گذاری کنید ارائه می گردد :
 
- شما می توانید رئیس خود باشید. شما تنها فردی خواهید بود که مسئول شغل تان و کارهایی که انجام می دهید، می باشید. این انتخاب شماست و هیچ کسی شما را مجبور به انجام کاری که از آن لذت نمی برید، نمی کند. بنابراین اگر در کار فعلی تان شاد نیستید، بدانید که می توانید در شرایط کاری تان تغییر ایجاد کنید.
 
- مدل های مسیر شغلی تغییر کرده است. امروزه مدل های مدرنی برای انواع مسیر شغلی مطرح شده است. دیگر نردبان شغلی و به قولی مسیر شغلی به صورت نردبانی و پله پله معنایی ندارد. مسیرهای شغلی برای هر فرد، شکل منعطف تری به خود گرفته است. افراد می توانند با طی کردن مراحل مختلف و پشت سر گذاشتن فراز و فرودها به بهترین فرصت ها دست یافته و مناسب ترین موقعیت های شغلی خود را بیابند.  
 
- رسیدن به شغل رویایی و ایده آل می تواند برای شما مانند یک بازی برای بردن، یک ماموریت برای انجام دادن و یک مشکل برای حل کردن باشد. سرعت بالای تکنولوژی و دسترسی بسیار زیاد ما به اطلاعات، امکان چگونگی رسیدن شما به شغل ایده آل تان را نامحدود کرده است. خلاق باشید، نقاط قوت خود را بکار بگیرید و فرصت هایی را که دیگران نمی بینند، کشف کنید.
 
- یافتن شغل رویایی و ایده آل همانند یک تکلیف و رسالت است. برای اینکه بتوانید در شغل مورد نظرتان استخدام شوید، باید با علاقه و اطمینان بسیار درباره اهداف و ارزش های خود صحبت کنید. برای رسیدن به این اشتیاق و اطمینان باید آمادگی لازم را کسب و دقیقا شغل رویایی تان را بشناسید.
 
- داشتن شغل رویایی، احساس خوب در شما ایجاد می کند. این رضایت و شادی حاصل شده از داشتن شغلی رویایی، شما را نزد دیگران جذاب تر کرده و فرصت های زیادی را به سوی شما جذب می کند.

حال اگر می خواهید شغل ایده آل خودتان را پیدا کنید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، محصولات زیر می توانند به شما کمک کنند :

راهنمای گام به گام انتخاب شغل

راهنمای برنامه ریزی مسیر شغلی بر مبنای شخصیت شناسی MBTI



منبع : success
 
 
1394/1/18

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 1693
5.5/10 (تعداد آرا 2 نفر )
Share