جستجو در مسیر ایرانی
آموزش زبان انگلیسی در تلگرام
تلگرام، محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه مجازی است که امروزه در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد...


تلگرام، محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه مجازی است که امروزه در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد. گذشته از استفاده های گوناگونی که از تلگرام می شود و منافع و تهدیداتی که وجود دارد، جنبه آموزشی این نرم افزار در مواردی نظیر آموزش زبان انگلیسی بسیار کاربردی و مهیج است.

کانال تلگرام لغات انگلیسی، کانال گرامر زبان انگلیسی و …

شما ممکن است به یک یا چند موضوع در حوزه آموزش زبان انگلیسی علاقه مند باشید. این موارد می تواند آموزش مکالمه، گرامر، درک مطلب، خواندن و نوشتن یا یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی باشد. اکنون تصور کنید یک کلاس آموزش زبان انگلیسی رایگان همراه با امکان مدیریت زمان و مکان و استفاده مکرر از دروس ارایه شده، همراه با ویدیوها ، فایلهای صوتی و عکسهای آموزشی در اختیار شما باشد در حالی که با بسیاری از محدودیتهای ابزارهای آموزشی مشابه (محدودیتهای کتاب، CD و DVD و یا فایل ضبط شده و…) روبرو نباشید.

از سوی دیگر استفاده از امکانات مناسب جانبی (نظیر امکانات گرافیکی، مولتی مدیا، Office ، ربات ها و…) نیز برای شما پیش بینی شده باشد. امکاناتی که البته هر از چندگاهی نیز بهبود می یابد. مشخص است که مجموعه این ویژگیها چقدر می تواند کار شما را به عنوان یک زبان آموز آسان کند و به شما انگیزه بدهد.

محدودیت های آموزش زبان انگلیسی در تلگرام

 نباید فراموش کنیم که کارکرد اصلی شبکه های اجتماعی، ساده تر کردن ارتباط بین افراد است و اگر برای کارهای دیگری از جمله آموزش استفاده می شود، باید به عنوان ابزار کمکی به آن نگاه شود. به عبارت دیگر هرچقدر استفاده از کانال های آموزش زبان انگلیسی تلگرام، کار ما را به عنوان زبان آموز ساده تر کند، ولی بنابر دلایل مختلفی نمی تواند جای کلاس های حضوری یا حتی کلاس های آنلاین آموزش زبان را بگیرد.

چون در کلاس حضوری بین شاگرد و استاد ارتباط دوطرفه بر قرار است و حضور در جو کلاس، تمرکز ما را برای یادگیری بیشتر می کند و اگر سوالی داشته باشیم به راحتی می توانیم بپرسیم و پاسخ دریافت کنیم ولی هیچ یک از آنها در یک کانال آموزش زبان در تلگرام مشاهده نمی شود.

آیا یادگیری زبان انگلیسی از طریق تلگرام ممکن است ؟

در پاسخ باید گفت بله و خیر. در صورتی که شما انگیزه کافی برای یادگیری داشته باشید و وقت مناسبی برای آموزش اختصاص دهید، عضویت شما در یک کانال آموزش زبان انگلیسی می توانید برای شما مفید باشد و به مرور مهارت شما در این زمینه رشد کند. اما اگر فقط در چندین کانال آموزش زبان مختلف عضو باشید و وقت و انرژی مناسبی برای یادگیری اختصاص ندهید، می توان گفت تنها عضویت در چندین کانال مختلف و دیدن سریع پست های منتشر شده کمک زیادی به شما نمی کند و تنها ذهن شما را شلوغ و به هم ریخته خواهد کرد.

اگر شما فکر می کنید که تمرکز کردن در ساعات خاصی از شبانه روز بر روی آموزش خودتان مشکل است، پیشنهاد می کنیم در کلاس های آموزشی حضوری ثبت نام کنید تا خودتان را مجبور به این کار کنید !

 آموزش زبان انگلیسی در تلگرام به صورت رایگان؛ چرا ؟

واقعا چرا برخی از موسسات و مدرسین زبان اقدام به راه اندازی کانال های تلگرام برای آموزش رایگان می کنند. چرا باید وقت و انرژی زیادی را صرف گذاشتن مطلب و جذب مخاطبان نمایند و آن هم به صورت کاملا رایگان. بله احتمالا تعدادی از شما جواب این سوال را می دانید. پاسخ این است که معمولا هدف از راه اندازی چنین کانال هایی این است که از طریق ارائه یکسری اطلاعات رایگان به مخاطبان زیاد، بتوانند بخشی از آنها را جذب دوره های دیگر آموزشی نمایند که رایگان نیست و برای آنها درآمد دارد. البته این یک روش مرسوم است و هم برای ارائه دهنده خدمات آموزشی و هم مخاطبان کانال تلگرام، سودمند باشد.

بعضی از افراد فقط از آموزش هایی که در کانال گذاشته می شود استفاده می کنند و هیچ گاه جذب دوره ها و محصولات پولی نمی شوند و تنها عده کمی از مخاطبان هر کانال آموزشی در تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی هستند که در نهایت به عنوان مشتری حاضر می شوند برای خرید محصولات تبلیغ شده در کانال یا سایر خدماتی که معرفی می شود پول هم پرداخت کنند.

بهترین کانال های تلگرام آموزش زبان انگلیسی

کانال های آموزش زبان انگلیسی در تلگرام قدمت چندانی ندارند. بنابراین طبیعی است که در فواصل زمانی مختلف، کانال های جدید و قدرتمندی وارد عرصه آموزش شوند و یا برعکس، برخی از آنها از این عرصه خارج شوند. در ادامه،  فهرست تعدادی از معروفترین و بهترین کانال های آموزش زبان در تلگرام را می بینید.

 شما هم می توانید در قسمت نظرات، کانال های مفید و ارزشمند دیگری را که در حوزه آموزش زبان انگلیسی می شناسید به سایر خوانندگان معرفی کنید.

کانال تلگرام آموزش زبان “وکب کدینگ“

در این کانال از روش های جالبی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده شده است. استفاده همزمان از تصاویر فانتزی و خلاقانه به همراه آموزش های جملات بسیار کوتاه و کاربردی از ویژگی های خاص این کانال آموزشی زبان انگلیسی است. به نمونه هایی از پست های منتشر شده برای آموزش یک لغت یا عبارت توجه کنید :

آموزش زبان انگلیسی در تلگرام 1

اگر شما به دنبال یافتن یک کانال آموزشی خوب و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستید یکی از گزینه های شما می تواند  کانال آموزش زبان انگلیسی “وب کدینگ” در تلگرام به آدرس https://telegram.me/Vocabcoding_Insta­  باشد.

 کانال تلگرام آموزش زبان “نوین زبان”

یکی از ویژگی های جالب این کانال آموزش زبان، استفاده از عبارات معروف گفته شده توسط افراد مشهور برای آموزش زبان به مخاطبان است. یعنی شاید خیلی از این جملات را البته به فارسی خودتان قبلا در یک جای دیگر دیده یا شنیده باشید ولی این بار با متن انگلیسی و ترجمه فارسی و به منظور یادگیری زبان انگلیسی آن را ملاحظه می کنید. به دو نمونه زیر توجه کنید :

آموزش زبان انگلیسی در تلگرام 2

شما می توانید برای دسترسی به کانال مذکور از آدرس https://telegram.me/Novinzaban  استفاده کنید.

کانال آموزش زبان انگلیسی “The English Club”

در این کانال از پست های مختلفی برای آموزش زبان استفاده می شود و برخلاف کانال های قبلی از تم خاصی پیروی نمی کند. در این کانال از جملات و پست های انگیزشی هم استفاده شده است. دو نمونه از آنها را نگاه کنید :

آموزش زبان انگلیسی در تلگرام 3

شما می توانید از طریق این لینک (https://telegram.me/Englishcourse) به کانال تلگرامی آموزش زبان فوق دسترسی پیدا کنید.

به مرور سایر کانال های تلگرام در زمینه آموزش زبان را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1396/7/12

ارسال نظر:
ارسال
نظرات کاربران:
خانه چاپ ارسال به دوستان نسخه متنی کوچک کردن متن بزرگ کردن متن دانلود خروجی پی دی اف خروجی میکروسافت ورد
تعداد بازدید : 178
10/10 (تعداد آرا 1 نفر )
Share